НОВА ПАРАДИГМА НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В КНР В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Автор(и)

  • Тетяна СОБЧЕНКО Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-9213-5556
  • Наталя СМОЛЯНЮК Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0003-3524-581X

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.79

Ключові слова:

фахівці мистецьких дисциплін, музична освіта, штучний інтелект, віртуальна доповнена реальність, КНР

Анотація

У статті розглянуто актуальні питання зміни традиційної парадигми навчання майбутніх фахівців мистецьких дисциплін в Китайській народній республіці в епоху штучного інтелекту.

Штучний інтелект є логічним продуктом стрімкого розвитку інформаційних та передових комп’ютерних технологій, що охоплює різні міждисциплінарні предмети, зокрема, музичні дисципліни, додаючи нові сучасні елементи та можливості, що значно оптимізує процес навчання майбутніх фахівців музичних дисциплін у закладах вищої освіти.

Представлено вітчизняну  законодавчу нормативну базу з регулювання штучного інтелекту в Україні.

У статті розкрито основні поширені типи штучного інтелекту: класичний, машинне навчання, штучна нейронна мережа, глибоке навчання.

               Схарактеризовано популярні технології штучного інтелекту: обробка природної мови, розуміння мови, розпізнавання та обробка фотографій, незалежні посередники, оцінки поведінки людей, прогнозування, технічна творчість.

Доведено, що поєднання аудіовеликих даних, віртуальної реальності, штучного інтелекту дозволяє реалізувати функцію пошуку музичної інформації, сприяє появі інтелектуальних електронних музичних інструментів, оцифруванню звукових сигналів, які легко зберігати та поширювати.

               Зроблено висновок про те, що сучасні технології та ера штучного інтелекту суттєво змінюють традиційну  парадигму навчання майбутніх фахівців мистецьких дисциплін. Цінний досвід накопичено китайськими закладами вищої освіти, у яких здійснюється підготовка таких фахівців, що може бути імплементовано у практику вітчизняних закладів вищої освіти.

Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні етичних проблем щодо використання штучного інтелекту в музичній освіті.

Посилання

Babych, I. R., Yashyna, O. M. Pidkhody do rozrobky shtuchnoho intelektu ta yikhnii vplyv na avtomatyzatsiiu napysannia muzyky. Modern Scientific Researches, 2020 12, S.35–39.

Kravchuk, O. Zastosuvannia shtuchnoho intelektu v muzychnii industrii Ukrainy: analitychnyi pidkhid. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Muzychne mystetstvo,2023/ 6(1), S.79–88. https://doi.org/10.31866/2616-7581.6.1.2023.277888

Lakhmotova Yu.V., Smolianiuk N.M. Suchasna pidhotovka maibutnikh uchyteliv muzyky u zakladakh vyshchoi osvity KNR Physical culture and sport: scientific perspective. 2023. Vyp. 2 S. 82-88. DOI: http://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.11

Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini. Kabinet Ministriv Ukrainy. Rozporiadzhenia vid 02 hrudnia 2020 r. № 1556-r. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitku-shtuchnogo-intelektu-v-ukrayini-s21220

Sobchenko, T. Vykorystannia tsyfrovykh servisiv ta instrumentiv u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva. Naukovyi zhurnal Khortytskoi natsionalnoi akademii.2022. № 2. S. 93–100. DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2022-7-10

Sobchenko T. Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti v pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv v Ukraini ta KNR. Naukovyi Visnyk MDU. Seriia «Pedahohika ta psykholohiia». № 1. T. 7. 2021. S. 103–112. https://doi.org/10.52534/msu-pp.7(1).2021.103-112

Stratehiia rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini: monohrafiia [Za zah. red. A.I.Shevchenka]. Kyiv: IPShI, 2023. 305 s. URL: https://jai.in.ua/archive/2023/ai_mono.pdf

Sharov S. V. Suchasnyi stan rozvytku shtuchnoho intelektu ta napriamky yoho vykorystannia. Ukrainski studii v yevropeiskomu konteksti. 2023. Vyp. № 6. S. 136-144. URL: http://obrii.org.ua/usec/storage/conference/zb_vol6_2023.pdf#page=137

How is artificial intelligence (AI) used in education? URL: https://youtu.be/xW1jg1UiVwo?si=WAziOpXDwsjbaPbR

Jipeng Yang Research on the model of artificial intelligence learning system for online teaching of classical music supported by wireless networks. Wireless communication and mobile computers. 2021. https://doi.org/10.1155/2021/4298439

Xiyuan Yuan Application and study of music artificial intelligence in the field of music education. Journal of Physics: Conference Series. 2020. Vol.1533. Artificial Intelligence. DOI 10.1088/1742-6596/1533/3/032033

Yu X, Ma N, Zheng L, Wang L, Wang K. Developments and Applications of Artificial Intelligence in Music Education. Technologies. 2023. 11(2):42. https://doi.org/10.3390/technologies11020042

Zou ming Rengong zhihui ji qi zai yinyue jiaoyu zhong de yìngyong”, beifang yinyuèe, di yi juan. 38, Wenti 15,p. 162, 2018.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.03.2024

Як цитувати

СОБЧЕНКО, Т., & СМОЛЯНЮК , Н. (2024). НОВА ПАРАДИГМА НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В КНР В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 261–266. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.79