ВПЛИВ ЗАНЯТЬ КРОСФІТОМ НА ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ ФІЗИЧНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ В СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.43

Ключові слова:

кросфіт, фізичне самовдосконалення, мотивація, потреба, рухова активність, тренування

Анотація

У статті теоретично і експериментально обґрунтовано вплив занять кросфітом на формування потреби у фізичному самовдосконаленні студентів закладів вищої освіти. Автор звертає увагу на то, що існуюча сучасна система фізичного виховання у закладах вищої освіти має ряд недоліків, а саме навчальними програмами передбачено лише 2 години занять на тиждень для студентів молодших курсів, а для студентів старших кусів фізичне виховання організовано в вигляді факультативних занять в яких приймає участь дуже малий відсоток студентів. Діюча система фізичного виховання студентської молоді призвела до зниження масовості студентського спорту, студенти не проявляють стійкого інтересу до рухової активності і не займаються фізичною культурою самостійно.

Відтак назріла потреба в упровадженні інноваційних підходів, здатних підвищити мотивацію молоді до фізичної активності і здорового способу життя. Одним із сучасних перспективних напрямів, що може слугувати таким підходом, є система високо інтенсивних функціональних  кросфіт-тренувань.

Автором відмічається що вітчизняними науковцями доведено позитивний вплив кросфіт-тренувань на показники фізичної підготовленості студентів та на їх ставлення до занять спортом, в той же час в своїй роботі автор зазначає, що таких досліджень поки недостатньо, зокрема з точки зору довготривалих ефектів та оптимальних методик впровадження кросфіту у вищих закладах освіти. Наше дослідження спрямоване на подальше заповнення цієї ніші – дослідження  того, як саме систематичні заняття кросфітом впливають на формування внутрішньої потреби студентів займатися фізичним самовдосконаленням.

У статті визначено що проведене дослідження дало змогу всебічно оцінити вплив занять кросфітом на формування потреби фізичного самовдосконалення в студентів ЗВО. Визначено що кросфіт-тренування покращують мотивацію студентів до фізкультурно-спортивної діяльності, задовольняють важливі особистісні потреби – прагнення до саморозвитку, спілкування та досягнення результату.

Посилання

Azhyppo O.Yu., Kryvoruchko N.V. (2016). On the Issue of Increasing Students’ Interest in Physical Education. Current Issues in Physical Education Across Different Population Groups. Proceedings of the 2nd All-Ukrainian Scientific-Practical Conference. Kharkiv: KhDAFK, 2016; pp. 6–11.

Bazylyevych N.O., Tonkonoh O.S. (2017). The Impact of CrossFit Training on Students’ Motivation for Regular Physical Activity and Sports. Young Scientist, 2017; No. 2(42); pp. 113–117.

Bazylyevych N., Movchan V., Hordiienko O. (2022). Methodology for Increasing Students’ Physical Activity Through CrossFit. Scientific Collection “InterConf+”, 2022; 28(137), pp. 460–478.

Bondarenko O.V., Shchekotylina N.F. (2023). Implementation of the CrossFit Method in the Educational Process of Higher Education Institutions. Olympicus, 2023; Issue 1, pp. 7–11.

Hrabyk N., Hrubar I., Hul’ka O., Vovchanska V. (2021). The Impact of CrossFit Training on the Physical Condition of Student Athletes. Theory and Methodology of Physical Education and Sports, 2021; No. 4, pp. 24–29.

Dudorova L.Yu., Korolova N. (2020). CrossFit as an Innovative Form of Conducting Physical Education Classes for Students. Educational-Innovative Platform “Student Entrepreneurial Initiatives.” Kyiv: KNUTD, 2020; pp. 138–142.

Zhuk V.O. (2024). CrossFit in the Physical Education of Educational Institutions. Current Issues in Physical Education Across Different Population Groups. Kharkiv: KhDAFK, 2024; No. 1, pp. 6–15.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.06.2025

Як цитувати

АНТОНЕЦЬ, В. (2025). ВПЛИВ ЗАНЯТЬ КРОСФІТОМ НА ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ ФІЗИЧНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ В СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 337–344. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.43