СОМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.26

Ключові слова:

інтероцептивне усвідомлення, соматична рухова освіта, соматичне виховання, соматичні уроки, соматичний рух

Анотація

Стаття присвячена вивченню психофізичного стану студентів, а саме «інтероцептивному усвідомленню», що є актуальним у підготовці фахівців фізичного виховання і спорту.

Виклики сьогодення в нашому житті вимагають чіткого розуміння та контролю свого психофізичного стану, а також впливають на «якість життя» та «академічну стійкість» студентів. Важливим аспектом цих досліджень є визначення поточного рівня інтероцептивного усвідомлення студента. Основним методом оцінювання є самозвіт. Відомі науковці в цій галузі використовують як основний інструмент "Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness Questionnaire," а саме його нову версію «MAIA-2».

MAIA-2 містить 37 запитань і 8 сфер: «навичка помічати», «навичка не відволікатися», «навичка не турбуватися», «навичка регулювати увагу», «навичка усвідомлювати емоції», «навичка саморегулювання», «навичка прислухатися до тіла», «навичка довіряти». У свою чергу «навичка помічати» містить 4 (1, 2, 3, 4) питання; «навичка не відволікатися» містить 6 (5, 6, 7, 8, 9, 10) питань; «навичка не турбуватися» містить 5 (11, 12, 13, 14, 15) питань; «навичка регулювати увагу» містить 7 (16, 17, 18, 19, 20, 21, 22) питань; «навичка усвідомлювати емоції» містить 5 (23, 24, 25, 26, 27) питань; «навичка саморегулювання» містить 4 (28, 29, 30, 31) питання; «навичка прислухатися до тіла» містить 3 (32, 33, 34) запитання, а «навичка довіряти» містить 3 (35, 36, 37) запитання. Крім того, усі 6 питань «навички не відволікатися» і 3 (11, 12, 15) із 5 питань «навички не турбуватися» мають зворотний бал. Тобто формула розрахунку така: «бал = 5 – х», де «х» — «сирий» бал, взятий із відповіді на окреме запитання.

Мета дослідження – оцінити «Noticing» (домен інтероцептивного усвідомлення) студентів першого курсу факультету здоров'я, фізичного виховання та спорту.

Посилання

Voloshchenko Yu. Somatychni rukhy yak kontsept u suchasnii paradyhmi sfery fizychnoi kultury i sportu. Osvitolohichnyi dyskurs. 2021. № 33(2). S. 29–44.

Brummer M, Walach H, & Schmidt S. Feldenkrais ‘functional integration increases body contact surface in the supine position: A randomized-controlled experimental study. Frontiers in psychology. 2018. № 9. S. 2023.

Dragon DA. Creating cultures of teaching and learning: Conveying dance and somatic education pedagogy. Journal of Dance Education. 15(1). 2015. S. 25-32.

Eddy M. A brief history of somatic practices and dance: Historical development of the field of somatic education and its relationship to dance. Journal of Dance & Somatic Practices. 2009. № 1(1). S. 5–27.

Paolucci T, Zangrando F, Iosa M, De Angelis S, Marzoli C, Piccinini G, & Saraceni VM. Improved interoceptive awareness in chronic low back pain: a comparison of Back school versus Feldenkrais method. Disability and rehabilitation. 2017. № 39(10). S. 994–1001.

Todd J, Barron D, Aspell JE, Toh EKL, Zahari HS, Khatib NAM, & Swami V. Translation and validation of a Bahasa Malaysia (Malay) version of the Multidimensional Assessment of Interoceptive Awareness (MAIA). PloS One. 2020. № 15(4). S. e0231048.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

ГОЛОВАЧ, І. (2023). СОМАТИЧНІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЗАСІБ ПОКРАЩЕННЯ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 187–192. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.26