КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИ, ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.2.4Ключові слова:
синдром Дауна, кінезіологічні вправи, кінезіотерапія, дітиАнотація
Проблема дитячої інвалідності є дуже актуальною. З кожним роком дедалі частіше з’являються на світ діти з таким діагнозом, як синдром Дауна. Відомо, що діти з синдромом Дауна пізніше досягають основних етапів рухового розвитку, та віковий діапазон розвитку кожної навички у них більший, ніж у дітей без порушень. Нами було визначено, що на сьогодні досить популярною є кінезіологія. Вона практикується як в психокорекції так і фізичній терапії дітей різного віку. Фахівцями наголошується найбільш позитивний вплив використання кінезіологічних вправ на розвиток дитини відзначається саме в дошкільному дитинстві. Було визначено що, мета кінезіологічних вправ – допомогти вирівняти, синхронізувати роботу лівої і правої півкулі головного мозку, формувати увагу і пам’ять, полегшують процес читання і письма, допомогти кращому орієнтуванню в просторі а також допомогти адаптуватися дитині в навчальному процесі. Проаналізовано моделі й підходи щодо впливу кінезіологічних вправ на розвиток дитини, розкрито сутність і специфіку таких вправ, їхнє призначення та вплив на організм дітей з синдромом Дауна дошкільного віку. Запропоновано блок-схему яку використовують в кінезіотерапевтичній практиці дітей з синдромом Дауна дошкільного віку. Результати використання кінезіологічних вправ демонструють, що вони є ефективним інструментом для дітей із синдромом Дауна дошкільного віку, оскільки, вони позитивно впливають на фізичне та когнітивне здоров’я, а й сприяють покращенню загально-го самопочуття, оптимізують інтелектуальні процеси, підвищують розумову працездатність.
Посилання
Voloshyn V.M. (2015). Kineziolohichni vpravy u fizychnomu vykhovanni doshkilnykiv. [Kinesiological exercises in physical education of preschoolers] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury. No. 3 (55). рр. 28-31. [in Ukrainian].
Zasenko Z.V., Prokhorenko L.I. (2019). Osvita «osoblyvykh» ditey: stratehiya rozvytku [Education of "special" children: development strategy]. Ridna shkola. 3-4. pp. 48-52. [in Ukrainian].
Lichman N.M. (2018). Kineziolohiia yak zasib rozvy-tku movlennia ta intelektualnykh zdibnostei ditei z osoblyvymy potrebamy. [Kinesiology as a means of developing speech and intellectual abilities of children with special needs]. Lohoped.. No. 6. pp. 12-16. [in Ukrainian].
Nahorna O.B. (2013). Osoblyvosti korektsiino-vykhovnoi roboty z ditmy z osoblyvymy osvitnimy potrebamy: navchalno-metodychnyi posibnyk NAPN Ukrainy, DVNZ. [Peculiarities of correctional and educational work with children with special educational needs] Un-t menedzhmentu osvity. Kyiv. 140. [in Ukrainian].
Nesterchuk N.Ie., Sydoruk I.O. (2022). Zaluchennia batkiv do sotsialnoi adaptatsii z syndromom Dauna. [Involvement of parents in social adaptation with Down syndrome]. Reabilitatsiini ta fizkulturno-rekreatsiini aspekty rozvytku liudyny Rehabilitation & Recreation. No. 12. pp. 67-72. [in Ukrainian].
Nesterchuk N.Ie., Sydoruk I.O., Zarichniuk I.R., Chopovskyi D.P. (2022). Rozvytok koordynatsiinykh zdibnostei ditei molodshoho shkilnoho viku. [Development of coordination abilities of children of primary school age]. Reabilitatsiini ta fizkulturno-rekreatsiini aspekty rozvytku liudyny. Rehabilitation & Recreation. No.13. pp. 121-125. [in Ukrainian].
Pylypenko V.O. (2022). Kineziolohiia yak zasib intelektualnoho rozvytku dytyny. [Kinesiology as a means of intellectual development of a child]. Multydystsyplinarnyi pidkhid u fizychnii reabilitatsiinii medytsyni. Kharkiv. NFU. No.1. pp. 100-103. [in Ukrainian].
Chuiko A. I. (2023). Kineziolohichni vpravy yak zasib rozvytku zahalnoi ta dribnoi motoryky molodshykh shkoliariv iz lehkymy intelektualnymy porushenniamy. [Kinesiological exercises as a means of developing general and fine motor skills of younger schoolchildren with mild intellectual disabilities]. Formuvannia zhyttievoi kompetentnosti osib z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v systemi pozashkilnoi, spetsialnoi ta inkliuzyvnoi osvity Kharkiv: KhNPU im. H.S. Skovorody. 597-600. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Інна CИДОРУК , Олександр ЯРМОШЕВИЧ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.



