СОМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ. МОНІТОРИНГ ДРУГОГО ДОМЕНУ MAIA-2ukr
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.2Ключові слова:
Багатовимірна оцінка інтероцептивного усвідомлення, інтероцептивне усвідомлення, соматична рухова освіта, соматичне виховання, соматичні уроки, соматичний рух, Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness, MAIA-2, MAIA-2ukrАнотація
У статті продовжено дослідження інтероцептивного усвідомдення як одного з актуальних аспектів покращення психофізичного стану студентів. The Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness — це опитувальник, який використовують провідні вчені світу для вивчення цього питання. Найчастіше використовується його остання версія MAIA-2, опублікована в 2018 році. Оригінальна анкета містить 8 шкал: "Noticing" (навичка помічати), "Not-Distracting" (навичка не відволікатися), "Not-Worrying" (навичка не турбуватися), "Attention Regulation" (навичка регулювати увагу), "Emotional Awareness" (навичка усвідомлювати емоції), "Self-Regulation" (навичка саморегулювання), "Body Listening" (навичка прислухатися до тіла) та "Trusting" (навичка довіряти). У попередній статті були опубліковані дані шкали "Noticing" (навичка помічати).
Матеріал і методи дослідження. В опитуванні взяли участь 50 студентів першого курсу Факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту. Вибірка була однорідною за віком. Всі студенти мали 17 років і надали згоду на обробку своїх персональних даних. Анкетування проводилось за українською версією Багатовимірної оцінки інтероцептивний усвідомлення (MAIA-2ukr).
Мета дослідження — оцінити «навички не відволікатися» (домен інтероцептивного усвідомлення) студентів першого курсу Факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту.
Результати. «Not-Distracting — навичка не відволікатися» є важливою областю інтероцептивного усвідомлення. Наприклад, отримані відповіді на запитання «1. Я ігнорую фізичне напруження або незручність, доки вони не стануть більш серйозними» показали, що найнижчу оцінку поставили 12% респондентів — «Я завжди ігнорую фізичне напруження або незручність, доки вони не стануть більш серйозними». Отже, 12% першокурсників факультету здоров'я, фізичного виховання і спорту завжди ігнорують «фізичне напруження або незручність, доки вони не стануть більш серйозними», що є небезпечним для фізичного і психічного здоров'я.
У наступних публікаціях ми плануємо висвітлити результати дослідження 6 інших доменів інтероцептивного усвідомлення.
Посилання
Voloshchenko Y. Interoceptive awareness. verification of the adaptation of the Ukrainian version of the multidimensional assessment of interoceptive awareness (version 2) questionnaire among first-year students of Borys Grinchenko Kyiv University. Sports science and human health. 2023. No. 1(9). P. 68-90.
Holovach I. Somatic lessons as a means of improving students' psychophysical condition. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 2023. No. 2. P. 187–192.
Brummer M, Walach H, & Schmidt S. Feldenkrais ‘functional integration’ increases body contact surface in the supine position: A randomized-controlled experimental study. Frontiers in psychology. 2018. № 9. С. 2023.
Dragon DA. Creating cultures of teaching and learning: Conveying dance and somatic education pedagogy. Journal of Dance Education. No 15(1). 2015. P. 25-32.
Eddy M. A brief history of somatic practices and dance: Historical development of the field of somatic education and its relationship to dance. Journal of Dance & Somatic Practices. 2009. № 1(1). P. 5–27.
Paolucci T, Zangrando F, Iosa M, De Angelis S, Marzoli C, Piccinini G, & Saraceni VM. Improved interoceptive awareness in chronic low back pain: a comparison of Back school versus Feldenkrais method. Disability and rehabilitation. 2017. No 39(10). P. 994–1001.
Todd J, Barron D, Aspell JE, Toh EKL, Zahari HS, Khatib NAM, & Swami V. Translation and validation of a Bahasa Malaysia (Malay) version of the Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness (MAIA). PloS One. 2020. No 15(4). P. e0231048.