ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ У ТРЕНЕРІВ З ФУТБОЛУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.8

Ключові слова:

філософія освіти, методологічні засади, педагогічний дизайн, тренери з футболу, множинний інтелект

Анотація

У статті звертається увага на відповідність модернізованих дескрипторів Національної рамки кваліфікацій сучасній екзистенційно зорієнтованій філософії освіти. З’ясовуються і формулюються філософські і психолого-педагогічні засади формування готовності до педагогічного дизайну у тренерів з футболу.

 Підкреслюється відповідність різних філософських ідей різним видам освітньої філософії тренерів: традиційний освітній перенніалізм тренера – ідеалістичній філософії; освітній есенціалізм – його реалістичному світогляду; освітній прогресивізм – філософії прагматизму; освітній реконструкціонізм – філософії  екзистенціалізму.

 Екзистенціалізм розглянуто як сучасну філософську теоретичну засаду формування готовності тренерів-реконструкціоністів до педагогічного дизайну – професійного наміру застосовувати інтерактивний метод у футбольно-ігровому проектуванні матчів, в розвитку футбольної культури та здобутті рівнів спеціалізованої спортивної освіти. Тренер-екзистенціаліст засобами педагогічного дизайну створює умови для вибору власної траєкторії розвитку кожним футболістом команди.

Теорію «множинного інтелекту» Г. Гарднера визначено як психолого-педагогічну теоретичну засаду готовності тренера до педагогічного дизайну. Виокремлено складові «множинного інтелекту» тренера з футболу: практичну, емоційну, вербальну. Вказано на складові «механізму спортивної творчості» В. Клименка: психомоторику, енергопотенціал, критичність і  на їх відповідність складовим «множинного інтелекту». Детально описано практичну складову і психомоторику як пріоритетні для творчого «множинного інтелекту» сучасного тренера з футболу. 

Посилання

Teoriia pokolin. Istoriia vynyknennia ta zakordonnyi dosvid (2023). URL: http://psychology.univer.kharkov.ua/news2021/NMKPED/Pokolinnnya/UK.pdf (accessdate 09/17/2023)

Osvitnia prohrama «Trenerska diialnist v obranomu vydi sportu» (2023). URL: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_programi/Osvitni_programu_bakalavr/2023_rik/Trenerska_diialnist_v_obranomu_vydi_sportu_bakalavr.pdf (data zvernennia 24.09.2023)

Deskryptory Natsionalnoi ramky kvalifikatsii. Shcho tse? (2020) URL: https://nqa.gov.ua/news/deskriptori-nacionalnoi-ramki-kvalifikacij-so-ce/ (data zvernennia 24.09. 2023)

Beatriz G. Clemente (2023). Teachers’ Agreement and Manifestation of Educational Philosophies .Journal for Educators, Teachers and Trainers,Vol. 14(3). 17-25.

Mnozhynnyi intelekt: vid teorii do praktyky (2023) [URL: https://osvita.ua/school/method/1740/ (data zvernennia 24.09.2023)

Klymenko,V.V. Psyholohiia sportu: Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv , Kиїв: MAUP, 2006. 432 s.

Elektronna versiia «Velykoi ukrainskoi entsyklopedii» (2023) URL: https://vue.gov.ua/%D0%86%D0%BD%D1%82%D1%83%D1%97%D1%86%D1%96%D1% 8F (data zvernennia 24.09.2023)

##submission.downloads##

Опубліковано

29.09.2023

Як цитувати

ТИМЕНКО , В. . (2023). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО ДИЗАЙНУ У ТРЕНЕРІВ З ФУТБОЛУ . PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3), 65–70. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.8