МУЗИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ В АЕРОБНІЙ ГІМНАСТИЦІ

Автор(и)

  • Юлія ГОЛЕНКОВА Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0003-1553-8893
  • Ірина РЯДИНСЬКА Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0003-4284-9769
  • Олена ФЕСЕНКО Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0009-0008-1967-7288

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.14

Ключові слова:

аеробна гімнастика, спортсмени, групи базової підготовки, координаційні здібності, спортивна підготовка

Анотація

Сучасна підготовка спортсменів в аеробній гімнастиці вимагає комплексного підходу, який включає не лише розвиток сили й витривалості, а й удосконалення координації, гнучкості та спеціальної техніки виконання елементів. З розвитком цього молодого виду спорту вимоги до гімнасток стали набагато вищими, і тренування значно ускладнилися. Сучасні тренери складають програми з урахуванням фізичних можливостей та рівня підготовки кожного спортсмена, що підвищує ефективність і знижує ризик травм. В аеробній гімнастиці багато уваги приділяється вправам для розвитку балансу тіла та точності рухів, виховання почуття ритму та синхронізації виконання композиції з музичним супроводом. Використання спеціальних тренажерів і вправ на стабілізацію допомагають спортсменам покращити контроль над тілом, що є необхідним під час виконання складних комбінацій, але вони не впливають на розвиток ритмічності та злагодженості рухів з музикою. В статті розглянуто ефективність застосування програми розвитку координаційних здібностей спортсменів групи базової підготовки з використанням музичних ігор. При розробці програми вибір музичних ігор був відповідним щодо розвитку видів координаційних здібностей (часово-просторової орієнтації, ритмічності, оцінювання і регулювання параметри рухів, збереження рівноваги, м’язового почуття).

Посилання

Hryhorenko, H. V. Hryhorenko, D. P. Vasyliev, Yu. S. (2021). Sportyvno-ihrovi metody v strukturi navchalnykh zaniat, spriamovanykh na rozvytok rukhovykh zdibnostei shkoliariv. Pedahohika i psykholohiia v suchasnomu sviti: mystetstvo navchannia, 2021.S. 157-160.10.30525/978-9934-26-041-4-40.

Kolumbet O.M. Rozvytok koordynatsiinykh zdibnostei molodi. Monohrafiia.K.:Osvita Ukrainy, 2014.420s.

Bodrenkova I. Features of development of coordination abilities features of athletes in sports aerobics in initial training. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2014. Vol. 18(12). pp. 13-17. Doi. 10.15561/18189172.2014.1203

Stanković A., Mijalković S., Petković E., Sahin F. N., Stanković D. Coordination in some of the basic individual sports: a systematic review. Turk J Kinesiol, 2023. Vol.9(4). Pp.280-286. DOI: 10.31459/turkjkin.1368725

Smits-Engelsman, Bouwien & Hill, Elisabeth. The Relationship Between Motor Coordination and Intelligence Across the IQ Range. PEDIATRICS, 2012. Vol. 130. Pp. 950-956.

Petković E. The relation of situational-motor coordination to the competitive success of female gymnasts. FU Phys Ed Sport, 2004. Vol. 2(1), Pp.25-33.

Smîdu N. The importance of coordinative abilities in achieving athletic performance. Marathon, 2014. Vol.1(1). Pp. 91-95.

Stanković D., Pavlović V., Petković E. The influence of coordination on the results in sports climbing: the underlying relations. In N. Stojiljković (Ed.), Book of Proceedings XXII International Scientific Conference ‘‘FIS Communications 2019’’ in Physical Education, Sport and Recreation, October, 17-19, 2019. Pp. 21-26.

Vandorpe B, Vandendriessche JB, Vaeyens R, Pion J, Lefevre J, Philippaerts RM, Lenoir M. The value of a non-sport-specific motor test battery in predicting performance in young female gymnasts. Journal of Sports Sciences. 2012; Vol.30. Pp. 497–505. doi: 10.1080/02640414.2012.654399.

