АНАЛІЗ ПЛАВАЛЬНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІТЕЙ 8-9 РОКІВ

Автор(и)

  • Валентина ТОДОРОВА Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-3240-6983
  • Борис ДОЛИНСЬКИЙ Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-3745-2460
  • Наталія БАШАВЕЦЬ Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-8387-3602
  • Валентина КОЛЬЧАК Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0001-6608-5148

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.31

Ключові слова:

плавання, підготовленість, плавці, навчання, діти 8-9 років, засоби

Анотація

Застосування плавання у фізичному вихованні дітей молодшого шкільного віку є потужним оздоровчим чинником, за рахунок якого можна не тільки підвищити рівень фізичного здоров'я дітей, але й досягти бажаного ефекту в покращенні їх плавальної підготовленості за короткий проміжок часу. Мета дослідження – визначити рівень плавальної підготовленості дітей 8-9 років. В роботі були застосовані методи теоретичного рівня дослідження: аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Визначення рівня плавальної підготовленості дітей 7-9 років здійснювалося за допомогою відібраних 15 тестових завдань, які відрізнялися за складністю та послідовно виконувалися дітьми. У разі відмови дитиною або неможливості виконувати тестове завдання нараховували 0 балів; якщо дитина частково виконувала за допомогою тренера чи підтримувального засобу, то нараховувався 1 бал; якщо дитина частково виконувала, але самостійно – 2 бали; якщо дитина могла в повному обсязі самостійно виконати тестове завдання – 3 бали. Максимально можлива кількість балів, яку могла отримати дитина за тестовими завданнями становила 15 балів. За результатами проведеного тестування встановлено, що низький рівень плавальної підготовленості спостерігався у 74% хлопців (кількість набраних балів знаходилася у діапазоні від 0 до 15), середній – 24% (кількість набраних балів знаходилася у діапазоні від 16 до 30), високий – 2% (кількість набраних балів знаходилася у діапазоні від 31 до 45) випробуваних. Середній показник плавальної підготовленості хлопців становив 15,95±1,29 бала. Аналіз результатів дослідження дозволив визначити, що в дівчат середнє значення плавальної підготовленості на констатувальному етапі дорівнювало 15,82±1,22 бала і належало до низького рівня; високого рівня показника плавальної підготовленості не вдалося досягти. Отримані дані про плавальну підготовленість дітей свідчать про необхідність удосконалення та впровадження інноваційних підходів у процес навчання плавання для швидшого опанування навичками плавання, а також з метою покращення здоров’я та фізичної підготовленості дітей.
Ключові слова: плавання, підготовленість, плавці, навчання, діти 8-9 років, засоби.

Посилання

Bohuslavska, V., Glukhov, I., Drobot, K., & Pityn, M. (2020). Udoskonalennia teoretychnoi pidhotovlenosti sportsmeniv-pochatkivtsiv u tsyklichnykh vyidakh sportu [Improvement of theoretical training of beginner athletes in cyclic sports]. Sportyvna nauka ta zdorovia liudyny, 1(3), 4–14. [in Ukrainian]

Bohuslavska, V. Yu. (2016). Zmist teoretychnoi pidhotovky sportsmeniv u plavanni [The content of theoretical training of athletes in swimming]. In V. M. Kostiukevych (Ed.), Fizychna kultura, sport ta zdorovia natsii: zbirnyk naukovykh prats (Vol. 2, pp. 119–123). Zhytomyr: FOP Yevenok O. O. [in Ukrainian]

Buzhyna, I. V., Dikalova, O. O. & Hrychyk, D. V. (2013). Vykorystannia ihrovoho metodu pry pochatkovomu navchanni plavanniu [Using the game method in the initial training of swimming]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia : Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport, Vyp. 112 (3),105–107. [in Ukrainian]

Kalynychenko, I. A., Kolesnyk, A. S. & Shchapova, A. Yu. (2020). Stan zdorovia ditei 6–10 rokiv u dynamitsi navchannia u pochatkovii shkoli [The state of health of children aged 6-10 in the dynamics of learning in primary school]. Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu, T. 5, № 1 (23), 250–255. [in Ukrainian]

Kopylov, P. I. (2016). Analiz metodyk zdoroviaformuvalnoho navchannia plavannia molodshykh shkoliariv [Analysis of methods of health-promoting swimming training of junior schoolchildren]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni MP Drahomanova. Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), №. 10, 55–57. [in Ukrainian]

Geiger K. R., Henschke N. (2015). Swimming for children and adolescents with asthma. Br J Sports Med., Vol. 49 (12), 835–836.

Moreno, M. A., Furtner, F. & Rivara, F. P. (2009). Water safety and swimming lessons for children. Arch Pediatr Adolesc Med. Vol. 163(3), 288–291.

Pan C. Y. (2010). Effects of water exercise swimming program on aquatic skills and social behaviors in children with autism spectrum disorders. Autism, Vol.14 (1), 9-28.

##submission.downloads##

Опубліковано

26.12.2024

Як цитувати

ТОДОРОВА, В., ДОЛИНСЬКИЙ, Б., БАШАВЕЦЬ, Н. ., & КОЛЬЧАК, В. (2024). АНАЛІЗ ПЛАВАЛЬНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІТЕЙ 8-9 РОКІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (4), 220–226. https://doi.org/10.31891/pcs.2024.4.31