ОСОБЛИВОСТІ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ДО ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ КУРСАНТІВ

Автор(и)

  • Кіріл ПАНАСЮК Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0009-0005-6697-0063
  • Віктор ШИНКАРУК Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-1317-8225

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.77

Ключові слова:

акмеологія, акмеологічний підхід, cпорт, фізична підготовка, курсант, військовослужбовець

Анотація

Важливою проблемою сучасної педагогіки вищої школи є формування фахівців високої кваліфікації будь якої галузі людської діяльності. Фізична підготовка є важливою складовою системи підготовки курсантів закладів вищої освіти у секторі безпеки та оборони. Для майбутніх офіцерів-прикордонників фізична підготовка є основою їхньої професійної діяльності, їй приділяється першочергова увага під час навчання.

Аналіз способів та можливостей подальшого розвитку особистості може відбуватися в межах нових підходів у галузі освіти, на дослідження яких вчені з різних країн спрямовують свої зусилля. Окрім традиційних освітніх концепцій, що вже отримали визнання, проводиться пошук нових підходів та концепцій. Останнім часом активно розвивається новий науковий підхід – акмеологія, яка розглядає розвиток як постійне удосконалення, а його результат – досягнення особистості та суспільства.

Акмеологія, походить від грецького «акме» – вершина, найвища точка чого-небудь. Це відносно нова наукова галузь, яка включає в себе комплекс наукових дисциплін, що досліджують людину в процесі її саморозвитку, самовдосконалення та самовизначення в різних сферах життя та самореалізації. Цей новий аспект наукового дослідження вимагає перегляду традиційних уявлень про розвиток людини, акцентуючи увагу на ролі та значенні зрілої особистості в сучасних умовах. У зв'язку цим доцільно розглянути можливості даного підходу до вдосконалення фізичної підготовки курсантів.

Посилання

Dereka T.H. (2015) Akmeolohichni zasady neperervnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia: kontseptsiia doslidzhennia. [Acmeological principles of continuous professional training of physical education specialists: research concept.] Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. №7(51). Pp. 31-39. [in Ukrainian]

Dyba T.H. (2015) Akmeolohichni zasady neperervnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia: bazovi poniattia. [Acmeological principles of continuous professional training of physical education specialists: basic concepts.] Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. №1-2(42). Pp. 25-31. [in Ukrainian]

Kalaur S.M. (2010) Akmeolohichni aspekty formuvannia osobystisnoi zrilosti studentiv u protsesi navchannia u VNZ. [Acmeological aspects of the formation of personal maturity of students in the process of studying at a university] Zabezpechennia nastupnosti zmistu v systemi stupenevoi vyshchoi ta pisliadyplomnoi osvity: ukrainski tradytsii ta yevropeiska praktyka: Coll. of science Proceedings of the 1st All-Ukrainian Scientific and Methodological Seminar, Khmelnytskyi: Polihrafist-2. Pp. 49–52. [in Ukrainian]

Palchevskyi S. S. (2010) Akmeolohiia – poklyk maibutnoho. [Acmeology is the call of the future] Akmeolohiia v Ukraini: scientific edition. №1. Pp. 7–13. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

ПАНАСЮК, К., & ШИНКАРУК, . В. (2024). ОСОБЛИВОСТІ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ДО ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ КУРСАНТІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 251–255. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.77