ВПЛИВ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА РЕЗУЛЬТАТИ У СПОРТИВНІЙ ГІМНАСТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).48Ключові слова:
професійна майстерність, гімнастика, компетентність, фахівці з фізичного вихованняАнотація
У гімнастиці, як в одному з найтехнічніших видів спорту, роль фахівця з фізичного виховання є критично важливою. Він виступає не лише як тренер, а й як педагог, який формує у спортсменів фізичні, психологічні та технічні навички. Професійна майстерність фахівця безпосередньо впливає на якість тренувального процесу, мотивацію спортсменів і їхні досягнення.
У статті розглядається проблема професійної майстерності фахівця з гімнастики, яка включає методичну, психолого-педагогічну, комунікативну компетентності та використання інноваційних підходів у тренувальному процесі. Визначено, що ефективність навчання гімнастів залежить не лише від рівня фізичної підготовки, а й від педагогічних здібностей педагога, його вміння мотивувати спортсменів, створювати сприятливе психологічне середовище та застосовувати сучасні технології у підготовці.
У публікації підкреслюється важливість методичної компетентності, яка дозволяє фахівцю адаптувати програми підготовки до індивідуальних особливостей спортсменів та ефективно організовувати навчальний процес. Аналізується роль психолого-педагогічної компетентності у формуванні мотивації спортсменів та їхньої психологічної стійкості. Особлива увага приділена комунікативним навичкам тренера, які сприяють якісній взаємодії зі спортсменами, їхніми батьками та іншими учасниками навчально-тренувального процесу.
Окреслено перспективи використання інноваційних технологій у гімнастиці, зокрема відео аналізу техніки виконання вправ, цифрових платформ для моніторингу фізичних показників та інтерактивних методик навчання.
Результати дослідження підкреслюють необхідність комплексного підходу до розвитку професійної майстерності фахівця з гімнастики для підвищення ефективності підготовки спортсменів та покращення їхніх результатів.
Посилання
Vaskov Yu.V. (2012) Komunikatyvna kompetentnist uchytelia fizychnoi kultury yak odna z umov yakosti orhanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu na urokakh. Pedahohika i psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 02. S. 21-24 URL: https://sportpedagogy.org.ua/html/journal/2012-02/12vyvepl.pdf
Harkusha S.V. Komponenty profesiinoi maisternosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. URL: https://epub.chnpu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4330/1/Компоненти%20майстерності%20майбутніх%20учителів%20фізичної%20культури.pdf
Hryban, H. P., Mychka, I. V., Harlinska, A. M., Solodovnyk, O. V., Chaika, Yu. Yu., Pylypchuk, P. B., & Denysovets, A. P. (2022). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti v maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury pid chas osvitnoho protsesu. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Seriia 15, (4(149), 43-46.
Danylko M., Tolkach V. (2010) Profesiina pidhotovka fakhivtsiv fizychnoi kultury ta sportu. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi: zbirnyk naukovykh prats. № 2(10), S.22-26
Yeremiia Ya., Moseichuk Yu., Moroz O. (2023) Predmetno-metodychna kompetentnist maibutnoho vchytelia fizkultury: aspekty formuvannia, Visnyk Prykarpatskoho universytetu, Fizychna kultura. Vypusk 41, S.24 -28
Kvasnytsia I., Khimich V., Dmytryshyn N. (2023) Formuvannia profesiinoi maisternosti maibutnoho trenera-vykladacha u protsesi fakhovoi pidhotovky. Molod i rynok, 4 (212), S. 58-64.
Melnychuk D., Boiko D., Osoblyvosti formuvannia profesiinoi maisternosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii. URL: http://eprints.zu.edu.ua/9147/1 /%d0%a1%d1%82%d0%b0%d1%82%d1%82.pdf?utm_source=chatgpt.com
Prykhodko T.P., Ivaniuk N.H. Komunikatyvna kompetentnist maibutnoho pedahoha fizychnoho vykhoannia yak pedahohichna problema. URL: https://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp20/2/prikhodkotezi-1.pdf?utm_source=chatgpt.com
Redko S.Iu., Pyltiai S.V., Pavlenko V.I., Shevtsov O.O., Udoskonalennia osobystykh yakostei trenera dlia uspishnoi sportyvnoi diialnosti. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/ 429560?utm_source=chatgpt.com
Syvash I, Lakhman Yu. Modeliuvannia profesiinoi diialnosti trenera z khudozhnoi himnastyky. URL: https://reposit.uni-sport.edu.ua/bitstream/handle/787878787/2529/2019.-213-219.pdf?isAllowed=y&sequence= 1&utm_source=chatgpt.com
Skrypych V., Obhruntuvannia strukturnykh komponentiv profesiinoi maisternosti trenera z vydu sportu. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/39042/1/%D0%A1%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0% BF%D0%B8%D1%87%20%D0%92..pdf?utm_source=chatgpt.com
Sorokolit N.S. (2021) Shliakhy vprovadzhennia molennevykh kliuchovykh kompetentnostei Novoi ukrainskoi shkoly u fizychne vykhovannia shkoliari. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy, Vypusk 84 tom 2, S. 79-83
Khimich V., Kvasnytsia O., Demchenko N. (2024) Psykhodloho-pedahohichni osoblyvosti pidhohovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi kultury. «Physical culture and sport: scientific perspective», №2, S. 31-37
Cherevko S.V. (2017) Udoskonalennia profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti treneriv-vykladachiv u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii zasobamy formalnoi i neformalnoi osvity. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia» pedahohichni nauky. № 1 (13), S. 289-295
Shynkaruk V., Tkachenko P. (2023) Profesiina kultura ta imidzh fakhivtsia fizychnoho vykhovannia ta sportu, Akademichni vizii, Vypusk 26. S 1-10
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Віта ХІМІЧ , Микола ОМЕЛЬЧУК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.