РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.15

Ключові слова:

професійна компетентність, майбутні офіцери, корпоративна культура, курсанти, інноваційні технології, підготовка, військові навчальні заклади

Анотація

Мета статті полягає у висвітленні ролі корпоративної культури у структурі професійної компетентності майбутніх офіцерів. Для досягнення мети використано сукупність загальнонаукових методів пізнання, зокрема: аналіз наукової літератури, узагальнення, синтез, порівняння. Результати дослідження. В статті розкрито роль корпоративної культури у формуванні професійної компетентності майбутніх офіцерів. Підкреслено її вагомий потенціал як складника професіоналізму військових й як континууму для розвитку фахових компетентностей курсантів. Встановлено, що до внутрішніх механізмів формування та розвитку корпоративної культури майбутнього офіцера належить формування професійної свідомості майбутнього офіцера, присвоєння та освоєння системи цінностей військової служби, як специфічної частини соціуму, внутрішня мотивація на формування та розвиток (прийняття) особистістю основ корпоративної культури військових формувань Збройних сил України.

Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів не обмежується отриманням військової освіти, але корелює з усією структурою військово-професійної діяльності в якій бере участь курсант, специфікою професійного середовища, в яке він занурений, професійних відносин, до яких він «вступає». Установлено, що корпоративна культура відіграє двояку роль у формуванні професійної компетентності майбутніх офіцерів. З одного боку вона є складником професіограми військовослужбовця нового покоління. З іншого – середовищем розвитку курсантів, яке моделює цінності, ідеали, норми, правила здійснення військово-професійної діяльності в реальних умовах. Процес військово-професійного розвитку майбутніх офіцерів, формування їх професійної компетентності шляхом використання потенціалу корпоративної культури військових навчальних закладів на практиці реалізується шляхом застосування перспективних педагогічних технологій. Основними ознаками таких педагогічних технологій визначено широке використання технічних засобів і дидактичних матеріалів, методів, що активізують військово-педагогічний процес, а також оптимальне застосування матеріально-технічної бази військових навчальних закладів.

Посилання

Balashova, Yu. V. (2010). Formuvannia korporatyvnoi kultury maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv: perspektyvnyi analiz [Formation of corporate culture of future border guards: prospective analysis]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy [Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine], 2, URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_2_3 (data zvernennia: 10.06.2024) [in Ukrainian].

Boiko, O. V. (2020). Teoriia i metodyka formuvannia liderskoi kompetentnosti ofitseriv Zbroinykh syl Ukrainy : monohrafiia [Theory and methodology of formation of leadership competence of officers of the Armed Forces of Ukraine: monograph]. Zhytomyr : Vyd. O. O. Yevenok, 667. [in Ukrainian].

Boiko, O. V., Romanyshyna, L. M. & Tiurina V. O. (2023). Metodychni aspekty formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnikh ofitseriv-viiskovykh lideriv [Methodical aspects of the formation of the pedagogical culture of future officers-military leaders]. Nauka i tekhnika sohodni [Science and Technology Today], 9(23), 272–284. [in Ukrainian].

Zaitsev, D. V. (2014) Informatsiina kultura studentiv fakultetu viiskovoi pidhotovky v umovakh informatyzatsii suspilstva [Information culture of students of the faculty of military training in the conditions of informatization of society]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy – Bulletin of the National University of Defense of Ukraine, 1 (38), 49–52. [in Ukrainian].

Kalynyuk, N.V., Didenko, O.V. (2014) Profesiina komunikatyvna kompetentnist u strukturi hotovnosti ofitseriv-prykordonnykiv do profesiinoi diialnosti [Professional communicative competence in the structure of readiness of border guards for professional activities]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy – Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine, 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2014_2_7 (access date: 08/25/2020). [in Ukrainian].

Karasyova, L. A. (2017) Pedahohichni umovy formuvannia informatsiinoanalitychnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv sektoru bezpeky u protsesi inshomovnoi pidhotovky [Pedagogical conditions for the formation of information-analytical competence of future specialists in the security sector in the process of foreign language training]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Pedahohika. Sotsialna robota  Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Pedagogy. Social Work, 1, 118–120. [in Ukrainian].

Kovalchuk, I. S. (2018) Vykorystannia tekhnolohii krytychnoho myslennia u formuvanni profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv u protsesi vyvchennia humanitarnykh dystsyplin u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh [The use of critical thinking technologies in the formation of professional and communicative competence of future officers in the process of studying humanitarian disciplines in higher military educational institutions]. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky»  Collection of scientific works "Pedagogical Sciences", LXXXI, 2, 139–142. [in Ukrainian].

Koba, Oleksandr, Kravchenko, Nataliia (2020). Formuvannia korporatyvnoi kultury u maibutnikh ofitseriv [Formation of corporate culture in future officers]. URL: http://www.baltijapublishing.lv/download/pedpsy-science/21.pdf (data zvernennia: 10.06.2024) [in Ukrainian].

Oliinyk, L. V. (2005). Profesiina kompetentnist maibutnikh ofitseriv-zviazkivtsiv: psykholoho-pedahohichnyi aspekt [Professional competence of future liaison officers: psychological and pedagogical aspect]. Zbirnyk nauk. prats Viiskovoho instytutu Kyivskoho Natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka [Collection of sciences. Proceedings of the Military Institute of Kyiv National University named after Taras Shevchenko], 1, 166–171. [in Ukrainian].

Pavlenko, Oleh (2023). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh shchodo formuvannia upravlinskoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv pidrozdiliv zviazku [Organization of the educational process in higher military educational institutions regarding the formation of managerial competence of future officers of communication units]. Molod i rynok [Youth and the market], 1 (209), 113–120. [in Ukrainian].

Romanyshyna, L., Tiurina, V. & Boiko, O. (2023). Formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnikh ofitseriv politsii v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of pedagogical culture of future police officers in the process of professional training]. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective [Physical Culture and Sport: Scientific Perspective], (2), 158–164. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.22 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

26.09.2024

Як цитувати

РОМАНИШИНА, Л., ГАЛУС, О., & МОЗОЛЕВ, О. (2024). РОЛЬ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 96–102. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.15