СУЧАСНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КНР
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.11Ключові слова:
майбутній учитель музики, зміст підготовки, проведення уроківАнотація
На основі аналізу публікацій провідних китайських вчених, освітніх програм китайських ЗВО, нормативно-правової бази КНР ми з’ясували, що останні роки виникла потреба в осучаснені підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, переосмислення розвивально-виховних можливостей музичного мистецтва; встановили, що підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва в КНР відбувається за кількома рівнями: передвища (отримання спеціальності), бакалавр, магістр, доктор; висвітлили, що з метою забезпечення розвитку вищої освіти, реалізації стратегії перезавантаження та оновлення країни, сприяння побудові соціалістичного та духовного суспільства у 2015 році було опубліковано «Закон про вищу освіту»; встановлено, що важливу роль у реформуванні процесу підготовки майбутніх учителів музики відіграли «Керівну програму бакалаврської навчальної програми спеціальності «Музика»», «Національні інструкції з підготовки вчителів музики для обов’язкових курсів бакалаврату», «Національні стандарти якості викладання спеціальностей бакалаврату в закладах вищої освіти», відповідно до яких відбувається сучасна підготовка майбутніх музично-педагогічних працівників; визначено що сучасна підготовка майбутнього вчителя музики забезпечується шляхом оптимального поєднання аудиторного та позааудиторного навчання здобувачів, вибір форм (лекційні, практичні та індивідуальні заняття) застосування традиційних та інноваційних методів навчання, сучасні засоби навчання, змісту обов’язкових курсів, дисциплін за вибором, великій кількість факультативів, що сприяє якісній підготовці педагогів – музикантів; ми з’ясували, що в умовах здійснення сучасної підготовки майбутній вчитель музики буде чітко розуміти потреби дітей та розвивально-виховні можливості музичного мистецтва, вмітиме найоптимальнішим способом реалізовувати це на практиці, саме тому приходячи до школи такий вчитель буде проводити уроки цікаво, динамічно, пізнавально.
Посилання
Jiaoshi peixun zongjie [Summary of teacher training] URL: https://www.yjsjl.com/jiaoshipeixunzongjie/98115.html (data zvernennia 20.01.2023 )[in Chinese].
Basic Music Education on the Background of Quality Education Ling Xu College of Art and Communication, Bohai University, Jinzhou. URL:https://www.atlantis-press.com/search?q=music+education (data zvernennia 27.02.2023 ) [in English].
Dai B. The training mode of music education in Germany and its enlightenment to the reform of higher music education in China. Journal of China Music, 1, 2007. P.198–204. [in English].
Guo, S. & Li, X. Another eye on curriculum taking ‘guidance program of undergraduate music major curriculum in National Colleges and Universities (teacher education)’ as an example. Hundred Schools in Arts, 132(3), 2013. P. 150 –157. [in English].
Huang, H. & Peng, X. Innovation and exploration of practical talents training mode in specialized music education. Art and Literature for the Masses, 2017. P.200–201. [in English].
Putong gaodeng xue jiào benke zhuanye lei jiaoxue zhìliang guojia biaozhun [National Standards for Teaching Quality of Undergraduate Majors in Ordinary Colleges and Universities ] URL:http://jwc.hnwu.edu.cn/2020_06/03_15/content-54463.html (data zvernennia 27.02.2023 ) [in Chinese].
Tkachenko T. Teoretyko-metodychni zasady formuvannia vokalno-zvukovoi kultury maibutnoho vchytelia muzyky u protsesi profesiinoi pidhotovky [Theoretical and methodological principles of the formation of the vocal and sound culture of the future music teacher in the process of professional training] avtoref.dok.ped.nauk. Kyiv, 2010. 45s.[in Ukrainian].
Xiàndài yīnyuè jiàoshī péixùn de wèilái fāzhǎn dǎoxiàng [The future development orientation of modern music teacher training] URL:https://m.xzbu.com/9/view-4515494.htm (data zvernennia 28.03.2023 ) [in Chinese].
Bohdaniuk V. Osoblyvosti profesinoi pidhotovky suchasnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [ Modern music teacher training guide] Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia Vyp. 1(21), ch. 1, 2020. S.21-29. [in Ukrainian].
Smolianiuk N.M., Tsin Shen. Napriamy zahalnokulturnoi pidhotovky maibutnoho pedahoha v Ukraini ta KNR. [Directions of general cultural training of the future teacher in Ukraine and the People's Republic of China] Priority directions of science development: The 2nd International scientific and practical conference (November 25-26, 2019). SPC “Sci-conf.com.ua”. Lviv, 2019. S. 341-345. [in Ukrainian].
Huadōng shīfan daxue 2021 nián benke zhuanye 538 ye [East China Normal University 2021 Undergraduate Program 538 pages] URL: http://xxgk.ecnu.edu.cn/11814/list.htm(data zvernennia 26.03.2023 ) [in Chinese].