РОЛЬ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.12

Ключові слова:

професійна компетентність, підготовка лікарів-стоматологів, акмеологія, акмеологічний підхід, професіоналізм особистості, професіоналізм діяльності, медична освіта, рефлексія, саморефлексія, самовдосконалення, безперервна освіта

Анотація

У статті розглядаються питання формування професійної компетентності майбутніх лікарів-стоматологів за допомогою акмеологічного підходу. Враховуючи стрімкий розвиток стоматологічної науки, збільшення та доступність наукових джерел, які розкривають новітні досягнення в дослідженні стоматологічних захворювань та розробці методів лікування, профілактики, також постійні зміни на ринку праці, сьогодення вимагає підготовки майбутніх лікарів-стоматологів, які би мали високий рівень знань та практичних навичок. На основі аналізу наукових джерел розглянуто та визначено теоретичні й практичні аспекти проблеми ролі акмеологічного підходу в підготовці майбутніх лікарів-стоматологів. У роботі також досліджено та розкрито поняття «акме», «акмеології».

Набуття професійної майстерності майбутніми лікарями-стоматологами є основою для розвитку особистісного акме. Беручи це твердження за основу,  можна стверджувати про процес формування професіоналізму діяльності й особистості. Зазначимо, якщо  діяльність людини характеризується високим професіоналізмом , то можна вважати, що в  неї високий акмеологічний рівень. Також,  якщо особистість планує та втілює у реальність життєві перспективи,  беручи за основу загальнолюдські цінності, вміло реалізує свої цілі, то така людина може досягти значних успіхів у особистісному та  професійному зростанні. Розвиток здібностей, глибокі знаннями в стоматології, нестандартне володіння вміннями, які необхідні для успішного виконання діагностичних, лікувально-профілактичних заходів повʼязується з високим професіоналізмом лікаря-стоматолога.

Забезпечення таких умов є кроком на шляху якісного формування професійної компетентності лікарів-стоматологів у контексті підготовки до майбутньої професійної діяльності.

Посилання

Akmeolohichna kontseptsiya profesiynoho rozvytku pedahoha // Profesiyna pedahohichna osvita: akmesynerhetychnyy pidkhid: monohrafiya / za red. O.A. Dubasenyuk. – Zhytomyr: Vydavnytstvo ZHDU im. I. Franka, 2011.

Antonova O. YE. Akmeolohichnyy pidkhid do vyznachennya sutnosti pedahohichnoyi obdarovanosti. Akmeolohiya – nauka KHKHI stolittya: materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konfer. Kyyiv : Kyyivsʹk. un-t imeni Borysa Hrinchenka, 2011. S. 17–22.

Vakulenko V. Pedahohichna akmeolohiya: dosyahnennya i problemy. Filosofiya osvity, № 3 (5), 2006. S. 124–133. URL : http://www.philosophy.ua/lib/8vakulenko-fo-3-5-2006.pdf5 Vakulenko, V. (2006 Palʹchevsʹkyy, S. S. Akmeolohiya: navchalʹnyy posibnyk dlya studentiv vyshchykh navchalʹnykh zakladiv. Kyyiv, Kondor, 2008. 398 s.

Hladkova V. M., Pozharsʹkyy S. D. Osnovy akmeolohiyi: pidruchnyk. Lʹviv : Novyy Svit, 2007. 320 s.

Danylova H.S. Tvorchistʹ, yak fenomen akmeolohichnoho samovdoskonalennya profesionalizmu vykladacha VNZ / Halyna Stepanivna Danylova // Problemy osvity: nauk. zb. / In-t innovatsiynykh tekhnolohiy i zmistu osvity MON Ukrayiny. – K., 2012. – Vyp. 63. – CH. 1. – S. 82-90.

Drach I. I. Akmeolohichnyy pidkhid do formuvannyaprofesiynoyi kompetentnosti studentiv u vyshchomunavchalʹnomu zakladi. URL : http://tme.umo.edu.ua/docs/2/09drachs.pdf (data zvernennya: 17.07.2023).

Dubasenyuk O. A. Akmeolohichnyy pidkhid yakstratehichnyy oriyentyr osobystisno-oriyentovanoyipedahohichnoyi osvity. Problemy osvity: zbirnyknaukovykh pratsʹ. Vyp. 84. Zhytomyr-Kyyiv, 2015.S. 25 – 30.

Livshun O. V. Akmeolohichni osoblyvosti profesiynoyi hotovnosti maybutnʹoho vchytelya. URL : http://lib.khnu.km.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/1590/1/2.doc.

Nosovetsʹ N. M. Teoretychni osnovy pedahohichnoyi akmeolohiyi v pidhotovtsi maybutnʹoho vchytelya. URL : http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-in/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe

Palʹchevsʹkyy, S. S. Akmeolohiya: navchalʹnyy posibnyk dlya studentiv vyshchykh navchalʹnykh zakladiv. Kyyiv, Kondor, 2008. 398 s. Palchevskiy, S. S. (2008). Akmeologiya [Acmeology]. Kyiv, Ukraine.

Tsyunyak O. P. Realizatsiya akmeolohichnohopidkhodu u profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh mahistriv pochatkovoyi osvity do innovatsiynoyi diyalʹnosti. URL : http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/8883/1/Osnovna %20stattya_Tsyunyak%20O.P..pdf (data zvernennya: 18.07.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

РОМАНИШИНА, Л. ., ЛИСИЦЯ , Д., & ПОЛІЩУК, О. (2022). РОЛЬ АКМЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3-4), 88–93. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.12