СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТРЕНЕРІВ, БАТЬКІВ ТА СПОРТСМЕНІВ У ДИТЯЧОМУ ТА ЮНАЦЬКОМУ СПОРТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.3.22Ключові слова:
підліток, спортсмен, тренер, батьки, взаємовідносиниАнотація
У дитячому та юнацькому спорті важливу увагу відіграють взаємовідносини між тренером, спортсменом та батьками, адже успіх в змагальній діяльності та у досягненні спортивних результатів в першу чергу залежить від злагодженої взаємодії між усіма учасниками. Саме тому наш науковий пошук присвячений дослідженню зазначеної проблеми. Насамперед ми розглянули трактування дефініції «сім’я», схарактеризували відносини у сім’ї та вплив зовнішніх і внутрішніх чинників на них. Нами було проаналізовано психологічні та фізіологічні характеристики підліткового віку дівчаток та хлопчиків, щоб краще зрозуміти як будувати взаємодію з підлітками. Було виявлено низку суперечностей, що характерні для підліткового віку. Також було приділено увагу соціально-педагогічній характеристиці тренерів, батьків та спортсменів.
Посилання
Alieksieieva H. M. Sutnist i struktura hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti. Zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. Berdiansk, 2012. № 2. S. 9–14.
Vasylieva M. P. Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha : dys.... d-ra ped. nauk: 13.00.04. Kharkiv, 2003. 432 s.
Vasylieva M. Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha: dys. d-ra ped. nauk: 13.00.04 / Maryna Petrivna Vasylieva. – Kh.: KhDPU imeni H. S. Skovorody, 2003. – 432 s.
Harmash T.A. Profesiina pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv iz lohistyky do upravlinskoi diialnosti. – Kvalifikatsiina naukova pratsia na pravakh rukopysu. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk za spetsialnistiu 13.00.04 – teoriia i metodyka profesiinoi osvity (01 Osvita / Pedahohika). Robotu vykonano v Natsionalnomu aviatsiinomu universyteti, Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. – Natsionalnyi aviatsiinyi universytet, Kyiv, 2018.
Manokhina I. V. Problema profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv sotsialno-pedahohichnoi sfery v naukovii literaturi. Visnyk Dnipropetrovsk. un-tu im. Alfreda Nobelia. Seriia: Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky. Dnipropetrovsk, 2015. № 1 (9). S. 128–134.
Mukan N. V., Hrohodza I. Yu. Profesiinyi rozvytok pedahohiv: teoretychni ta metodolohichni aspekty. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2013. № 5. S. 18–27.
Nenko, Yu. P. Pidhotovka fakhivtsia yak predmet psykholoho-pedahohichnoho analizu. Profesiina osvita: problemy i perspektyvy 12 (2017): 41-45.
Pedahohichnyi slovnyk / Za red. M. D. Yarmachenka. – K. : Ped. Dumka, 2001. – 514 s.
Profesiina osvita: navchalnyi posibnyk / uklad. S. U. Honcharenko ta in.; za red. N. H. Nychkalo. Kyiv: Vyshcha shkola, 2000. 149 s.
Sozoniuk O.S. Orhanizatsiia samostiinoi roboty u maibutnikh fakhivtsiv sfery obsluhovuvannia v protsesi proiektuvannia lohistychnykh system. - Kvalifikatsiina naukova pratsia na pravakh rukopysu. Dysertatsiia na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk (doktora filosofii) za spetsialnistiu 015 «Profesiina osvita» (Sfera obsluhovuvannia). – Kryvorizkyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet, Kryvyi Rih, 2023.
Sotsioloho-pedahohichnyi slovnyk/ Za red. V. Radula. – K.: «EksOb», 2004. – 304 s.
Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk. – 2-he vyd., dopovn. y vypravl. – Rivne : Volyn. oberehy, 2011. – 519 s.