НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА: ОСОБИСТІСНА Й ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ ТА СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.21

Ключові слова:

студенти стоматологи, неформальна освіта, професійне вдосконалення студентів

Анотація

Узагальнено, що здобуття неформальної освіти студентами стоматологами має низку особливостей, серед яких інформаційна насиченість основної освіти, технологічна складність сучасних стоматологічних послуг, висока вартість освітніх програм для стоматологів.

Аналіз поінформованості студентів щодо неформальної освіти проведений за результатами анкетування у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького, Івано-Франківському національному медичному університеті, Львівському медичному університеті, Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського. Виявлено, що 62% опитаних студентів не здобувають неформальну освіту. Щодо їх поінформованості про ресурси неформальної освіти ми отримали збіг в усіх трьох групах стейкхолдерів – студентів, викладачів, роботодавців. Як пріоритетні обрано ресурси: Prometheus, Coursera, Udemy, edX.org, Khan Academy, navychka. З тих студентів, які користуються електронними ресурсами неформальної освіти лише 13,6% виділяють понад чотири години на  тиждень.

Спрямованість студентів розглянута за пріоритетною до освітньої діяльності мотивацією, зорієнтованість на: самовдосконалення себе; професійне самовдосконалення; спілкування і взаємодію, розширення свого соціального простору. Виявлено перевагу чотирьох пріоритетів: 50% визначили, що метою здобуття освіти є вдосконалення знань та вмінь за напрямом навчання, 36% – особистісний розвиток, 30% – здобуття вмінь та навичок поза напрямом навчання; 27% – розширення сфери спілкування. Важливим показником для характеристики спрямованості стало визначення бажаної тематики програм неформальної освіти: 40,5% учасників опитування обрали бізнес та підприємництво. Щодо критеріїв важливих у виборі, то 66% обрали гнучкий графік навчання, 54% – співвідношення ціни навчання і його потенційної корисності; 36% – особисто привабливі програми.

Посилання

MON Ukrayiny. VRU pryynyala u pershomu chytanni proyekt ZU «Pro osvitu doroslykh» [Ministry of Education and Science of Ukraine. The Verkhovna Rada adopted in the first reading the project of the Law of Ukraine “On Adult Education”]. 12 January 2023. Name from the screen. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/vru-prijnyala-u-pershomu-chitanni-proyekt-zu-pro-osvitu-doroslih. [in Ukrainian].

Stogowski Andrzej, & Wasyluk, Alla. (2017). Osvita doroslykh u perspektyvi zmin: innovatsiyi, tekhnolohiyi, prohnozy [Adult education in the perspective of changes: innovations, technologies, forecasts]. URL: https://www.researchgate.net/publication/320451055_osvita_doroslih_u_perspektivi_zmin_innovacii_tehnologii_prognozi. [in Ukrainian].

Москаленко Л.М. (2019). Neformalna osvita v Ukrayini, vymir mozhlyvostey (za rezultatamy sotsiolohichnoho doslidzhennya*) [Non-formal education in Ukraine, measurement of opportunities (according to the results of a sociological study*)]. Bulletin of Lviv University. The series is sociological. Issue 13. pp. 14–19. URL: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/sociology/article/view/10777. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

ЄФРЕМОВА, О. . ., ГУМЕНЮК, . О. . ., ЦЮРА , С. ., & ГУМЕНЮК, В. . (2023). НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА: ОСОБИСТІСНА Й ПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ ТА СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 149–157. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.21