МЕТОДИКА ФЕЛЬДЕНКРАЙЗА ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ПОСТАВИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУПИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.20Ключові слова:
метод Фельденкрайза, студенти, дистанційне навчання, фізичне виховання, поставаАнотація
Сучасна молодь вимушена багато часу проводити сидячі у статичній позі, маючи недостатній рівень рухової активності. Це призводить до швидкої втомлюваності, зниженню працездатності та, як наслідок, порушенню постави. Студенти з послабленим здоров’ям повинні ретельно підбирати засоби фізичного розвитку, враховуючи нозологію захворювання. Методика М. Фельденкрайза розрахована на поступове збільшення навантаження та різноманіття вправ. Людина повинна створити в тілі здатність рухатися з мінімумом зусиль і максимумом ефективності, не за допомогою збільшення м’язової сили, а за допомогою зростаючого розуміння того, як тіло працює.
Метою роботи було покращити поставу, самосприйняття та самопочуття студентів спеціальної медичної групи, використовуючи метод М. Фельденкрайза під час занять фізичним вихованням у дистанційній формі навчання.
Завдяки основним принципам методу (усвідомлення руху, нейропластичність, поступове ускладнення рухів, індивідуальний підхід) викладачі фізичного виховання мають змогу ефективно використовувати запропоновані вправи у своїй практиці, тим часом мотивуючи студентів до навчання, привносячи щось нове та цікаве. Також дуже зручно застосовувати цю методику під час дистанційного навчання, як форму самостійних занять.
Посилання
Gopal Nambi, S., Trivedi, P. S., Momin, S. M., Patel, S., & Pancholi, D. P. (2014). Compar-ative Effect of Pilates and Feldenkrais Intervention on Functional Balance and Quality of Life in Ambulatory Geriatric Population: A Randomized Controlled Study. International Journal of Health Sciences and Research (IJHSR), 4(3), 71-77.
Vrantsidis, F., Hill, K. D., Moore, K., Webb, R., Hunt, S., & Dowson, L. (2009). Getting grounded gracefully: Effectiveness and acceptability of Feldenkrais in improving balance. Journal of Aging and Physical Activity, 17(1), 57-76.
Hillier, S. & Worley, A. (2015) The Effectiveness of the Feldenkrais Method: A Systematic Review of the Evidence. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2015, 12
Jørgensen, M. B., Ektor-Andersen, J., Sjøgaard, G., Holtermann, A., & Søgaard, K. (2011) ‘A Randomised Controlled Trial Among Cleaners: Effects on Strength, Balance and Kinesiophobia’. BMC Public Health 11 (1) 776
Ernst, E.; Canter, P.H. (2005) The Feldenkrais Method—A Systematic Review of Randomised Clinical Trials. Phys. Med. Rehabil. Kurortmed., 15, 151–156.
Connors, K. A., Galea, M. P., & Said, C. M. (2011). Feldenkrais Method balance classes improved balance in older adults: A controlled trial. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 1-9. doi:10.1093/ecam/nep055
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ірина ДЕГТЯРЬОВА, Марія ДОЛГАРЕВА, Юлія ГАСАН

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.



