ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ЯК ПРІОРИТЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ДЮСШ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.4

Ключові слова:

діджиталізація, дитячо-юнацька спортивна школа, цифрова трансформація

Анотація

У статті проведено дослідження з метою встановлення можливості використання інформаційно-комунікаційних засобів для підвищення ефективності діяльності позашкільних навчальних закладів спортивного профілю.

Враховуючи дослідження вітчизняних та закордонних вчених встановлено, що питання   цифрової трансформація у сфері фізичної культури і спорту ними розглядаються доволі фрагментарно.

Встановлено невідповідність стану цифрової трансформації сфери вітчизняного спорту і фізичної культури сучасним тенденціям розвитку спорту у світі та неможливість виконання актуальних завдань існуючими методами без використання інформаційних технологій.

Цифрова трансформація (діджиталізація) означає дію або процес з оцифрування; перетворення аналогових даних (зображень, відео- та текстових матеріалів) у цифрову форму, діджиталізація – запровадження або збільшення використання організаціями, в певній галузі, країні тощо цифрових і комп’ютерних технологій.

Виокремлено сім індикаторів, що впливають на ефективність та пов’язані з діджиталізацією діяльності позашкільного навчального закладу спортивного профілю, а саме: ефективна співпраця з меценатами та спонсорами; спрощення процедури отримання медичного дозволу на тренування чи участь у змаганнях з різних видів спорту через розроблення та впровадження механізму взаємодії електронної картки спортсменів з медичною електронною карткою; запровадження електронної системи спортивного сходження спортсмена від першого тренера та фахівців, дотичних до його зростання;  прозоре фінансування як окремого спортсмена так і відділень ДЮСШ на основі публічної ІТ-платформи та ефективний розподіл фінансових ресурсів; визначення критеріїв ефективності роботи відділень ДЮСШ, оцифрування їх діяльності та прозорий автоматизований розподіл фінансових ресурсів; створення технічного механізму для отримання зворотного зв’язку щодо якості наданих фізкультурно-оздоровчих і спортивних послуг населенню та вжиття оперативних заходів у разі виявлених порушень; рейтингування спортсменів та їх тренерів відбувається в автоматичному режимі; додаткового стимулювання діяльності тренерських кадрів.

Шляхом опитування тренерів-викладачів встановлено ієрархію індикаторів для ефективності діяльності ДЮСШ.

Посилання

Henseruk H. R. (2005) Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Training of future physical education teachers for the use of information technologies in professional activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian]

Denysova L. V. (2010) Hipermediine informatsiine seredovyshche navchannia yak zasib profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia i sportu [Hypermedia information learning environment as means of professional training of specialists in physical education and sports]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian]

Karabanov Ye. O., Nepsha O. V. (2016) Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv u sferi fizychnoi kultury i sportu [Information and communication technologies in the training of future specialists in the field of physical culture and sports]. Moloda sportyvna nauka Ukrainy – The Young Science of Ukraine. Lviv. 32 [in Ulrainian]

Advances in the application of information technology to sport performance / Dario G. Liebermann, LarryKatz, Mike D. Hughes, Roger M. Bartlett, JimMcClements&Ian M. Franks // JournalofSportsSciences. 2002. Vol. 20. P. 755 –769.

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine "On Approval of the Strategy for the Development of Physical Culture and Sports for the Period Until 2028" of 4.11.2020 №1089. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text (accessed on: 21.12.2022).

Brennen S. Digitalization and Digitization. Retrieved from: http://culturedigitally. org/2014/09/digitalization-and-digitization/ (accessed on: 23.12.2022).

Shynkaruk O. A, Denysova L. V, Kharchenko L. A. (2018) Informatsiini tekhnolohii yak faktor osvitnikh peretvoren v zakladakh vyshchoi osvity z fizychnoi kultury i sport [Information technologies as a factor of educational transformations in institutions of higher education in physical education and sports]. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu – Theoiry and Methods of Physical Education and Sport. №1 [in Ukrainian]

Skrypka H. V. (2013) Vyznachenniarivnia IKT-kompetentnosti pedahohiv v khodi doslidno-eksperymentalnoi roboty z rozvytku IKT-kompetentnosti vchyteliv matematyky osnovnoi [Determination of the level of ICT competence of teachers in the course of research and experimental work for the development of ICT competence of mathematics teachers]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Tvorcha osobystist uchytelia : problemyteorii i praktyky – Proceedings of the National Pedagogic Dragomanov University. Teacher’s artistic personality. №19(20) [in Ukrainian]

Malinin A. B. (2008) Menedzhment diialnosti sportyvnoi shkoly [Management of sports school activities]. Kyiv : Olimpiiska literatura [in Ukrainian]

Denysova L.V, Kashuba V.O, Boiko A.V, Khlievna Yu.L, Vyshnevetska V.P. (2015) Kompiuterna tekhnika ta metody matematychnoi statystyky u fizychnomu vykhovanni i sporti: labor. Praktykum [Computer technology and methods of mathematical statistics in physical education and sports: laboratory practicum]. Kyiv [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

ДУТЧАК, Ю. ., & АНТОНЕЦЬ, В. . (2022). ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ЯК ПРІОРИТЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ДЮСШ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3-4), 33–38. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.4