Lyakh V, Jaworski J, Wieczorek T. Genetic endowment of coordination motor abilities a review of family and twin research. Journal of Human Kinetics. 2007, Vol.17. Pp. 25–40.

Vilchkovska A. Osoblyvosti intehratsii muzyky y rukhovoi diialnosti shkoliariv u protsesi fizychnoho vykhovannia. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi, 2019. №3(47). S.10–16. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2019-03

Vilchkovska A. Zastosuvannia muzyky v ihrovii diialnosti ditei doshkilnoho viku. Physical education, sport and health culture in modern society, 2018. №2 (42). С. 33-37.

Kravchuk T., Riadynska I., Miahka V. Efektyvnist vykorystannia tantsiuvalno-himnastychnykh rozmynok yak zasobu muzychno-rukhovoi pidhotovky sportsmenok u skladnokoordynatsiinykh vydakh sportu (na prykladi chyrlidynhu). Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova, 2023. № 12(172). S.107-113.https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2023.12(172).20

Terry P.C., Karageorghis C.I., Curran M.L., Martin O.V., Parsons-Smith R.L. Effects of music in exercise and sport: A meta-analytic review. Psychol. Bull, 2020. Vol.146(2). Pp. 91-117. doi: 10.1037/bul0000216.

Chtourou H., Hmida C., Souissi N. Effect of music on short-term maximal performance: Sprinters vs. long distance runners. Sport Sci. Health, 2017. Vol.13.Pp.213–216. doi: 10.1007/s11332-017-0357-6.

Ballmann C.G., Maynard D.J., Lafoon Z.N., Marshall M.R., Williams T.D., Rogers R.R. Effects of Listening to Preferred versus Non-Preferred Music on Repeated Wingate Anaerobic Test Performance. Sports, 2019. Vol.7(8).Pp.185. doi: 10.3390/sports7080185.

Kravchuk T. M., Holenkova Yu. V., Koviakh K. V. Rozvytok zdibnosti do rytmichnoi diialnosti zasobamy muzychnykh ihor na pochatkovomu etapi bahatorichnoho trenuvannia v akrobatychnomu rok-n-roli. Tekhnolohii zberezhennia zdorovia, reabilitatsiia i fizychna terapiia : zb. st. XIII mizhnar. nauk. konf. Kharkiv; Torun, 2020. S. 100–108.https://doi.org/10.26697/9786177089000.2017.112

Kokarev, B.V. Udoskonalennia sportyvno–psykholohichnykh aspektiv adaptatsii sportsmeniv u sportyvnii aerobitsi. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport. 2014; 118 (4): 79–82.Пасічна, Т. В., Мохорт, Л. В., Лозенко, Н. М. Спортивна аеробіка навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл / Київ : ФУСАФ, 2019. -98 с.

Artemieva H., Bodrenkova I., Moshenska T. Udoskonalennia spetsialnoi fizychnoi pidhotovky himnastok u sportyvnii aerobitsi na etapi pochatkovoi pidhotovky. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk. 2019. № 5. S. 76-81.http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2019_5_15

Kravchuk T.M., Sanzharova N.M., Tiutiuma A. Ya. Muzychno-rukhova pidhotovka na pochatkovomu etapi bahatorichnoho trenuvannia v sportyvnii himnastytsi. Tekhnolohii zberezhennia zdorovia, reabilitatsiia i fizychna terapiia, 2019. S.137–143.

Skumin A., Holenkova Yu. Rukhlyvi ihry yak zasib rozvytku fizychnykh zdibnostei yunykh sportsmenok, yaki zaimaiutsia sportyvnoiu aerobikoiu. Fizychna kultura i sport. Vyklyky suchasnosti, 2023.№ 8. S.32-41.https://doi.org/10.5281/zenodo.10251860

##submission.downloads##

Опубліковано

26.09.2024

Як цитувати

ГОЛЕНКОВА , Ю. ., РЯДИНСЬКА , І. . ., & ФЕСЕНКО , О. . . (2024). МУЗИЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ В АЕРОБНІЙ ГІМНАСТИЦІ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 87–95. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.14