ВИКОРИСТАННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР НА ЗАНЯТТЯХ З ПЛАВАННЯ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.24

Ключові слова:

навчання плавання, діти 5-6 років, сюжетно-рольові ігри

Анотація

У статті доведено ефективність методики використання сюжетно-рольових ігор на заняттях з плавання з дітьми дошкільного віку. Методика була застосована в процесі  початкового навчання плавання дітей 5-6 років, які не мали попереднього досвіду відвідування організованих занять. Заняття проводились у басейні «Дельфін» м. Чернівці. 2 рази на тиждень тривалістю по 45 хв. Всього було проведено 28 занять.

Сюжет казок був адаптований до змісту занять з плавання та вирішення основних задач початкового етапу навчання: вивчення контрастних вправ для освоєння з водою; вивчення правильного дихання; оволодіння вмінням занурення під воду, спливання, утримання на поверхні води у горизонтальному положенні; вивчення ковзання; вивчити поперемінної роботи ніг на грудях і на спині у безопорному положенні.

За результатами контрольних випробувань плавальної підготовленості виявлено статистично достовірні відмінності за 10 показниками (з 13) на користь дітей, що навчались за експериментальною методикою використання сюжетно-рольових ігор у порівнянні з дітьми, які навчались за програмою «Казкове плавання». Це: пробігання 6-метрового відрізка у воді з опорою на дно басейну; піднімання предметів з дна басейну за 30 с; «Поплавець»; максимальна кількість видихів у воду; затримка дихання на вдиху; затримка дихання на видиху; «Зірка» на грудях; «Зірка» на спині; поперемінна робота ніг кролем на грудях біля нерухомої опори без затримки дихання; поперемінна робота ніг кролем із рухливою опорою без затримки дихання.

Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичної літератури; аналіз методик навчання плавання дітей дошкільного віку; педагогічне тестування; педагогічний експеримент; методи математичної статистики.

Посилання

Babich V. Plot-role play for the social adaptation of preschool children // Defectologist, 2013. - No. 4. - pp. 38–46.

Briskin Yu. A., Smirnovsky S. B., Smirnovska S. B., Slimakovsky O. V. Introducing swimming to preschool children based on the development of innovative traits. Scientific book of the National Pedagogical University named after. M.P. Dragomanova. 2022. - VIP.10 (155). - P.44-47.

Kotlyar T.V. Swimming to the psychoemotional state of preschool children. Current problems of physical development of various skills of the population: materials of the 2nd All-Ukrainian Science.-Practice. conference (Kharkiv, May 20, 2016). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Physical Culture, 2016. - P.86‒92.

Linets M., Nazarkevich L. Physical training of children of young preschool age in healthy activities, swimming and water sports. Physical activity, health and sports. 2017. - No. 1(27). – P.32-34.

Lyashenko A.M., Dєlova I.O., Kolontaevska O.O., Shevchenko Z.M. Additional partial program for a special course on learning swimming for preschoolers “Fairytale Swimming” // Theory and methodology of physical training. 2012. No. 7. – P. 19–31.

Nazarkevich L. I. Analysis of physical education and health programs for swimming for preschool children. Scientific book of the National Pedagogical University named after. M. P. Dragomanova. 2017. - VIP.9 (91). - P. 70‒73.

Nazarkevich L. Theoretical and methodological aspects of swimming lessons for children of the young preschool age. In: Pristupa E, editor // Young sports science of Ukraine. Zb. abstract add. Lviv, 2017. No. 21. - P. 62.

Nazarkevich L.I. Regularization of swimming in physical education and health activities for children of the young preschool age. // Bulletin of Chernihiv. national ped. un-tu. Series: Pedagogical sciences. Zb. Sci. Chernihiv Ave.; 2017; No. 143. pp. 189–192.

Stepchuk N., Mordvintsev N., Susla V. Development of current innovative methods and technologies in the beginning of swimming for preschool children // Scientific Bulletin of Uzhgorod University. Series: “Pedagogy. Social work", 2023. - No. 1(52) - pp. 206–209. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.206-209

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

ГНЕСЬ , Н. . ., & ЗЕНДИК , О. . (2024). ВИКОРИСТАННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР НА ЗАНЯТТЯХ З ПЛАВАННЯ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 1(1), 159–164. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.24