АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ШВИДКОСТІ У ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ ЦИКЛІЧНИХ ВИДІВ СПОРТУ

Автор(и)

  • Галина КОНДРАЦЬКА Дрогобицький державний педагогічний університет імені Iвана Франка https://orcid.org/0000-0001-8856-1125

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2022.1.7

Ключові слова:

юні плавці, швидкість, змагання, результати, кореляція, планування

Анотація

У статті проаналізовано методику розвитку швидкості у юних спортсменів з циклічних видів спорту (плавання). Встановлено, що формування та розвиток дитини займає важливе місце у шкільній освіті. Здоров’я є показником активності та продуктивноcті роботи школярів. Плавання як вид рухової активності має певну зацікавленість зі сторони дітей. Фізичні навантаження під час занять плавання сприяють фізичному, морфологічному та фізіологічному розвитку дітей. Змагальний процес та спортивні результати мають адаптаційний вплив на розвиток дитини.

Виявлено, що заняття молодших школярів на етапі початкової підготовки плаванням має як розвивальне так і оздоровче значення. Для проведення дослідження використовувалися моніторинг протоколів змагань 6 етапів змагань, проведений аналіз та синтез результатів  рівня розвитку швидкості в юних плаців.

Доведено, що навчально-тренувальний процес підготовки юних плавців, має мати конструктивний характер планування і відбувається за принципом модельності, циклічності відповідно до 6- ти етапів змагань. Юні спортсмени проявили дієвість та зорієнтованість під час навчально-тренувального і змагального процесу. Встановлено, що функціональний підхід до формування фізичної підготовки дітей 6-9 років надав можливості виявити зв’язок розвитку швидкісних якостей із 6-ти етапів змагань. Виявлено, що зорієнтований підхід до юних спортсменів показав залежність змагань з плавання і рівня розвитку швидкості, налаштованих на долання різних бар’єрів (соціальних, психологічних, вікових, часових, емоційних).

Встановлено, зв’язок між розвитком швидкості і 6-ти етапами змагань має кореляційну залежність з результататами  розвитку швидкості у юних плавців. Критерії оцінки швидкості учнів відбиралися за шкалою Чедока. Як результат, юні плавці експериментальної групи мають високий коєфіцієнт кореляції rxy= 0,89, що підкреслює тісний зв’язок розвитку швидкості із 6-ти етапними змагань з плавання. У контрольних групах коєфіцієнт кореляції становить rxy= 0,40, що показує помірний зв’язок результатів у розвитку швидкості. Виявлено, що рівень розвитку швидкості у юних плавців залежить від етапів змагань. Доведено,  що планування навчально-тренувального процесу юних плавців вимагає конструктивного поєднання тренувального і змагального мікроциклів, що вказує на тісний зв’язок рівня зростання розвитку швидкості у юних плавців на етапах змагань.

Посилання

Zakirova, R. (2016). The structure of primary school teachers’ professional competence. Systematic Reviews, 11, 1167-1173. https://doi.org/10.12973/ijese.2016.386a

Vaitsekhovsky SM, Absalyamov TM, Saigin MI (1983) The problem of improving the strength training of skilled swimmers. Swimming: Sat. Issue. 1. 23-28.

Ganchar IL (2006) Methods of teaching swimming: technologies of training and improve-ment: a textbook. Part II. Odessa: Druk, 696

Gordon SM, Ustkachkintsev Yu.A. (1980) Annual dynamics of training loads of swimmers. Theory and practice of physical culture. № 6. 13-16.

Kleshnev VV (2005) Method of analysis of the ratio of speed, pace and step when performing locomotions in water delirium. Swimming. SPb.: T.3. Pp. 74-78.

Liashenko, A.M., Dielova, I.O., Kozina, Zh.L., Dielova, K.O., & Dudnyk, O. K. (2013). Swimming. Navchalnyi posibnyk dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Kharkiv :. TOChKA, 292.

Matusevich AM, Marynenko SI, Tokar SI (2014) Health improvement of swimming Prospects for the development of modern science Lviv. December 5-6. 166-169

Parfenov, VA, Parfenova, LV, & Parfenov, AV (1990). Components of competitive activity of high-class swimmers: A guide for coaches and athletes. Kiev, 176.

Platonov, VN (2000). Swimming. Uchebnik dlia studentov vysshikh uchebnykh zavedenii. Olimpiiskaia literature K .: 220 p.

Pilipko OA (2014) Features of the structure of competitive activity of athletes-swimmers of different quali-fications, specializing at a distance of 100 meters in freestyle Electronic resource Access mode: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Snsv/2003-06/03poamvs.pdf.

Politko EV (2014) Modeling of competitive activity as a basis for individualization of training of athletes-swimmers. Physical culture, sports and health: materials of the XIV International scientific-practical conference «Physical culture, sports and health». Kharkov, December 10-12, 2014 [Electronic resource]. Kharkiv: KhDAFK, S. 127–130.

Salo D., Riuold S. (2015) Perfect preparation for swimming: translated from English.. Euro-management, M .: 268 p.

Sanosyan HA (2009) On the issue of improving the management methodology of technical and tactical training of swimmers. Swimming; under common ed. SPb .: Plavin, Vol.5. Pp. 43-46.

Sakhnovsky KP (2001) Rational construction of long-term training of swimmers. Science in Olympic sports Olimpiyskaya literatura K .: № 1. S. 54-63.

Swimming (2011); under common ed. V.N. Plato. Olympic literature, book. K .: 1. 480

Health swimming: textbook. way. for students. higher textbook lock phys. education and sports / LM Shulga. - Kyiv: Olympic Literature, 2008. 232 -Bibliogr .: p. 229-231. - ISBN 966-8708-03-02

Health swimming: textbook. way. / Yuri Briskin, Tatiana Odinets, Maryan Pitin, Oleg Si-dorko. Lviv: LDUFK, 2017. 200 IBVN 978-617-7336-10-4

Haljand R. (1999) Tehnical and tactical parameters of competition performances. Competition analysis in European Swimming Championships. M. 1-7.

##submission.downloads##

Опубліковано

28.07.2022

Як цитувати

КОНДРАЦЬКА, Г. (2022). АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ШВИДКОСТІ У ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ ЦИКЛІЧНИХ ВИДІВ СПОРТУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (1), 49–56. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.1.7