АНАЛІЗ БАР’ЄРІВ ТА КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ ЦИФРОВОЇ МОДЕЛІ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.3.12

Ключові слова:

патріотичне виховання, педагогічні працівники, рухова активність, школярі, цифрова модель

Анотація

У статті представлено результати анкетування, яке було проведено з метою виявлення бар’єрів та визначення ключових компонентів для формування цифрової моделі, спрямованої на підвищення рівня рухової активності та патріотичного виховання школярів у контексті сучасних викликів й загроз. Опитування педагогічних працівників (n = 69) здійснювалося в онлайн-форматі шляхом використання Google-форми. Структура анкети включала блоки, що охоплювали актуальні бар’єри, потреби, можливості та очікувані цифрові рішення. Метою дослідження було визначення основних бар’єрів і ключових компонентів для розробки сучасної цифрової моделі підвищення рівня рухової активності та патріотичного виховання школярів на основі експертного опитування педагогічних працівників. Результати анкетування педагогічних працівників свідчать про те, що ключовими бар’єрами для підвищення рівня рухової активності та патріотичного виховання школярів є недостатнє фінансування, обмеженість матеріально-технічних ресурсів і надмірна перевантаження теоретичним матеріалом. Отже, проведений аналіз бар’єрів та визначення ключових компонентів слугує підґрунтям для побудови сучасної цифрової моделі, здатної ефективно сприяти підвищенню рівня рухової активності та патріотичного виховання школярів в умовах сучасних викликів і загроз сьогодення.

Посилання

Maletsko, T., Kolomoets, G., & Pustolyakova, L. (2023). The influence of the new Ukrainian school on the formation of motivation for physical education lessons. Scientific Journal of the Ukrainian State University named after Mykhailo Dragomanov. Series 15, (3K(162), 238-241. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.3K(162).48

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2024, December 16). Results of the implementation of the flagship project of the Ministry of Education and Science of Ukraine. Access mode: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/news/2024/12/16/zvit-bezbaryernist-16-12-2024.pdf Date of application: April 21, 2025.

Side by Side. (n.d.). Project history. Available at: https://scl.gov.ua/holovna/istoriia-proiektu. Accessed on April 21, 2025.

Beck, F., Siefken, K., Reimers, A.K. (2022). Physical activity in the face of the COVID-19 pandemic: changes in physical activity prevalence in Germany. Dtsch Z Sportmed, 73, 175–183. https://doi.org/10.5960/dzsm.2022.537

Casey, A., Goodyear, V. A., & Armour, K. M. (2021). The influence of online physical activity interventions on children and young people's engagement with physical activity: A systematic review. Physical Education and Sport Pedagogy, 26(6), 591–609. https://doi.org/10.1080/17408989.2021.1953459

European Commission. (2022). Education inequalities in Europe and the impact of school closures during the COVID-19 pandemic. Publications Office of the European Union. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/20136dfe-e03b-11ec-a534-01aa75ed71a1/language-en

Galan, Y. (2025). Analysis of the results of the questionnaire on the factors of increasing the level of physical activity of schoolchildren. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 1(1), 287–294. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).38

Galan, Y., & Zoriy, Y. (2024). Strategic directions of strengthening the psychophysical state of schoolchildren by increasing the level of physical activity in the conditions of social change and martial law. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 1(1), 241–246. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.37

Gonzalez, F., Hun, N., Aiste, S., Aguilera, C., Cardenas, M., & Salazar, M. (2024). Level of physical activity in chilean preschool and school children during the covid-19 pandemic. Retos, 54, 320-327. https://doi.org/10.47197/retos.v54.102268

Lacoste, Y., Dancause, K.N., Gosselin-Gagne, J., Gadais, T. (2020). Physical Activity among Immigrant Children: A Systematic Review. J Phys Act Health, 17 (10), 1047-1058. https://doi.org/10.1123/jpah.2019-0272

Watson, A., Timperio, A., Brown, H. et al. Effect of classroom-based physical activity interventions on academic and physical activity outcomes: a systematic review and meta-analysis. Int J Behav Nutr Phys Act, 14, 114 (2017). https://doi.org/10.1186/s12966-017-0569-9

World Health Organization. (2024). Impact of COVID-19 on the routines and behaviours of school-aged children in the WHO European Region: HBM4EU survey results. World Health Organization Regional Office for Europe. https://www.who.int/europe/publications/i/item/WHO-EURO-2024-9702-49474-74016

##submission.downloads##

Опубліковано

25.09.2025

Як цитувати

ГАЛАН, Я. (2025). АНАЛІЗ БАР’ЄРІВ ТА КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ ЦИФРОВОЇ МОДЕЛІ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ТА ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 100–109. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.3.12