ТЕОРЕТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ НА ЗАСАДАХ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Роман ВЛАСЮК Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-2154-2816

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.8

Ключові слова:

професійна підготовка, диференційований підхід, фізичне виховання, теоретична підготовка, студенти

Анотація

Ефективна підготовка майбутнього фахівця з фізичної культури і спорту повинна опиратись на цілісну систему спеціальних знань, які є важливою складовою компетентності вчителя. Саме теоретичні знання, є важливим компонентом цієї підготовки.

Метою нашого дослідження було покращити рівень теоретичної підготовки студентів зі спортивно-педагогічних дисциплін через впровадження у навчальний процес диференційованого навчання.

В ході дослідження нами були поставлені такі завдання: розробити критерії оцінки сформованості пізнавального компоненту та визначити початковий рівень теоретичної підготовки студентів зі спортивно-педагогічних дисциплін. Експериментально перевірити ефективність запропонованої програми навчання.

В ході дослідження, шляхом проведення опитування отримано статистично достовірні дані, які свідчать про низький рівень знань студентів, що вступили на факультет фізичного виховання. Для прикладу результати теоретичного тестування виявили, що на питання, які стосуються історичних аспектів фізичної культури 50% студентів не змогли дати правильної відповіді, схожі результати ми спостерігаємо у питаннях гімнастичної термінології де лише 6% студентів відповідають середньому рівню знань. На нашу думку такий рівень знань свідчить про те, що вчителі фізичної культури в ході вивчення різних модулів шкільної програми мало приділяють увагу формуванню в учнів системи знань.

 Розроблена нами програма передбачала використання диференційованого підходу під час вивчення теоретичного матеріалу. Завдання для вивчення і контролю було розділено за рівнями складності, що дало змогу студентам виконувати їх відповідно до своїх можливостей і таким чином рухатись від простіших завдань до складних.

За результатами експерименту відбулось достовірне покращення рівня теоретичної підготовки у двох групах. Більшими зміни були у експериментальній групі. Зважаючи на результати дослідження ми можем констатувати, що використання диференційованого підходу у навчальному процесі сприяє покращенню рівня теоретичної підготовки студентів.

 

Посилання

Dolbysheva N.H. Teoretyko-metodychni osnovy formuvannia znan pro fizychne zdorovia v systemi fizychnoho vykhovannia u starshoklasnykiv [Theoretical and methodological foundations of the formation of knowledge about physical health in the system of physical education among high school students]: Avtoref. dys. kand. nauk z fiz. vykhovannia i sportu: 24.00.02. Nats. un-t fiz. vykhovannia i sportu Ukrainy. K., 2006. 21 s. [in Ukrainian]

Karpiuk I. Formuvannia znan studentiv na zaniattiakh fizychnym vykhovanniam [Formation of students' knowledge in physical education classes]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia. Dnipropetrovsk, 2004. № 7. S. 115–116. [in Ukrainian]

Stepanko A.V. Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do fizychnoho vykhovannia uchniv [Preparation of future primary school teachers for physical education of students]: avtoref. dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Ternop. nats. ped. un-t im. V.Hnatiuka. T., 2009. 23 s. [in Ukrainian]

Sushchenko L.P. Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of professional training of future specialists in physical education and sports in higher educational institutions]: Avtoref. dys. d-ra ped. nauk: 13.00.04. In-t pedahohiky i psykholohii prof. osvity APN Ukrainy. K., 2003. 45 s. [in Ukrainian]

Tvelina A. A. Kryterii sformovanosti spetsialnykh rukhovykh navychok u maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury [Criteria for the formation of special movement skills in future physical education teachers]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi : zb. nauk. pr. Skhidnoievrop. nats. un-tu im. Lesi Ukrainky. 2013. №1. S. 75–79. [in Ukrainian]

Tymoshenko O. Optymizatsiia profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv fizychnoi kultury [Optimizing the professional training of future physical education teachers]: monohrafiia. Nats. ped. un-t im. M.P. Drahomanova. K. : NPU im. M. P. Drahomanova, 2008. 421 s. [in Ukrainian]

Fizychna kultura: prohr. dlia 10-11 kl. zahalnoosvit. navch. zakl. : prof. riven : riven standartu [Physical education: curriculum for 10-11 grades general educational institutions: professional level: standard level] / T. Yu. Krutsevych ta in. ; M-vo osvity i nauky Ukrainy. - K. : Polihrafknyha, 2010. - 127 s. [in Ukrainian]

Fizychna kultura v shkoli: navch. prohr. dlia 1–4, 5–9 klasiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Physical education at school: curriculum for grades 1–4, 5–9 of general educational institutions] / za red. T. Yu. Krutsevych – K. : Litera LTD, 2013. – 352 s. [in Ukrainian]

Tsentr dystantsiinoho navchannia TNPU im V.Hnatiuka. Himnastyka ta metodyka yii navchannia Distance learning center of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Gymnastics and its teaching methods] URL: https://elr.tnpu.edu.ua/course/view.php?id=812 [in Ukrainian]

Babych, V., Dubovoi, O., Zaitsev, V., Rydzel, Y., Saienko, V., Dubovoi, V., & Babych, L. (2022). Improvement of teaching methods of theoretical component of physical education (with the application of author teaching techniques) in the context of improving the level of social health of students of the special medical group. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 13(5), 1-9. URL: https://doi.org/10.47750/jett.2022.13.05.001

Cojocaru, A-M., Cojocaru, M., Jianu, A., Bucea-Manea-Țoniş, R., Păun, D.G., & Ivan, P. (2022). The Impact of Agile Management and Technology in Teaching and Practicing Physical Education and Sports. Sustainability, 14(3), URL: https://doi.org/10.3390/su14031237

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

ВЛАСЮК, Р. (2022). ТЕОРЕТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ НА ЗАСАДАХ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3-4), 58–63. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.8