ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ТА СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.19Ключові слова:
здоров’язбережувальна компетентність, здоров’язбережувальні технології, майбутні вчителі початкових класів, педагогічні умови, структурно-функціональна модельАнотація
У статті розглянуто педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів початкових класів, які визначено як комплекс взаємопов’язаних і цілеспрямовано створених обставин професійної підготовки майбутніх педагогів. Розроблено компоненти структурно-функціональної моделі формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Реалізація педагогічних умов забезпечує ефективне впровадження спроєктованої структурно-функціональної моделі досліджуваного процесу та досягнення очікуваного результату – позитивної динаміки рівнів сформованості здоров’язбережувальної компетентності майбутніх учителів початкових класів.
Посилання
Dolynskyi B. T. Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do formuvannia zdoroviazberezhuvalnykh navychok i vmin u molodshykh shkoliariv u navchalno-vykhovnii diialnosti [Theoretical and methodological principles of training future teachers for the formation of health preserving skills and abilities of younger schoolchildren in educational activities]: dys. … d-ra ped. Nauk : Derzh. zakl. «Pivdennoukr. nats. ped. un-t im. K. D. Ushynskoho. – O., 2011. – 549 s. (in Ukrainian)
Zhelieznova T. Zdoroviazberezhuvalna diialnist uchyteliv osnovnoi shkoly ta shliakhy ii vdoskonalennia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Health preserving activities of primary school teachers and ways to improve them in the post-graduate education system] /T. Zhelieznova // Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. – Sumy. – 2019. – № 4. – S. 267-280. (in Ukrainian)
Maksymova N. Interaktyvni metody navchannia: krok u maibutnie [Interactive teaching methods: a step into the future] / N. Maksymova, L. Porokh // Ridna shkola. – 2008. – №12. – S. 35-38. (in Ukrainian)
Pometun O.I. Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: [A modern lesson. Interactive learning technologies] nauk.-metod. posibn. / O .I. Pometun, L. V. Pyrozhenko. Za red.. O. I. Pometun. – K.: Vydavnytstvo A.S.K., 2004. – 192 s. (in Ukrainian)
Romanyshyna L.M., Kryshchuk B.S., Polishchuk O.S. Zdoroviazberezhuvalna kompetentnist yak skladova profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly. [Health preserving competence as a component of the professional competence of a future primary school teacher] / L.M. Romanyshyna, B.S. Kryshchuk, O.S. Polishchuk // Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. – Seriia: Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky. – №2 (24). – Dnipro, 2020. – S. 123-131. (in Ukrainian)
Urum N. S. Pidhotovka maibutnikh vchyteliv do zabezpechennia zdorovoho sposobu zhyttia molodshykh shkoliariv: [Training of future teachers to ensure a healthy lifestyle of junior schoolchildren] avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 „Teoriia ta metodyka profesiinoi osvity‖ /N. S. Urum. – K., 2008. – 19 s. (in Ukrainian)
Khomych L. O. (1998) Profesiino-pedahohichna pidhotovka vchytelia pochatkovykh klasiv. [Professional and pedagogical training of a primary school teacher] – Kyiv: Mahistr-S, 1998. –201 s. (in Ukrainian)