ЗДОРОВІ ЗВИЧКИ ТА РОЛЬ ЛЮДСЬКОГО МОЗКУ ЯК ДЖЕРЕЛА ФІЗИЧНОЇ СИЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.71Ключові слова:
санітарна освіта, мозок, стрес, фізична активність, звички людини, розумова працездатністьАнотація
Звичка, за визначенням, - це механічна, повторювана дія або поведінка, яка є результатом багаторазового повторення. Звичка не вимагає інтенсивного мислення, це другорядна і засвоєна діяльність. Така поведінка дозволяє нам скоротити час нашої реакції, але також сприяти безладу в повсякденному житті. Здорові звички є ідеальним рішенням для внесення балансу та порядку в щоденний розпорядок, але вони також безпосередньо впливають на стан нашого здоров'я та життя. Ми вчимося певним діям і поведінці, які стають для нас звичними. Більше того, вони є незамінним елементом ділового світу. Здорові звички – це звички, які позитивно впливають на наше здоров’я, самопочуття та життя. Щоб виробити здорові звички, потрібна самодисципліна і повторення вправ протягом кількох десятків днів. До здорових звичок належать дієта, фізична активність, гідратація, тестування, відпочинок і сон. Деякі приклади здорових звичок включають: вживання теплої води вранці, споживання білків і вуглеводів, вживання овочів і корисних олій, 30-хвилинні прогулянки, прийом добавок риб’ячого жиру та забезпечення організму здоровими бактеріями. Робота мозку як джерело фізичної сили - цікава тема, яка поєднує нейронауку, психологію та спорт. Є докази того, що фізична активність позитивно впливає на роботу мозку, покращуючи настрій, концентрацію, пам’ять і здатність вирішувати проблеми. З іншого боку, інтенсивне розумове навантаження може спричинити когнітивну втому, що ускладнює продовження мислення та дій. Функція мозку та фізична сила взаємопов’язані та впливають одна на одну. Щоб підтримувати оптимальну розумову та тілесну працездатність, вам слід тренувати як мозок, так і тіло, але помірковано та збалансовано.
Посилання
Czarnecki D., Skalski D. W., Tsyhanovska N. V., Svyshch L., Kyryk O. (2023), Wpływ ograniczonej aktywności fizycznej na organizm młodzieży, [w:] Reabilitatsiini ta fizkulturno-rekreatsiini aspekty rozvytku liudyny (Rehabilitation & recreation) - Naukovyi zhurnal Natsional-noho universytetu vod-noho hospodarstva ta pryrodokorystuvannia № 14, (Holovnyi redaktor: Hryhuc I. M., Nesterchuk N. Ye.,) Rivne Natsio-nalnyi universytet vodnoho hospodarstva ta pryrodokorystuvannia, 2023, ISSN 2522-1795, s. 162.
https://tutkatamka.com.ua/tvorchist/nauka/5-faktiv-pro-mozok-yaki-dopomozhut-zminiti-vashe-zhittya/?fbclid=IwAR0w1dR8kV1Vu6YoVksqfz2I_8ptuwYSUyvLVOUxGpKpy3Kmh_5MRM1murM [dostęp: 05.09.2023.].
Skalski D. W. (Skalski D. B.), Kowalski D. (Kovalskyi D.), Zwara R. (Zvara R.), Kindzer B. (Kindzer B.), Edukacja medyczna i bezpieczeństwo Monografia (Medychna osvita i bezpeky Monohrafiia), Wydawnictwo: Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim przy udziale Lwowskiego Państ-wowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej im. Ivana Boberskiego w Lwowie, Starogard Gdański - Lwów 2022, s. 47.
Czarnecki D. (Charnetski D.), Tsyhanovska N. (Tsyhanovska N.), Skalski D. W. (Skalski D. B.), Psy-chologiczne rozumienie ryzyka w sportach ekstremalnych. Wybrane zagadnienia. MonografiA {Psykholohichne rozuminnia ryzyku v ekstremalnykh vydakh sportu. Vybrani pytannia. Monohrafiia, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu przy udziale: Charkowskiej Państwowej Akademii Kul-tury w Charkowie (Vyshcha Shkola Bezpeky u Poznani za uchastiu: Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury u Kharkovi, Poznań – Charków (Poznan – Kharkiv) 2023, s. 61, s. 102, s. 124.
Stubbs B., Aktywność fizyczna i depresja: metaanaliza prospektywnych badań kohortowych, Felipe B. Schuch; Davy Vancampfort; Joseph Firth; Simon Rosenbaum, Amerykański Dziennik Psy-chiatrii, 2018, s. 63.
Radko O., Metody relaksatsii yak efektyvni tekhnolohii u podolanni kryzovykh staniv/ O. Radko// Kulturolohiia ta sotsialni komunikatsii: innovatsiini stratehii rozvytku. U 2 ch.: materialy mizhnar. nauk. konf. (22-23 lystop. 2023 r.) / M-vo kultury ta inform. polityky Ukrainy, M-vo osvity i nauky Ukrainy, Kharkiv. derzh. akad. kultury, Nats. akad. mystetstv Ukrainy; [redkol: N. Riabukha (vidp. za vyp.) ta in.]. Kharkiv: KhDAK, 2023. Ch. 1. S. 148-150.
Tsyhanovska N. (Tsyhanovska N.), Skalski D. W. (Skalski D. B.), Czarnecki D. (Charnetski D.) [Redakcja naukowa (Naukove redahuvan-nia)]. (2023), Wychowanie fizyczne, zdrowie i bezpiec-zeństwo. Współczesne wybrane aspekty. Monografia (Fizychne vykhovannia, zdorovia ta bezpeka. Suchasni vybrani aspekty. Monohrafiia, Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim przy udziale: Charkowskiej Państwowej Akademii Kultury w Charkowie (Pomorska Shkola Vyshcha u Staroha-rdi Hdanskomu za uchastiu: Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury u Kharkovi), Starogard Gdański – Charków (Starohard Hdanskyi - Kharkiv), 2023, s. 85.
Tsyhanovska N., Honchar V., Batulin D. (2021), Minimizatsiia naslidkiv stresu zasobamy fizychnoi aktyvnosti sered studentskoi molodi, [v:] Kreatyvnyi Prostir, № 7, 2021, c. 35.
Byshevets N.H., Byshevets H.A. (2023), Vplyv rukhovoi aktyvnosti na chynnyky, shcho obumovliuiut stres-asotsiiovani stany v zdobuvachiv, [v:] Vypusk 2 (160) 2023 Scientific journal Na-tional Pedagogical Dragoma-nov University, Issue 2 (160), 2023, c. 62.
Grygus I. M., Kashuba V. O., Mahlovanyi A. V., Skalski D. W. (Redakcja naukowa / Scientific editors), Physical education and sports as a factor of physical and spiritual improvement of the nation. Scientific monograph (Wychowanie fizyczne i sport jako czynnik fizycznego i duchowego doskonalenia narodu. Monografia naukowa), Gdansk Uni-versity of Physical Education and Sport, National University of Water-and Environmental Engineering, Riga, Latvia: “Baltija Publishing”, 2022. (Ryga, Łotwa: „Baltija Publishing”, 2022, s. 66.
Bolshakova A. (2023), Terapia EMDR w pokonywaniu konsekwencji traumatycznych przeżyć, Multymediina prezentatsiia na Mizhnarodnii naukovii konferentsii “Kulturolohiia ta sotsialni komunikatsii: inno-vatsiini stratehii rozvytku” v Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultu-ry, 22–23 lystopada 2023 roku, Kharkiv, KhDAK, 2023, s. - nomer slaida 3.