ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ З ОСЛАБЛЕНИМ ЗДОРОВ’ЯМ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.12Ключові слова:
студенти, методика навчання, бадмінтон, ослаблене здоров’я, рухові якостіАнотація
У статті висвітлено проблема ролі фізичного виховання у формуванні культури здоров’я студентів закладів вищої освіти.
Одним із перспективних напрямів оптимізації фізичного виховання зі студентами спеціальних медичних груп є раціональне використання спеціальних засобів та методів спрямованих на набуття знань умінь та навичок до виконання рухових дій та розвитку рухових якостей з метою зміцнення їх здоров’я, підвищення рівня фізичного розвитку та фізичної підготовленості.
Популярність серед молоді та значна ефективність впливу на організм гри бадмінтон визначили занесення цього виду рухової активності в систему фізичного виховання студентів закладів вищої освіти, а можливість варіативного навантаження дозволяє використовувати його як реабілітаційний засіб не тільки в групах загальної фізичної підготовки, але й у спеціальних медичних групах.
Таким чином, результати наукових досліджень, проведене анкетування дозволяють вважати, що освітній і оздоровчий потенціал занять бадмінтоном є вагомим чинником оптимізації системи фізкультурно-оздоровчої роботи зі студентами закладів вищої освіти. Він обумовлюється: по-перше, тим, що саме заняття бадмінтоном сприяють формуванню позитивної мотивації до систематичних занять руховою активністю і спортом, формують навички здорового способу життя та активну життєву позицію. Освітній та фізкультурно- оздоровчий потенціал занять бадмінтоном розглядається в тому, що структура його рухових дій базується на природних рухах людини (біг, стрибки, нахили, зміна напрямків рухів тощо), у прояві психофізичних здібностей, а також доцільності його використання незначними фінансовими витратами у фізкультурно-оздоровчій діяльності зі студентською молоддю.
Посилання
Apanasenko G. L., Dovzhenko L. Health level and physiological reserves of the body. Theory and methodology of physical education and sports. 2007. No. 1. P. 17–21.
Arefiev V.G. Basics of theory and methods of physical education: textbook. Kyiv, 2010. 268 p.
N. A. Bashavets. Formation of students' health care culture during physical education classes. Physical education at school. 2011. No. 4. P. 2–4.
Bodnar I. Integrative physical education of schoolchildren of different medical groups: monograph. Lviv: LDUFK, 2014. 300p.
Hryban G. P., Krasnov V. P., Opanasyuk F. G., Ckory O. S. Physical education in a healthy lifestyle of modern student youth. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series No. 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sport): coll. of science works / Kyiv: Publishing House of the NPU named after M.P. Drahomanova, 2018. Vol. 4 (98) 18. P. 43–46.
Nosko M.O. Higher pedagogical education and science of Ukraine: history, present and development prospects. Chernihiv region. Kyiv: Knowledge of Ukraine, 2012. 149p.
D.I. Tsis, O.S. Kuts. Physical education program for groups of the sports department. Vinnytsia: Lando LTD, 2013. 39 p.
Pavlenko T. V. Physical exercises of recreational gymnastics in increasing indicators of physical and functional development of students. Pedagogy, psychology and medico-biological problems of physical education and sports: coll. of science pr. Kharkiv: KhDADM, 2014. No. 4.
Tymoshenko, O., Arefiev, V., Domina, Zh., Malechko, T., Lymarenko, N., Kiiko, T., Prontenko, V. (2021). Methods of determining the individual motor performance of young males in the process of exercise. Wiadomości Lekarskie, 74 (6), 1420-1427.
Palichuk Y.I., Filenko L.V. Formation of the health culture of students of medical institutions of higher education. "Scientific and methodological foundations of the use of information technologies in the field of physical culture and sports": collection of scientific papers [Electronic resource]. - Kharkiv: KhDAFK, 2022. Issue 6. - P. 50-56
Sorokolit, N. S., & Kuhar, M. M. Monitoring the health status of students of the 1st and 2nd years // Scientific journal of the M.P. NPU. Drahomanova. 2019. No. 3K(110), pp. 533-538
Khmara, M.A., & Mozolev, O.M. Information and communication technologies as a means of motivating young people to engage in physical education //ScientificCollection«InterConf». 2023. No. 156, pp. 608-612
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Тетяна СТЕЦЮК, Микола ОМЕЛЬЧУК, Наталія ДЕМЧЕНКО

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.