ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ СУПРОВОДЖЕННЯ СПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ІГРОВИХ ВИДІВ В КОНТЕКСТІ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.3

Ключові слова:

психологія, педагогічний контроль, спорт, розвиток особистості, фізичний розвиток

Анотація

Недооцінка ролі особистісного фактора в системі підготовки спортсменів, відсутність індивідуального підходу до кожного спортсмена, є причиною низької успішності та проблем, що виникають. Психологічне супроводження спортсмена спрямоване на гармонійний розвиток особистості спортсменів у вибраному виді спорту, зменшення помилкових дій для формування рухових програм.

З психолого-педагогічної точки зору, спортивна діяльність це одна із сфер діяльності, в якій здібності та їх формування грають визначальну роль у досягненнях спортсмена, а також багаторічний планомірний безперервний процес навчання та фізичного розвитку. Важлива якісна характеристика рівня розвитку здібностей спортсмена – це культура здоров'я його особистості. Тільки при розвитку соціально]діяльності можливе збільшення та поліпшення рівня вдосконалення у всіх сферах життєдіяльності спортсмена. Але в той же момент виникає бажання як розвивати певний вид діяльності у собі, а й намагатися його здійснити. Саме це і можна назвати основним напрямком у розвитку сучасної конкурентоспроможної культури особистості.

Психологічне супроводження – це сукупність заходів для підвищення ефективності всіх видів підготовки спортсмена та, насамперед, забезпечення психічної готовності до виступу, створення передумов до тривалої спортивної кар'єри та стабільної демонстрації високих результатів. Тільки глибокий аналіз особливостей спортивного тренування та механізмів впливу на психіку, вибір адекватних форм та засобів підготовки, взаємодія всіх учасників тренувального процесу дозволить максимально повно реалізувати потенціал спортсмена та зберегти високий рівень змагальних досягнень.

Посилання

Bulhakova T. M. (2022) Aktualni problemy psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ta rozvytku subiektiv sportyvnoi diialnosti [Actual problems of psychological and pedagogical support and development of subjects of sports activities]: Materialy V Vseukrainskoi naukovoi elektronnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu (m. Kyiv, 28 zhovtnia 2022 r.) / Vidpovid. red.: Kyiv. 129 p.

Hubenko I. Ya. (2013) Osnovy zahalnoi i medychnoi psykholohii, psykhichnoho zdorovia ta mizhosobovoho spilkuvannia [Basics of general and medical psychology, mental health and interpersonal communication]: pidruchnyk. Kyiv: Medytsyna.

Ivanii I. V. (2016) Osnovy profesiino-pedahohichnoi kultury fakhivtsia fizychnoho vykhovannia ta sportu [Basics of the professional and pedagogical culture of a specialist in physical education and sports]: navch.-metod. Posibnyk. Sumy: SumDPU imeni A.S. Makarenka.

Petrovska T. V. (2015) Maisternist sportyvnoho pedahoha [Skill of a sports teacher] navch. posibnyk. Kyiv: Olimpiiska lit.

Petrovska T. V. (2021) Tekhnolohii psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ta rozvytku subiektiv sportyvnoi diialnosti [Technologies of psychological and pedagogical support and development of sports subjects]: monohrafiia. Kyiv: Vydavets Pozdnyshev.

Rybalka V. V. (2014) Psykholohiia ta pedahohika pratsi osobystosti: vid obdarovanosti dytyny do maisternosti dorosloho [Psychology and pedagogy of individual work: from the giftedness of a child to the mastery of an adult]. K. : Instytut obdarovanoi dytyny.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

ВОЖЖОВ , І. . . (2023). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ СУПРОВОДЖЕННЯ СПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ІГРОВИХ ВИДІВ В КОНТЕКСТІ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ . PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (2), 27–31. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.3