ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.16Ключові слова:
навчання, початкова школа, інтерактивні технології навчанняАнотація
Стаття присвячена питанням інтерактивного навчання дітей молодшого шкільного віку. У дослідженні прийнято визначення інтерактивного навчання як діалогове навчання, в якому відбувається взаємодія вчителя та здобувача на основі педагогічного, психологічного, комп’ютерного спілкування в режимі діалогу. Серед особливостей побудови інтерактивного навчання визначено зміну взаємодії вчителя та учня: активності педагога поступається місцем активності молодших школярів, а завданням вчителя є створення умов для прояву їх ініціативи; функція вчителя стає - помічник у діяльності, одного з джерел інформації. Визначено основні характеристики «інтерактиву»: 1) особлива форма організації пізнавальної діяльності; 2) навчальний процес організований так, що практично всі учні вмотивовані на процес пізнання; вони мають можливість розуміти і рефлексувати на те, що вони знають та думають; 3) присутність атмосфери доброзичливості, взаємодопомоги – форма співпраці; 4) на уроках може бути організована індивідуальна, парна, групова форми робіт; 5) використовуються ділові ігри, робота з документами та різними джерелами інформації, використовуються творчі та дослідницькі завдання. Розглянуто питання класифікації інтерактивних технологій навчання. Серед недоліків визначено: якість знань учнів залежить від їх активності; недостатньо розвинене вміння творчої праці. При застосуванні інтерактивних технологій навчання слід враховувати вікові особливості учнів. Зазначені технології навчання на уроках у початковій школі орієнтовані на розвиток: критичного мислення, самостійної думки відстоювання своєї думки, критичного ставлення до себе, прагнення відбору кращих варіантів вирішення навчальних, вміння знаходити спільні рішення з однокласниками. Застосування під час уроків у початковій школі інтерактивних методів навчання сприяє підвищенню інтересу молодших школярів до вивченого матеріалу успішному освоєнню учнями навчального матеріалу та підвищення якості освіти
Посилання
Akpynar L. E. (2014) Interaktyvni tekhnolohii navchannia v pochatkovii shkoli [Interactive learning technologies in primary school]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Slovo» [in Ukrainian]/
Vasylieva S. O., Aharkova N. O. (2020) Didzhetalizatsiia v osvitnomu seredovyshchi. [Digitalization in the educational environment]. Teoriia i praktyka realizatsii suchasnykh pedahohichnykh metodyk ta tekhnolohii v osviti: materialy Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi konferentsii, Kharkov., (pp. 289-294). Retrieved from: http://dspace.univer.kharkov.ua/bitstream/123456789/15934/2/ZBIRNYK%20TEZ_2020-11-19.pdf. [in Ukrainian].
Artomov I.V., Shershun A.V., P’iasetska-Ustych S.V. (2015) Innovatsii u vyshchii osviti: hlosarii terminiv i poniat. [Innovations in higher education: glossaries of terms and concepts] Uzhhorod: PP «AUTDOR – ShARK». [in Ukrainian].
Kontseptsiia «Novoi ukrainskoi shkoly» (2016) [New Ukrainian school]. Retrieved from: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html. [in Ukrainian]
Kremen V. H. (2005). Osvita i nauka v Ukraini – innovatsiini aspekty. [Education and science in Ukraine - innovative aspects]. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty. Kyiv: Hramota. [inUkrainian]
Mykhailichenko M. V., Rudyk Ya. M. (2016) Osvitni tekhnolohii. [Enlightened technologies]. Kyiv: PTs «KOMPRYNT». [inUkrainian]
Pometun O. L. Pyrozhenko (2004) Suchasnyi urok: interaktyvni tekhnolohii navchannia. [Modern lesson: interactive learning technologies]. Kyiv: Vydavnytstvo A.S.K. [in Ukrainian]/
Pometun O., Pyrozhenko L. (2002) Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: teoriia i praktyka. [A modern lesson. Interactive learning technologies: theory and practice]. Kyiv: Publishing house A.S.K. [in Ukrainian]/
Savchenko O. Ya. (2012) Dydaktyka pochatkovoi osvity. [Didactics of primary education]. Kyiv: Hramota. [in Ukrainian].
Syrotenko H. O. Innovatsiina diialnist pedahoha: vid teorii do uspikhu (2016). [Innovative activity of the teacher: from theory to success]. Poltava. Upor. [in Ukrainian].
Abykanovaa B., Nugumanovab S., Yelezhanovaa S., Kabylkhamita Z., Sabirovaa Z. (2016) The Use of Interactive Learning Technology in Institutions of Higher Learning. Іnternational journal of environmental & science education, V. 11, N. 18, 12528-12539. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1124626.pdf [in Kazakhstan]