АНАЛІЗ ЗАДОВОЛЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИМИ ПОСЛУГАМИ НА БАЗІ СПОРТИВНОГО КОМПЛЕКСУ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).112

Ключові слова:

студенти, спортивний комплекс, фізкультурно-оздоровчі послуги, якість, заклад вищої освіти, спортивна інфраструктура

Анотація

У статті наведено результати дослідження за участю 172 студентів закладів вищої освіти віком від 18 до 25 років, спрямованого на аналіз їхньої задоволеності фізкультурно-оздоровчими послугами та вивчення статевих і поведінкових відмінностей на основі частоти відвідування спортивно-оздоровчого центру. Учасники були розділені на дві групи відповідно до частоти їх відвідування: Група 1 (n=95) відвідувала фітнес-заняття три або більше разів на тиждень; 2 група (n=77) – один-два рази на тиждень. Дані збирали під час воєнного стану, фактора, який суттєво впливає на фізичний та психоемоційний стан студентів. Для оцінки задоволеності фізкультурно-оздоровчими послугами використовувалася шкала оцінки якості послуг (Service Quality Assessment Scale), адаптована для умов воєнного часу. Підсумкова анкета включала 42 пункти, згруповані за 7 факторами. Шкала продемонструвала високу надійність (альфа Кронбаха = 0,991, надійність split-half = 0,994). Статистичний аналіз показав, що на задоволеність фізкультурно-оздоровчих послуг суттєво не вплинули стать, час доби або тип послуг. Проте студенти, які відвідували спортивний комплекс частіше, оцінювали зручності та безпеку значно вище (p < 0,05) і повідомляли про загальну задоволеність послугами. Була виявлена сильна кореляція (p <0,05) між різними факторами задоволеності послугами та показниками якості життя, такими як фізичне функціонування, загальний стан здоров’я, життєздатність та соціальне функціонування. Рівень задоволеності фізкультурно-оздоровчими послугами не показав статистично значущих відмінностей залежно від статі, тривалості відвідування спортивного комплексу, бажаного типу послуг або часу доби, коли студенти відвідували спортивно-оздоровчий комплекс. Проте було виявлено статистично значущий зв’язок між рівнем задоволеності та частотою відвідування: студенти, які частіше займалися руховою активністю, дали вищі оцінки безпеки та якості спортивної інфраструктури. Ці результати підкреслюють роль регулярної рухової активності в підтримці добробуту студентів, особливо в стресових умовах. Результати можуть бути використані для покращення організації послуг та сприяння залученню студентів до рухової активності під час кризових ситуацій.

Посилання

Andrieieva, O., Byshevets, N., Kashuba, V., Hakman, A., & Grygus, I. (2023). Changes in physical activity indicators of Ukrainian students in the conditions of distance education. Physical Rehabilitation and Recreational Health Technologies, 8(2), 75–81. https://doi.org/10.15391/prrht.2023-8(2).01

Andrieieva, O., Maltsev, D., Kashuba, V., Dutchak, M., Ratnikov, D., Grygus, I., Byshevets, N., & Horodinska, I. (2022). Relationship between quality of life and level of physical activity and family well-being. Physical Education Theory and Methodology, 22(4), 569-575. https://doi.org/10.17309/tmfv.2022.4.16

Byshevets, N., Andrieieva, O., Goncharova, N., Hakman, A., Zakharina, I., Synihovets, I., & Zaitsev, V. (2023). Prediction of stress-related conditions in students and their prevention through health-enhancing recreational physical activity. Journal of Physical Education and Sport, 23(117), 937–943. https://doi.org/10.7752/jpes.2023.04117

Çakmak, M. A., Akcan, F. (2023) Examination of service quality perceptions of multi-purpose sports facility users. European Journal of Physical Education and Sport Science 10(4). № 4. P. 131–151. DOI:10.46827/ejpe.v10i4.5159

Çelik, A., & Akyol, K. (2015). Predicting Student Satisfaction with an Emphasis on Campus Recreational Sports and Cultural Facilities in a Turkish University. International Education Studies. Vol. 8, №. 4; С. 7-22. doi:10.5539/ies.v8n4p7

Chatapun, P., et al. (2024). The Satisfaction of Using the Services of Sports and Recreation Facilities of North Bangkok University Students. Thai Journal of Health, Physical Education and Recreation. Vol. 50 №. 1.

Li, X., Ariffin, I. A., & Tham, J. (2025). The Impact of Safety Facilities on Student Satisfaction in Sports Venues of Universities in Shanxi Province. Frontiers in Business, Economics and Management, 18(1), 221-224. https://doi.org/10.54097/zpj12021

Lumingkewas, C. F. (2022). Perception of students on university sports facilities - made in facing educational service competition (A study at the Universitas Klabat Airmadidi, North Minahasa). 11th International Scholars Conference, 7(1). https://doi.org/10.35974/isc.v7i1.1218

Sun H, Du C-R, Wei Z-F (2024) Physical education and student well-being: Promoting health and fitness in schools. PLoS ONE 19(1): e0296817. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0296817

Tongsook, U., & Gulthawatvichai, T. (2019). Assessing the influence of sports facility on customer satisfaction at chulalongkorn university sports center. Journal of Sports Science and Health, 20(1), 58–72. retrieved from https://he02.tci-thaijo.org/index.php/spsc_journal/article/view/240139

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

АНДРЄЄВА, О., СТЕПАНЮК, В. ., & УСЕНКО, Д. (2025). АНАЛІЗ ЗАДОВОЛЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИМИ ПОСЛУГАМИ НА БАЗІ СПОРТИВНОГО КОМПЛЕКСУ УНІВЕРСИТЕТУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 353–359. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).112