ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Олена СОГОКОНЬ Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка https://orcid.org/0000-0001-9442-6616
  • Олександр ДОНЕЦЬ Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка https://orcid.org/0000-0002-6265-8508

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.1.2

Ключові слова:

професійна підготовка, модель, професійна компетентність, сучасний учитель, Ключові слова: професійна підготовка, диференційований підхід, фізичне виховання, теоретична підготовка, студенти.

Анотація

В поданій статті проаналізовані шляхи підвищення професійної підготовки та запропонована модель формування професійної компетентності сучасного вчителя фізичної культури.

Нами визначено, що сучасна освіта потребує  активних, творчих фахівців, які матимуть фундаментальну освіту, будуть володіти сформованими особистісними якостями та  професійною культурою. Ми визначили специфічні якості, якими повинен володіти майбутній фахівець фізичної культури та виділили основні показники професійної підготовки сучасних вчителів. Нами доведено, що комплексне формування всіх показників професійного зростання педагога надають необхідний методичний інструментарій для реалізації навчально-виховних завдань освітньої діяльності, формування всебічно розвиненої особистості здобувача вищої освіти, розвиток його вмотивованості до навчання, підвищення рівня професійності та розуміння сучасних викликів суспільства до вчителя фізичної культури.

Ми з'ясували, що рівень педагогічної компетентності майбутніх учителів фізичної культури – це поєднання якості знань, умінь, навичок та рівня самоорганізації особистості, що в результаті майбутньої роботи допоможе спеціалісту швидше знайти спільну мову з учнями, поступово сформувати свій авторитет, вирішувати завдання з фізичного виховання, бути в постійній взаємодії з учнями й об’єктивно оцінювати їхні результати та показники фізичного розвитку.

Посилання

Aksyonova O., Mazin V. The culture of professional self-realization as a phenomenon of life activities of physical education teachers. The image of a modern teacher. 2011. No. 1. P. 23–25.

Bystrova Yu. V. Innovative methods of learning in the higher school of Ukraine / Yu. V. Bystrova // Law and innovative society. – 2015. – No. 1. – P. 27–33. – Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pric_2015_1_5.

O. A. Bida. Innovative technologies in physical education and sports / O. A. Bida, O. V. Shevchenko, O. Kuchai // Scientific bulletin of the Mykolaiv National University named after V. O. Sukhomlynskyi. Pedagogical sciences. - 2018. - No. 3(2). – pp. 19–23. – Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2018_3(2)__5.

Boychuk Yu. D. Experience of innovations in general pedagogical training of future teachers / Yu. D. Boychuk, A. V. Boyarska-Khomenko // Didactics. – 2021. – Issue 3. – P. 37–43.

A. A. Hrynchuk Application of innovative technologies as a means of increasing students' motivation for physical education / A. A. Hrynchuk, Yu. S. Chehivska // Scientific Bulletin of the Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy.– P. 145-150.

Druchyk V. D. Preparation of future physical education teachers for the implementation of health-saving technologies in high school: thesis. on of science stupa Ph.D. ped. Sciences: 13.00.04 - "theory and methodology of professional education" / V. D. Druchyk. Private higher educational institution "Academy of Recreational Technologies", Lutsk. - 2017. - 247 p.

Uncle O. Professional Self-Improvement. Tips for physical education teachers. Health and physical culture. 2018. (No. 3). P. 11–12.

Zaitseva Yu. V., Novik S. M. Preparation of future teachers of physical culture for professional activity. Modern trends in physical education and sports: materials of the regional. science and method seminar / ed. col.: O. O. Momot, I. V. Taranenko, Yu. V. Zaitseva; Poltava national ped. V. G. Korolenko University, Faculty of Physics education, Kaf. theory and method basics of teaching sports disciplines. Poltava, 2018. P. 12–15.

Zaitseva Yu.V., Taranenko I.V., Kornosenko O.K. Integration of educational and professional activities of future physical education teachers in the process of professional training. Pedagogical sciences. 2020. Issue 75/76. P. 50–55. – Access mode: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16369.

Maksimchuk I. Experimental verification of the model for the development of the pedagogical skill of the future physical culture teacher. Physical culture, sport and health of the nation: coll. of science works / head ed. V. M. Kostyukevich (1). 2016 pp. 117–123. ISSN 2071-5285.

L. P. Sushchenko Professional training of future specialists in physical education and sports (theoretical and methodological aspect) / L. P. Sushchenko; Institute of Pedagogy and Psychology of Vocational Education of APN of Ukraine, Zaporizhzhia State University. - Zaporizhzhia: 2003. - 442 p.

Rothers T. Model of training of physical culture teachers for specialized training in sports. Sports Bulletin of the Dnieper Region. 2013. No. 2. P. 32–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

30.03.2023

Як цитувати

СОГОКОНЬ, О., & ДОНЕЦЬ, О. . (2023). ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (1), 13–21. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.1.2