Публікаційна етика

У Збірнику застосовується процедура анонімного рецензування відповідно до якої:

  • рецензентам і авторам не надається інформація, що дозволяє ідентифікувати одне одного, проте яка доступна редактору, який приймає рішення;
  • рецензенти взаємодіють із редактором;
  • інформація про процес рецензування або процес прийняття редакційних рішень не публікується.

Така процедура дозволяє забезпечити об’єктивність процесу рецензування за умови дотримання належної конфіденційності та відсутності конфлікту інтересів.

Для кожної поданої роботи призначаються два рецензенти (зауважимо, що рецензент не має можливості рекомендувати співрецензента), які оцінюють рукопис та супровідні матеріали (за наявності) відповідно до стандартизованого шаблону рецензування незалежно одне від одного.

Як стати рецензентом

Рецензентами можуть стати науковці, які мають достатній досвід та належну компетентність із досліджуваної у Збірнику проблематики та які зацікавлені в написанні рецензій. Для цього необхідно зареєструватися на сайті з відповідною позначкою «рецензент» і надати опис вашого досвіду.

Відбір науковців для рецензування статей здійснюється редактором з урахуванням таких принципів:

  • наявність необхідного досвіду для оцінки якості роботи;
  • незалежність щодо автора(ів) статті;
  • відсутність конфлікту інтересів (тобто не працює в одній установі, не має спільних публікацій із авторами протягом останніх п’яти років, не має фінансових або професійних інтересів щодо роботи, не є членом сім’ї тощо).

Крім цього, пріоритетність вибору рецензента здійснюється з урахуванням таких критеріїв:

  • якість попередніх рецензій;
  • активність у науковому середовищі;
  • кількість публікацій у сфері власної наукової компетенції.

За умови призначення вас рецензентом вам буде надіслано листа з відповідною пропозицією. Якщо в системі не буде зареєстроване ваше рішення здійснити рецензування статті протягом трьох днів, вас буде автоматично відхилено як рецензента. Перед прийняттям пропозиції на рецензування необхідно перевірити свою відповідність наведеним вище принципам. Ми також очікуємо, що, приймаючи пропозицію про рецензування, ви підтверджуєте наявність достатньої кількості часу для написання якісної рецензії у відведений редакцією термін (до 14 днів).

Якщо рецензент не встигає надати рецензію в указаний термін, було б доречно завчасно повідомити про це редактора Збірника.

Обов’язки рецензента

  • надавати об’єктивний та конструктивний відгук у відведений на це термін (до 14 днів);
  • оцінювати роботу без будь-яких особистісних упереджень;
  • мати релевантний досвід для оцінки якості роботи;
  • не мати конфлікту інтересів із автором чи редактором, а за наявності такого-повідомляти про це редакцію Збірника;
  • дотримуватися правил етики публікацій Збірника та повідомляти редактора Збірника про виявлені порушення;
  • дотримуватися конфіденційності інформації на будь-якому етапі редакційного процесу та не розголошувати її без отримання на це згоди від редактора Збірника;
  • не використовувати у власних цілях будь-яку частину матеріалу роботи, що перебуває на рецензії та є неопублікованою;
  • бути доступним за умови виникнення запитань, пов’язаних із вашою рецензією, і надавати необхідну уточнюючу інформацію за потреби;
  • поводитися професійно та використовувати шанобливу форму в листуванні чи спілкуванні.

Редакція наукового журналу «PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE» вважає, що етичні аспекти публікації є важливою частиною редакційної роботи та процесу перегляду наукових статей. Запобігання невідповідним діям, таким як плагіат, несуміляція, несе відповідальність будь-який автор, редактор, рецензент, видавець та інститут, які беруть участь у процесі публікації.

Редакція наукового журналу «PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE» відповідає за Етику публікації та публікацію недбалості на основі кодексу поведінки COPE Кодекс поведінки та рекомендації щодо найкращої практики для журнальних редакторів та Кодексу поведінки для видавців журналів з метою забезпечення етики та якості публікації.

Реклама, перевидання та/або будь-які комерційні доходи не впливають на редакційні рішення.