ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ТА ТРЕНЕРІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Жанна ЧЕРНЯКОВА Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко https://orcid.org/0000-0003-4547-9388
  • Михайло ЛЯННОЙ Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко https://orcid.org/0000-0002-3833-2890
  • Володимир БАКАТОВ Львовский национальный университет ветеринарной медицины и биотехнологий имени С.З. Гжицкого https://orcid.org/0000-0002-4228-3251
  • Олександр ХОЛОДНИЙ Донбаський державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0002-0527-3193

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2023.1.12

Ключові слова:

дистанційна освіта, особливості, професійна підготовка, вчитель фізичної культури, тренер, вища освіта

Анотація

У статті аналізуються сучасні виклики, з якими стикається система вищої освіти в Україні через пандемію та російську військову агресію. Наведено переваги та недоліки впровадження дистанційної освіти в умовах сучасних надзвичайних та кризових ситуацій в країні. Особливу увагу приділено опису переваг та недоліків професійної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт в умовах дистанційної форми навчання. Акцентовано увагу на тому, що, незважаючи на всі переваги дистанційної системи навчання, майбутні вчителі та тренери фізичної культури не мають можливості якісно оволодіти раціональною технікою рухів з різних видів спорту. Незважаючи на доступ до відеоматеріалів з демонстрацією опорної техніки виконання вправи в цілому та окремих її елементів, студенти мають обмежені можливості для її якісного закріплення та відпрацювання. При самостійному вивченні студентами техніки рухів викладач не завжди може виправити технічні помилки та надати змістовні методичні рекомендації, що в результаті може призвести до формування у студентів вказаних спеціальностей стереотипно неправильних рухів при виконанні тих чи інших вправ. У цьому контексті викладачам практико-орієнтованих дисциплін рекомендовано активно використовувати у своїй роботі сучасні цифрові технології та інші види цифрових технологій, які дозволяють виправляти помилки у виконанні техніки вправ та контролювати рухову активність кожного студента в режимі реального часу. Незважаючи на деякі недоліки системи дистанційного навчання, вона залишається єдиною альтернативною та безпечною формою здобуття вищої освіти в Україні та ефективним інструментом реалізації конституційного права громадян на здобуття освіти та професійної кваліфікації.

Посилання

About approval Regulations on remote training (2013). Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine from April 25 No. 466. URL: https://osvita.ua/legislation/Dist_osv/2999/

Abyzova, L., Babenko, O., Nestorenko, T., Reshetova, I., Semeniuk, M., Shevchenko, O. (2017). Educational management in Ukraine: the place of displaced universities. Sustainable Development Goals: The 2030 Agenda & Does environmental diplomacy reflect new challenges regarding climate change? Workshop 8.11.2017. University of Economics in Bratislava, Bratislava. URL: https://cutt.ly/SYcVUXq

Alieksieieva, H., Antonenko, O., Ovsyanikov, O., Matviichuk-Yudina, O. (2019). The using of modern internet messengers in the process of teaching engineering and pedagogical direction students. Youth and market. №5 (184), 52-56. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.215170 14

Havrylenko, N. (2022). An analytical support methodology for transformational processes. In: Digital Technologies in the Contemporary Economy. Vilnius: Mykolas Romeris University, 186-197. URL: https://cutt.ly/e86kkxU

Kovalchuk, I. V., Kovalchuk, M. O. (2022). The experience of using distance learning technologies for students in the conditions of a pandemic and martial law. Value-oriented approach in education and challenges of European integration: Mater. III All-Ukrainian science and method. cofn. Sumy: Sumy State University, 93-96.

Mala, I. (2022). Distance learning as an effective tool of management education. Scientific notes of the University «KROK», 2 (66), 132-151.

Nestorenko, T.P. (2020). „The superstar economy”: opportunities and threats for education. Ukrainian Journal of Applied Economics. Vol. 7, no 2, 8-15. URL: http://ujae.org.ua/ekonomika-superzirok-mozhlyvosti-ta-zagrozy-dlya-sfery-osvity/

Nestorenko, T., Nestorenko, O., Morkūnas, M., Volkov, A., Baležentis, T, Štreimikienė, D., Cai, J. (2022). Optimization of Production Decisions Under Resource Constraints and Community Priorities. Journal of Global Information Management. Volume 30, Issue 12, 1-24. DOI: 10.4018/JGIM.304066. URL: https://cutt.ly/BJuAo7U

Sainchuk, M., Verbyn, N., Sainchuk, A. (2022). Digitalization of physical education: barriers and opportunities. Military education. 1 (45), 234-248.

Savelchuk, I., Bybyk, D. (2022). Organization of independent work of students in the conditions of distance education of «Social work». Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», 1(50), 252–255. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.252-255.

Savitska, V.V., Krychkivska, O.V. (2022). Peculiarities of the educational process organization under the conditions of distance learning. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. №80, Vol.2, 148-152. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.80.2.29.

Shandrygos, G.A., Shandrygos, V.I., Ladyka, P.I. (2015). Distance learning in the system of training specialists in physical culture and sports. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Dragomanova. 5K (61), 270-273.

Silenko, A.O., Kruk, N.V. (2022). Distance education: alternative or additional opportunities for traditional education? Actual problems of politics, 69. 94-100.

Slukhenska, R., Litvinyuk, N., Bamburak, V., Toderash, V., Malanii, V. (2022). Organization of teaching of the discipline "Physical Culture and Sports" in the conditions of distance education. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Issue 8 (153), 90-93. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.8(153).21

##submission.downloads##

Опубліковано

30.03.2023

Як цитувати

ЧЕРНЯКОВА Z. ., ЛЯННОЙ M. ., БАКАТОВ V. ., & ХОЛОДНИЙ, А. . (2023). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ТА ТРЕНЕРІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (1), 78–83. https://doi.org/10.31891/pcs.2023.1.12