МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ РУХОВИХ ІГР ДЛЯ ДІТЕЙ 8-10 РОКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.2Ключові слова:
рухливі ігри, ігрові вправи, діти молодшого шкільного віку, зони інтенсивності, моделювання навчальних занять, індекс здоров’яАнотація
В даний час все більше ставиться під сумнів ефективність та доцільність застосування існуючих методик фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку. Раціональна організація та застосування різноманітних засобів на уроках фізичної культури з метою зміцнення здоров'я та підвищення фізичних кондицій учнів молодших класів є актуальним завданням для практики фізичного виховання. Великі можливості для вдосконалення фізичних та функціональних можливостей дітей 8-10 річного віку, а також зміцнення їх здоров'я, закладені в уроках фізичної культури з переважним використанням рухливих ігор. У статті досліджуються особливості рухливих ігор у системі фізичного виховання дітей 8-10 річного віку. Сучасний стан фізичного виховання діте цього віку характеризується недостатньою ефективністю. Одним із визначальних завдань, що вирішуються у процесі фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку у загальноосвітній школі, є забезпечення на уроках з фізичного виховання інтересу дітей до занять з використанням різноманітних рухливих ігор та вправ різної спрямованості в яких яскраво виражена роль рухів. Результати дослідження полягають в класифікації рухливих ігор на основі обліку реакції ЧСС у дітей 8-10 річного віку під час виконання ігрових дій (за зонами інтенсивності) та відповідної спрямованості на вдосконалення фізичних здібностей дітей, визначено місце та обсяг рухливих ігор і ігрових вправ у структурі уроку фізичної культури та запровадження у практику фізичного виховання школярів молодших класів, що дозволяє моделювати зміст навчальних фізкультурних занять, активізувати рухову діяльність учнів, підвищити їх інтерес до уроків фізичною культурою, а також сприяє вдосконаленню рухової підготовленості та зміцненню здоров'я дітей.
Посилання
Aksonova O.P., Kyrylenko L.V. Shkola kompetentnostei na urokakh z fizychnoi kultury v pochatkovykh klasakh. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova. 2018. 3 K (97). S. 25–32.
Bondarchuk N.Ia. Interes molodshykh shkoliariv do zaniat fizychnoiu kulturoiu yak psykholohichnyi kryterii dyferentsiatsii u protsesi fizychnoho vykhovannia. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia. Dnipropetrovsk, 2014. S. 17–22
Duditska S.P. Pidvyshchennia fizychnoho rozvytku molodshykh shkoliariv z vykorystanniam rukhlyvykh ihor // Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni T.H. Shevchenka. Vypusk 44. Seriia: pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport: Zbirnyk. – Chernihiv: ChDPU, 2007. – № 44. – S. 177-179.
Metodychni osnovy orhanizatsii rukhovoi diialnosti ditei molodshoho doshkilnoho viku zalezhno vid rivnia fizychnoho stanu / N. Moskalenko, N. Poliakova, O. Mykytchyk // Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi. - 2019. - № 2. - S. 28-34.
Serhiienko V.P. Osoblyvosti sotsialnoho rozvytku ditei molodshoho shkilnoho viku z riznym rivnem rukhovoi aktyvnosti. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport) : zbirnyk naukovykh prats. Kyiv, 2018. S. 150–153
Tomenko O.A. Riven rukhovoi aktyvnosti shkoliariv ta shliakhy yoho pidvyshchennia v umovakh zahalnoosvitnoi shkoly. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu. Kharkiv, 2008. 2. S. 141–146.