ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.5

Ключові слова:

майбутні фахівці з фізичної культури, психолого-педагогічні особливості, професійна підготовка, фізична культура

Анотація

Процес підготовки висококваліфікованих фахівців з фізичної культури є важливим для розвитку сучасного суспільства. Вони повинні мати знання та вміння, необхідні для успішної роботи з учнями та вихованцями у своїй професійній роботі. Такий підхід дозволяє їм успішно застосовувати свої професійні навички на практиці та вносити значний внесок у суспільний розвиток. Проте, сьогодні вища освіта орієнтована на підготовку фахівців, які мають змогу сприймати та самовдосконалюватися відповідно до змін у суспільстві, розвиватися та отримувати нові знання. Так, підвищення рівня якісної підготовки фахівців у галузі фізичної культури та спорту є одним із стратегічних завдань освітньої політики закладів вищої освіти на сучасному етапі. Це важливо для забезпечення якісної освіти у цій галузі, підготовки професіоналів з високим рівнем кваліфікації та підтримки розвитку спорту і фізичної активності в суспільстві. Проаналізувавши низку матеріалів різних науковців, було встановлено, що майбутні фахівці з фізичної культури повинні володіти високими та професійними якостями, а не лише фізичною активністю. Психолого-педагогічна підготовка майбутніх фахівців фізичної культури має забезпечувати цілісне уявлення про роботу та мотивацію до професійної діяльності. У статті виділено та проаналізовано психолого-педагогічні умови, які орієнтовані на якісну підготовку майбутніх фахівців з фізичної культури.

Посилання

Abdullaiev A. K., Rebar I. V. Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury i sportu v suchasnykh umovakh. Innovatsiina pedahohika. 2019. №1(10). S. 67‐70.

Bezkopylnyi O. O. Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi diialnosti v osnovnii shkoli: teoriia ta metodyka: monohrafiia, Cherkasy: ChNU im. B. Khmelnytskoho, 2020. 552 s.

Bolotina O.V. Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do ozdorovchoi roboty iz shkoliaramy spetsialnoi medychnoi hrupy u suchasnykh umovakh vyshchoi osvity. URL: http://www.nbuv. gov.ua/Portal/Soc_Gum/Vlush/Ped/2010_ 17_2/1.pdf

Hrynchenko I.B. Suchasni napriamy vprovadzhennia innovatsii v profesiinu pidhotovku maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. URL: http://www.nniif.org.ua/File/12gibsnv.pdf

Humeniuk S.V., Fakhova pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii – vymoha chasu, Naukovyi visnyk uzhhorodskoho universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota». VYPUSK 2 (39), 2016. S.68-70

Danylko, V., Tolkach, V., Danylko, M. Zmist roboty trenera-vykladacha. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi: zb. nauk. pr. № 3 (11). 2010. S. 12 – 16.

Dzhurynskyi P.B., Kovalova T.M., Analiz profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury do fizkulturno-ozdorovchoi diialnosti. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho Pedahohika, Vypusk 3 (136). Odesa, 2021, S. 79-83

Karasievych S. A. Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do fizkulturno-sportyvnoi diialnosti u zakladakh zahalnoi serednoi osvity, monohrafiia. MON Ukrainy, Umanskyi derzh. ped. univ-t imeni Pavla Tychyny. Uman: VPTs «Vizavi», 2018. 204 s.

Kryvoruchko, S. M., Bilous, N. S. Vymohy do trenera-vykladacha pry formuvanni fizychnoi kultury u studentiv. Problemy ta perspektyvy rozvytku sportyvnykh ihor y odnoborstv v vyshchykh uchbovykh zakladakh. Zbirnyk statei Kh Mezhdunar. nauch. konf., 7 liutoho. 2014 r. T. 2.: KhHAFK, 2014.S. 52 – 56

Plotnykova, K. R., Sutnist fenomenu «trener-vykladach» ta osoblyvosti yoho profesiinoi pidhotovky. Osvita ta pedahohichna nauka №2(171), 2019. S.24-31

Sushchenko L.P. Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu u vyshchykh navchalnykh zakladakh: avtoref. dys. ... dokt. ped. nauk: 13.00.04. Kyiv, 2003. 46s.

Tymoshenko O.V. Vplyv osobystosti kerivnyka na optymizatsiiu profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury. Nepreryvna profesiina osvita: teoriia i praktyka: nauk.-metod. zhurn. Vyp. 1-2. 2007. S.55-62

Chepeliuk A.V., Bezverkhnia H.V., Tsybulska V.V., Psykholoho-pedahohichni umovy pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia, Akademichni vizii, vypusk 16/2023. URL: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7621070 79

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2024

Як цитувати

ХІМІЧ, В., КВАСНИЦЯ, О., & ДЕМЧЕНКО, Н. (2024). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 31–37. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.2.5