ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ «ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ» У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.42Ключові слова:
готовність, професійна діяльністьАнотація
У статті подано результати аналізу психолого-педагогічної літератури з проблеми формування готовності майбутніх фахівців галузі «Фізична культура і спорт» у ЗВО до професійної діяльності, розкрити основні поняття готовності, які розглядаються сучасною психолого-педагогічною наукою, згруповані професійні вміння майбутніх фахівців галузі «Фізичної культури і спорту» (гностичні –знання та усвідомлення, які допомагають людині ефективно розвивати свої фізичні якості, застосовувати методи тренування та вести здоровий спосіб життя; проектувальні –здатність планувати, розробляти та організовувати фізкультурно-оздоровчу діяльність з урахуванням індивідуальних можливостей, цілей і сучасних методик тренування; конструктивні – ефективно організовувати фізичну діяльність, покращувати її якість і досягати оптимальних результатів у навчально-тренувальному процесі; комунікативні – здатність ефективно взаємодіяти з учасниками спортивного процесу, мотивувати їх, передавати знання і коригувати їхню діяльність для досягнення кращих результатів; організаторські –здатність ефективно планувати, координувати та керувати фізкультурно-спортивною діяльністю, забезпечуючи її якісне проведення та досягнення поставлених цілей; оцінювальні – здатність аналізувати, контролювати та коригувати рівень фізичної підготовленості, технічної майстерності та загального стану спортсменів або учасників фізкультурних занять. Виявлена сутність та специфіка готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності, визначено структуру готовності до професійної діяльності, виокремлено два основні підходи до визначення змісту поняття «готовність до діяльності» – функціональний та особистісний.
Посилання
Encyclopedia of Education / Acad. of Pedagogical Sciences of Ukraine ; [editor-in-chief V.G. Kremen] - K. : Yurinkom Inter, 2008. - 1040 p.
Volianiuk N. Y. Readiness for professional and pedagogical activity of a trainer-teacher as an indicator of subjectivity // Collection of scientific works of the H. S. Kostiuk Institute of Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine / [edited by S. D. Maksymenko]. - K. : 2004. - Volume IV, Issue 1. - P. 90 - 96.
Chopyk, T., & Rudnichenko, M. (2022). Analysis and generalization of psychological training of athletes. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, (2), 75-80. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.2.12
Oliynyk T. (2021). Differentiated teaching of chemistry in a rural school. У: Modern learning technologies. Scientific works. Part 1. Kyiv: 2021, pp. 123-130.
Kovalenko Y. V. (2021). The current state of the use of project methodology in teaching. У: Modern learning technologies. Scientific works. Part 1. Kyiv: 2021, pp. 131-135.
Levchenko O. (2023). Development of humanistic ideas in continuing education: from Hryhorii Skovoroda to the present. У: Development of humanistic ideas in continuing education: from Hryhorii Skovoroda to the present. Poltava; Kyiv: PANO named after M.V. Ostrohradskyi, pp. 15-30.
Kuznetsova N. (2023). Increasing the effectiveness of independent work of higher education applicants in the context of distance learning. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv.,1(17),45–50. https://pedvisnyk.knu.ua/index.php/pedagogy/article/view/17
Levytska L. (2023). Content dominants of education in the formation of spiritual and moral values of youth. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Series “Pedagogy”, 1(17), 51-56. https://pedvisnyk.knu.ua/index.php/pedagogy/article/view/17
Psychology of physical education and sports. Methodical recommendations for practical classes and independent work for applicants for the first (bachelor's) level of higher education in specialties 014.11 “Secondary Education (Physical Education)”, 017 “Physical Culture and Sports” / T.V. Chopyk, O.S. Pavliuk, E.O. Pavliuk, O.V. Antoniuk - Khmelnytskyi: KhNU, 2024. - 64 p.
Honcharenko S.U. Ukrainian Pedagogical Encyclopedic Dictionary. Edition 2, supplemented and revised. Rivne: Volynski oberehy, 2011. 552 с.
Skinner B. F. The Behavior of Organisms: An Experimental Analysis. — New York: Appleton-Century-Crofts, 1938.
Skinner В. F. Science and human behavior / B. F. Skinner. – Cambridge: B.Skinner Foundation, 2014. – 466 р.
Watson J. Вehaviorism / J. Watson. – Chicago: University of Chicago Press, 1930. – 262 р.
Maslow A. Motivation and Personality. — New York: Harper & Row, 1954.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Тетяна ЧОПИК, Іван ЛИТВИНОВ, Максим ДЯКУН, Аліна ЧОПИК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.



