ЖОНГЛЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Ірина ДЕГТЯРЬОВА Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0001-5144-7636
  • Марія ДОЛГАРЕВА Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0003-0541-3974
  • Юлія ГАСАН Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0003-1643-3153

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.23

Ключові слова:

жонглювання, студенти, дистанційне навчання, фізичне виховання, самостійні заняття

Анотація

Під час дистанційного навчання все частіше стає питання підбору засобів самостійних занять з фізичного виховання для студентів закладів вищої освіти. Жонглювання це найпростіший засіб фізичної активності, не потребуючий спеціального приміщення або великих фінансових витрат на атрибути. Поєднання фізичного розвитку із задоволенням – один з найважливіших принципів мотивації молоді до занять.

Метою роботи було стимулювати студентів до фізичної активності засобами жонглювання. За певний період часу вони мали отримати певні знання, вміння та навички жонглювання м’ячами, за бажанням збільшуючи їх кількість.

Будь які види спорту чи фітнес-активності різною мірою тренують силу м’язів та їхню витривалість, рухливість суглобів і гнучкість, серцево-судинну та дихальну системи. Але є низка здібностей, які за всієї різноманітності підходів розвиваються недостатньо, або не тренуються зовсім. Це такі функції, як чутливість долонь, скоординованість у роботі пальців, концентрація на внутрішніх відчуттях, розфокусування уваги й уміння її швидко перемикати, одночасне сприйняття кількох об’єктів і вміння відчувати навколишній простір.

Для підвищення ефективності навчального процесу з фізичного виховання та формування у студентів цілеспрямованості, культури здорового способу життя, заняття жонглюванням рекомендовано включати у робочі програми викладачами закладів вищої освіти.

Посилання

Dzenzeliuk D.O., Hryban H.P., Denysovets A.P. Rukhova aktyvnist studentiv pid chas navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Aktualni problemy fizychnoho vykhovannia studentiv v umovakh kredytno-modulnoi systemy navchannia : materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Dnipro, 2014. 112–116. [in Ukrainian].

Dutchak M.V. Paradyhma ozdorovchoi rukhovoi aktyvnosti: teoretychne obgruntuvannia i praktychne zastosuvannia. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu. 2015. Vyp. 2. 44–52. [in Ukrainian].

Hulka O.V., Humeniuk S.V., Kardash S.O. Mobilni zastosunky yak zasib pidvyshchennia rukhovoi aktyvnosti studentiv pid chas dystantsiinoho navchannia. Materialy IV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Drohobych, 2022. 231–238. [in Ukrainian].

Zhonhliuvannia / T. I. Bereziuk, L. V. Riabets // Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Elektronnyi resurs] / Redkol.: I. M. Dziuba, A. I. Zhukovskyi, M. H. Zhelezniak [ta in.] ; NAN Ukrainy, NTSh. – K. : Instytut entsyklopedychnykh doslidzhen NAN Ukrainy, 2009. – Rezhym dostupu : https://esu.com.ua/article-18239 [in Ukrainian].

Mandiuk A. Vykorystannia fitnes-trekeriv dlia vyznachennia obsiahu rukhovoi aktyvnosti uchniv zahalnoosvitnikh shkil vikom 15–16 rokiv. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk, 2019. Vyp. 3. 43–47. [in Ukrainian].

Fuller D, Colwell E, Low J, Orychock K, Tobin MA, Simango B, Buote R, Van Heerden D, Luan H, Cullen K, Slade L, Taylor NGA. Reliability and Validity of Commercially Available Wearable Devices for Measuring Steps, Energy Expenditure, and Heart Rate: Systematic Review. JMIR Mhealth Uhealth. 2020 Sep 8;8(9):e18694. doi: 10.2196/18694.

Thom Wall. Juggling: What It Is and How to Do It. Modern Vaudeville Press, Philadelphia PA, 2020. 279p.

Thom Wall. What Scientists Have to Say About Juggling:: An overview of the effects of juggling on the mind and body, 2018. 14p.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.12.2024

Як цитувати

ДЕГТЯРЬОВА , І., ДОЛГАРЕВА , М., & ГАСАН , Ю. (2024). ЖОНГЛЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (4), 165–169. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.23