ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ТЕМАТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ КУРСУ «ІСТОРІЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.19

Ключові слова:

цифрова педагогіка, міжкультурна освіта, асинхронне навчання, самоорганізація студентів, інтерактивні завдання

Анотація

 

Цифрова трансформація освітнього середовища висуває нові вимоги до організації навчального процесу, зокрема актуальним постає переосмислення методичних підходів до викладання курсу «Історія фізичної культури» для студентів спеціальності 017 «Фізична культура і спорт», який має не лише пізнавальне, а й формувальне значення у професійній підготовці майбутніх фахівців. Метою дослідження було проаналізувати практичний досвід реалізації дистанційного курсу «Історія фізичної культури», оцінити його ефективність у контексті формування професійних і міжкультурних компетентностей студентів, а також визначити перспективні напрями вдосконалення змісту та методики викладання дисципліни в цифровому середовищі. Було проаналізовано змішаний освітній підхід, що передбачав поєднання синхронної (онлайн-зустрічі, дискусії) та асинхронної (відеолекції, тести, презентації) форм навчання на платформі MOODLE із застосуванням сервісів Google. Для оцінювання ефективності курсу було проведено онлайн-анкетування серед 67 студентів. Визначено що 89,6% опитаних оцінили навчальні матеріали як повністю або частково достатні. Найзручнішими форматами подачі інформації були визначені презентації (34,3%), онлайн-зустрічі (28,4%) та відеолекції (23,9%). Інтерактивні завдання визнали корисними 64,2% респондентів, а 98,5% підтвердили високий рівень педагогічної підтримки. З метою формування професійних компетентностей пропонувалося виконання аналітичних завданнь, які допомагали встановити зв’язок між історичними фактами та сучасною спортивною практикою. Формування міжкультурної компетентності забезпечувалось через завдання з аналізу розвитку фізичної культури в різних країнах, участь у форум-дискусіях і міжкультурних порівняннях. Виявлено потребу в розширенні інтерактивних компонентів, у збільшенні частки візуалізованого контенту, а також у системній підтримці самоорганізації студентів. Отримані результати підтверджують ефективність методичного наповнення й організації курсу, свідчать, що поєднання цифрових технологій із педагогічною рефлексією створює сприятливі умови для результативного дистанційного навчання.

Посилання

Formation of ICT competence in future specialists of physical education and sports in the conditions of distance learning / N. Kulyk та ін. Revista Amazonia Investiga. 2023. Т. 12, № 70. P. 241–254. URL: https://doi.org/10.34069/ai/2023.70.10.22

Modern technologies for forming intercultural competence in students of HEIs in the process of professional training / S. Shekhavtsova et al. Eduweb. 2023. Vol. 17, no. 2. P. 177–187. URL: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.15

Postova K., Polikhun N., Slipukhina I. Challenges distance learning. Education and Development of Gifted Personality . 2020. № 3. С. 63-69. URL: https://doi.org/10.32405/2309-3935-2020-3(78)-63-69

Competence and Professional Skills in Training Future Specialists in the Field of Physical Education and Sports / I. V. Ivanii et al. Propósitos y Representaciones. 2020. Vol. 8, SPE2. URL: https://doi.org/10.20511/pyr2020.v8nspe2.690 .

Schrum K., Sleeter N. Teaching History Online: Challenges and Opportunities. OAH Magazine of History. 2013. Vol. 27, no. 3. P. 35–38. URL: https://doi.org/10.1093/oahmag/oat020

The use of distance learning technologies in the process of teaching the discipline "History of Physical Culture" to students majoring in 017 Physical Culture and Sports: the challenges of time / S. Putrov et al. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). 2022. No. 1(145). P. 80–85. URL: https://doi.org/10.31392/npu-nc.series15.2022.1(145).20

Chukhlantseva N. F. Nachtegall And Gymnastics In Denmark: Ascertainment History In The Educational System. Central European Journal of Sport Sciences and Medicine. 2023. Vol. 43. P. 5–14. URL: https://doi.org/10.18276/cej.2023.3-01

Martin F., Sun T., Westine C. D. A systematic review of research on online teaching and learning from 2009 to 2018. Computers & Education. 2020. Vol. 159. P. 104009. URL: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104009

Online University Teaching During and After the Covid-19 Crisis: Refocusing Teacher Presence and Learning Activity / C. Rapanta et al. Postdigital Science and Education. 2020. Vol. 2, no. 3. P. 923–945. URL: https://doi.org/10.1007/s42438-020-00155-y

Kovalchuk V. I., Sheludko I. V. Implementation of digital technologies in training the vocational education pedagogues as a modern strategy for modernization of professional education //Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia. 2019. №. IX. P. 122-138.

Salmon G. E-Tivities: The Key to Active Online Learning. Taylor & Francis Group, 2013.

Virtual Reality and Art History: A Case Study of Digital Humanities and Immersive Learning Environments. Journal of Higher Education Theory and Practice. 2022. Vol. 22, no. 2. URL: https://doi.org/10.33423/jhetp.v22i2.5036

Nanjundaswamy C., Baskaran S., Leela M. H. Digital Pedagogy for Sustainable Learning. Shanlax International Journal of Education. 2021. Vol. 9, no. 3. P. 179–185. URL: https://doi.org/10.34293/education.v9i3.3881

The Impact of COVID-19 on Education: A Meta-Narrative Review / A. Bozkurt et al. TechTrends. 2022. URL: https://doi.org/10.1007/s11528-022-00759-0

Bećirović S. What Is Digital Pedagogy?. Digital Pedagogy. Singapore, 2023. P. 1–13. URL: https://doi.org/10.1007/978-981-99-0444-0_1

The educational integration of digital technologies preCovid-19: Lessons for teacher education / J. Valverde-Berrocoso et al. PLOS ONE. 2021. Vol. 16, no. 8. P. e0256283. URL: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0256283

Silva R. C. A., Silva V. L. d. F. F. e., Silva A. P. Distance learning for teaching in physical education. Motriz: Revista de Educação Física. 2019. Vol. 25, no. 1. URL: https://doi.org/10.1590/s1980-6574201900010002

##submission.downloads##

Опубліковано

26.06.2025

Як цитувати

ЧУХЛАНЦЕВА N., ЧЕРЕДНИЧЕНКО I., & ПОРАДА O. (2025). ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ТЕМАТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ КУРСУ «ІСТОРІЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ». PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 144–151. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.19