ЗАГАЛЬНОАКАДЕМІЧНІ ПІДХОДИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛІСТІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2022.2.5

Ключові слова:

: забезпечення якості, професійне навчання, системний підхід, синергетичний підхід

Анотація

У статті проведено теоретичний аналіз загальнонаукових підходів до забезпечення якості професійної підготовки студентів-фахівців фізичної культури і спорту, що сприятиме визначенню можливих шляхів її вдосконалення. Зазначено, що застосування системного та синергетичного підходів до забезпечення якості професійної підготовки студентів-фахівців фізичної культури і спорту забезпечить формування конкурентоспроможних спеціалістів на ринку праці.

Визначено, що застосування системного підходу до забезпечення якості професійної підготовки студентів-фахівців фізичної культури і спорту суттєво підвищує можливості застосування методів та інструментарію академічного пізнання у сфері педагогічної діяльності та дозволяє розглядати цей процес як єдине ціле відповідно до університетської та національної систем забезпечення якості вищої освіти.

Відзначено, що синергетичний підхід є перспективним напрямком удосконалення управління соціально-педагогічними системами, спрямованим на їх саморозвиток, самоорганізацію та самоуправління.

Автор підкреслює, що застосування загальноакадемічних підходів до забезпечення якості професійної підготовки студентів-спеціалістів фізичної культури і спорту спрямоване на формування певного світогляду у нової генерації фахівців у вказаній сфері державної соціальної політики.

Посилання

Alekseevskyi V. S. (2006) Synerhetyka menedzhmenta ustoichyvoho razvytyia [Synery of management for sustainable development]. Monograph. Odessa, Manuscript. 238 p. [in Russian]

Annienkova I. P. (2012) Synerhetychnyi pidkhid yak teoretyko-metodolohichna osnova vnutrishnovuzivskoho monitorynhu yakosti osvity [Synergetic approach as a theoretical and methodological basis of internal-university monitoring of education quality]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 16 : Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky. – Collection of academic papers of the National Pedagogical Drahomanov University. Series 16: Creative personality of a teacher. Edition 17. P. 88-93 [in Ukrainain]

Vozniuk O. V. (2009) Rozvytok vitchyznianoi pedahohichnoi dumky: synerhetychnyi pidkhid [Development of native pedagogical thought: synergetic approach]. Momograph. Zhytomyr Ivan Franko State University publishers. 184 p. [in Ukrainian]

Dienizhna S. O. (2011) Synerhetychnyi pidkhid do monitorynhu yakosti osvity [Synergetic approach to education quality monitoring]. Vyshcha osvita Ukrainy. – Higher education of Ukraine. Appendix 4, volume VІІ (25). P.452–458. [in Ukrainian]

Kahan M. S. (1991) Systemnyi podkhod i humanitarnoe znaniye [Systematic approach and humanitarian knowledge]. Leningrad, LSU. 384 p. [in Russian]

Kinash I. P. (2011) Yakist osvity yak rezultat, protses ta osvitnia systema [Quality of education as a result, process, and educational system]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy. – Collection of academic papers of National Forestry and Wood-Technology University of Ukraine. Lviv. NFWTU publishers, Edition 21.5 P. 363-368 [in Ukrainian]

Kremen V. H. (2013) Pedahohichna synerhetyka: poniatiino-katehorialnyi syntez [Pedagogical synergy: conceptual and categorical synthesis]. Teoryia y praktyka upravlenyia sotsyalnыmy systemamy. – Theory and practice of social systems management. № 3. P. 3–19. [in Ukrainian]

Kuzmyna N. V. (2001) Akmeolohycheskaia teoryia povyshenyia kachestva podhotovki spetsyalistov obrazovaniya [Acmeology theory of the improvement of pedagogy specialists training]. Donetsk. ИЦПКС publishers. 273 p. [in Russian]

Lutai V. S. (1996) Filosofiia suchasnoi osvity [Philosophy of modern education]: textbook. Kyiv. Magisrt-S. 256 p.

Ovchynnykova M. V. (2013) Synerhetychnyi pidkhid yak metodolohichna osnova doslidzhennia systemy pidhotovky maibutnikh uchyteliv matematyky do naukovo-doslidnytskoi diialnosti [Synergetic approach as a methodological basis of research of the system of future mathematics teachers training to do R&D activities]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Pedahohika i psykholohiia – Issues of modern pedagogical education. Pedagogy and psychology. Edition 39(2). P. 263-271 [in Ukrainian]

Shevtsov A. H. (2003) Synerhetychni pryntsypy proektuvannia pedahohichnoho protsesu yak systemy. [Synergetic principles of pedagogical process projecting as a system]. Vyshcha osvita Ukrainy – Higher education of Urkaine. № 2. P. 115–119. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

27.10.2022

Як цитувати

ДУТЧАК J., & СУЩЕНКО L. (2022). ЗАГАЛЬНОАКАДЕМІЧНІ ПІДХОДИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛІСТІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 30–34. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.2.5