ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ РОЗВІДНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.1.19Ключові слова:
майбутні офіцери розвідники, готовність до професійної діяльності, особливості формування готовності до професійної діяльності, структура готовності до професійної діяльностіАнотація
У статті проведено аналіз наукових праць, нормативно-правової бази і змісту навчальної та навчально-методичної документації щодо формування готовності майбутніх фахівців до професійної діяльності. Систематизовано етапи попередніх досліджень процесу формування професійної готовності майбутніх фахівців. Узагальнено сучасні підходи та виявлено особливості формування професійної готовності майбутніх офіцерів розвідників у ході виконання ними вправ бойових армійських систем, нормативів з бойової підготовки, а також під час спеціальних тренувань на поверхні землі, під землею, на водних акваторіях, під водою та у повітрі. Обґрунтовано, що формування готовності до професійної діяльності майбутніх офіцерів розвідників це багатогранний динамічний процес спрямований на ефективне виконання професійних функцій: спроможність автономно виконувати спеціальні завдання у зоні бойових дій та глибоко у тилу ворога, уміння здобути цінну розвідувальну інформацію з низки дрібниць, мобільно і непомітно переміщуватись, виявляти і по можливості знищувати командні пункти та центри прийняття рішень противника, обходитися тривалий час без води, класичної їжі у складних кліматичних умовах, як удень так і вночі, у будь яку пору року. Розроблено структуру готовності до професійної діяльності майбутніх офіцерів розвідників у вигляді взаємопов’язаних динамічних блоків (психологічний, науково-теоретичний, результативно-діяльнісний блок), які включають у себе спеціальні професійно орієнтовані компоненти. Запропоновано: впровадити у процес формування професійної готовності офіцерів розвідників нові стандарти, форми, способи і засоби отримання розвідувальної інформації, що ґрунтуються на досвіді армій країн-членів НАТО та досвіді набутому розвідувальними підрозділами Збройних Сил України у ході звільнення захоплених російсько-терористичними військами територій суверенної України; інтенсифікувати застосування основних форм дистанційного навчання і стандартів індивідуальної та колективної підготовки підрозділів Збройних Сил України та НАТО.
Посилання
Kulko V.A. Sutnist i struktura hotovnosti maibutnikh ahrariiv do profesiinoi diialnosti / V. A. Kulko // Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. – 2011. – # 2 (15). – S. 193-197.
Poplavska O.A. Sutnist ta struktura formuvannia hotovnosti maibutnikh ekonomistiv do profesiinoi diialnosti v umovakh dystanciinoho navchannia / O.A. Poplavska // Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Ser.: Pedahohika i psykholohiia : zb. nauk. pr. – Yalta : RVV KHU, 2013. – Vyp. 41, ch. 3. – S. 573-579.
Rybnikov S.R. Formuvannia hotovnosti maibutnikh ekolohiv do profesiino-oriientovanoi upravlinskoi diialnosti: avtoref. dys....kand. ped. nauk: 13.00.04 / S.R. Rybnikov. – Luhansk, 2011 – 20s.
Riznyk V.V. Formuvannia hotovnosti maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnykh specialnostei do profesiinoi diialnosti u protsesi vyvchennia spetsialnykh dystsyplin: avtoref. dys....kand. ped. nauk: 13.00.04 / V.V. Riznyk. – Kyiv, 2010 – 20 s.
Stasiuk V.D. Struktura komponentiv profesiinoi hotovnosti maibutnioho ekonomista v ekonomichnii osviti / V.D Stasiuk // Nauka i osvita. – 2003. – # 1. – S. 86-88.
Sultanova L.Yu. Hotovnist studentiv psykholoho-pedahohichnykh fakultetiv do naukovo-doslidnoi roboty / L.Yu. Sultanova // Teoretychni ta metodychni zasady rozvytku pedahohichnoi osvity: pedahohichna maisternist, tvorchist, tekhnolohii: Zb. nauk. prats; Za red. N.Gh. Nychkalo. – Kharkiv: NTU “KhPI”, 2007. – S. 338-343.
Chorna N.B. Sutnist ta struktura hotovnosti do profesiinoho samorozvytku maibutnikh uchyteliv mystetskykh spetsialnostei [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://web.znu.edu.ua/herald/issues/2012/ped-1-2012/192-196.pdf