ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.29

Ключові слова:

професійна підготовка, фахівці соціономічних професій, здоров’язбережувальна діяльність, педагогічні умови професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій до здоров’язбережувальної діяльності, здоров’язбережувальна компетентність, мотиваційно-ціннісне ставлення до здоров’язбереження

Анотація

У статті розглядаються педагогічні умови професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій до здоров’язбережувальної діяльності. Визначено актуальність цієї проблеми в сучасному освітньому просторі, що зумовлено необхідністю формування у студентів життєвих навичок, спрямованих на збереження та зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я молоді. Здійснено аналіз наукових підходів до визначення поняття «педагогічна умова» та підкреслено значення міждисциплінарної інтеграції знань з медико-біологічних, психологічних і педагогічних дисциплін для забезпечення цілісного підходу до професійної підготовки майбутніх фахівців. Основну увагу зосереджено на таких педагогічних умовах, як: інтеграція теоретичних знань і практичних навичок, розвиток мотиваційно-ціннісного ставлення до здоров’язбереження, використання сучасних цифрових технологій для моніторингу фізичного стану учнів, а також створення сприятливого психолого-педагогічного середовища для формування здоров’язбережувальної компетентності. Підкреслено важливість формування у студентів здатності до рефлексії, самооцінки та самоконтролю як складових професійної готовності до роботи в освітніх закладах. Окреслено перспективи подальших досліджень, спрямованих на розробку інноваційних методик навчання, створення інтегрованих навчальних програм та впровадження соціальних ініціатив для підтримки здоров’я учнів.

Посилання

Kashuba A.A. Pedahohichni umovy profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do orhanizatsii zmahalnoi diialnosti shkoliariv. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, (214). 2024. 380-385 [in Ukrainian].

Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky / za red. A. V. Semenovoi. Odesa : Palmira, 2006. 221 [in Ukrainian].

Dorokhova N.H., Kostyrenko T.O., Sholudko Yu.H. Spivpratsia uchasnykiv osvitnoho protsesu yak zasib pidvyshchennia yakosti osvity. Aktualni pytannia pidvyshchennia yakosti osvitnoho protsesu : mizhnarodna naukovo-metodychna konferentsiia (m. Yaremche – Ivano-Frankivsk – Lomzha, 20 veresnia 2024). 2024. 74 [in Ukrainian].

Lebiedieva O.A. Zasoby formuvannia refleksyvnykh umin maibutnikh uchyteliv na praktychnykh zaniattiakh iz nimetskoi movy. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, № 76, T. 2. 2021. S. 106-111 [in Ukrainian].

Bezkopylnyi O.O. Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zdoroviazberezhuvalnoi diialnosti v osnovnii shkoli: teoriia ta metodyka : monohrafiia. Cherkasy : ChNU im. B. Khmelnytskoho, 2020. 552 [in Ukrainian].

Fan Peisi. Refleksyvni tekhnolohii yak innovatsiinyi instrumentarii profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv. Innovatsiina pedahohika, Vypusk 62. Tom 2. 2023. 101-104 [in Ukrainian].

Samilyk V.I., Kokhno L.S. Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti v uchniv pid chas vyvchennia intehrovanoho kursu «Zdorovia, bezpeka ta dobrobut». Innovatsiina pedahohika, Vypusk 74. 2024. 77-81 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

26.06.2025

Як цитувати

КОМАР, Т., МІХЕЄВА, Л., ВАВРАШКО, В., & ГУЗАЇРОВ, А. (2025). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 227–232. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.29