ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ НАРОДНОГО МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КНР

Автор(и)

  • Цзяньвей ХОУ Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди https://orcid.org/0000-0001-5768-3381

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.7

Ключові слова:

музична освіта КНР, підготовка музично-педагогічних працівників, народна музична творчість

Анотація

У статті представлено аналіз проблеми використання потенціалу музичної народної творчості в освітньому процесі КНР, зокрема для підготовки майбутніх музично-педагогічних працівників. Представлені погляди педагогів, науковців КНР щодо вимог до викладання предметів музичного спрямування: розкриття особливостей історичного розвитку національної музики, акцентування уваги здобувачів на естетичну, художню унікальність творів народного музичного мистецтва, підкреслювати суто національні особливості музичних витворів народного мистецтва.

Автором виділено основні проблеми, які гальмують ефективне використання засобів народного музичного мистецтва в системі освіти КНР,  а саме: недостатність науково-теоретичної розробленості проблеми народної музики, відсутність цілісного аналізу та обґрунтованих теоретичних концепцій проблеми національної музики як педагогічного феномену; недостатня кількість спеціальних дисциплін, тем, які безпосередньо спрямовані на вивчення народного музичного мистецтва; дефіцит висококваліфікованих педагогічних кадрів.

Показано, що проблема необхідності модернізації та суттєвого оновлення змісту музично-педагогічної освіти, доповнення його курсами національного спрямування, розширення тематики існуючих курсів визначається в науковому просторі КНР як актуальна й сьогодні стає предметом широкого обговорення музично-педагогічної громадськості. Предметом дискусії є такі питання: оновлення методики викладання співу, доповнення курсів з вокалу вивченням та опануванням техніки народного співу; розширення номенклатури інструментів, що використовуються для акомпанементу народних музичних творів; викладання курсів виконавської майстерності як комплексної дисципліни, яка включає в себе не лише техніку співу, гри на музичних інструментах тощо,  але й артистизм, пластику.

Автором узагальнено та виділено основні шляхи успішного розв’язання актуальної проблеми: розробка та широке впровадження в освітню практику КНР дисциплін народної музики на високому професійному рівні; створення активних та дієвих форм взаємодії між закладами освіти з проблем вдосконалення викладання дисциплін народної музики; підсилення теоретичної складової курсів народного музичного мистецтва, розробка сучасної навчальної та методичної літератури; створення ефективної системи підвищення кваліфікації викладачів музичного мистецтва, вдосконалення їхньої професійної підготовки.

 

Посилання

Li Wenjie. National music education in a multicultural perspective. Modern music, 2020. No. 1

Zhang Jijing. How to integrate national music into the system of vocal training. Music and choreography, 2022. No. 12. P.123-126.

Zhao Chenjing. A review of the development of Chinese folk vocal music teaching over the past decade. Journal of Sinyan College, 2021. No. 34.

Lin Meimei. Integrating traditional musical culture into the teaching of vocal music in colleges and universities. Journal of Jiamusi Vocational College, 2020, 36 (09).

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

ХОУ , Ц. (2023). ПИТАННЯ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ НАРОДНОГО МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КНР. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 57–61. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.7