ДИФЕРЕНЦІЙНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.1

Ключові слова:

професійна підготовка, формування кар’єри, підвищення кваліфікації, система підготовки, навчальний процес, вчителі фізичної культури, профільні предмети

Анотація

Проаналізовано етапи становлення кар’єри майбутнього вчителя фізичної культури в системі вищої освіти України, визначено й обґрунтовано зміст і структуру становлення кар’єри майбутнього вчителя фізичної культури; виділено найбільш актуальні напрями удосконалення змістової структури спортивної та педагогічної освіти.

Соціально-політичні процеси, які відбуваються в сучасному українському суспільстві, свідчать про те, що чим швидше воно рухається шляхом науково-технічного прогресу, покращуючи добробут громадян, тим актуальнішим стає питання формування духовного, психічного та фізичного здоров’я майбутнього вчителя, зокрема фахівець з фізичного виховання. Проте, крім набуття глибоких професійних знань, фахівець з фізичного виховання повинен вміти проявляти свою громадянську позицію та відстоювати суспільні інтереси, будувати та утверджувати особисті стосунки, самостверджуватись у процесі професійної діяльності, повною мірою відповідати рівню професійної діяльності. сучасні вимоги, зумовлені новими соціально-економічними умовами сучасного українського суспільства. Поняття «педагогічні умови» широко використовується в дисертаціях з проблем професійної підготовки майбутніх спеціалістів, а тому вбачається доцільним провести глибший методологічний аналіз явища.

Аналіз психолого-педагогічної літератури свідчить про те, що процес формування будь-якої вміння може ефективно здійснюватися лише за певних умов, які відображають його сутність і специфіку. Загальновідомо, що будь-яка наука як особлива форма мислення, усвідомлення сфери об'єктивної дійсності має свій своєрідний категоріальний апарат.

Існує багато наукових підходів до тлумачення терміна «стан». У філософському словнику термін «умова» розглядається як фактор (лат. Factor), тобто рушійна сила, причина будь-якого процесу.

Посилання

Backman, E., & Larsson, H. (2014). What should a physical education teacher know? An analysis of learning outcomes for future physical education teachers in Sweden. Physical Education and Sport Pedagogy, 1- 16. doi: 10.1080/17408989.2014.946007

Benjamin Chase, Morgan Hall, Timothy A. Brusseau (2018) Impact of goal setting on physical activity in physical education. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 18(2), Art 111, pp. 757 - 761, 2018 online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN - L = 2247 - 8051 © JPES DOI:10.7752/jpes.2018.02111

Curtner-Smith, M. D. (2001). The occupational socialization of a first-year physical education teacher with a Teaching Orientation. Sport, Education and Society, 6(1), 81-105.

Guerrero S. M. Teacher knowledge and a new domain of expertise: pedagogical technology knowledge //Journal of Educational Computing Research. – 2005. – Т. 33. – №. 3. – С. 249-267.

Jan-Erik Romar, Peter Åström, Magnus Ferry.Practical knowledge of preservice physical education teach-ers: Content and influence of acculturation. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 18(1), Art 15, pp. 114 - 126, 2018 online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN - L = 2247 - 8051 © JPES.

Ksyonzenko М. А. (2012) Motivation to self-improvement of a teacher as a key psychological factor of his professional growth. Naukova skarbnytsya osvity Donetchyny. Donetsk. № 2. – P.90 – 93 (in Ukrainian)

Oleksandr Soltyk, Yevgen Pavlyuk, Bogdan Vynogradskyi, Oksana Pavlyuk, Tetyana Chopyk, Oleksandr Antoniuk. Improvement of professional competence of future specialists in physical education and sports during the process of vocational training. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 17 Supplement issue 3, Art 148, pp. 964 - 969, 2017 online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN - L = 2247 - 8051 © JPES

Passmore J. The Perfectibility of Man / John Artur Passmore. – 3rd ed. – Indianapolis, Ind. : Liberty Fund, 2000. – 530 p.

Pavliuk O.S. Defining the actual indexes of self-improvement of the physical-training teacher in the pro-cess of the occupational activity / O.S. Pavliuk / Scientific theory journal «Uchenye zapiski universiteta imeni P.F. Lesgafta», No. 1 (107) – 2014. P. 133 – 139.

PavliukYe.O. Classification of the future coaches-instructors professional training at the higher education establishments / Ye. O. Pavliuk // Středoevropský věstník pro vědu a výzkum. – 2015. – NR 6 (19). – P. 57 – 60.

PavliukYe.O. Definingquality of the future physical education teachers professional competence in the process of training / Ye. O. Pavliuk // European Applied Sciences. – 2015. – NR 6. – P. 28 – 29.

Pavlyuk O.S. (2013) Content of professional self-improvement of a teacher of physical education. Peda-gogika ta psykhologiya. Issue 674.Chernivtsi. Chernivtsi National University Publishers. – С. 98 – 104 (in Ukraini-an)

Poom-Valickis, K., Saarits, U., Sikka, H., Talts, L., & Veisson, M. (2003).Professional education of teachers - problems and perspectives.The Estonian Case. Journal of Teacher Education and Training, 3, 15-23.

Steven C. Wright Professional socialization issues pertaining to physical education majors.Journal of Phys-ical Education and Sport ® (JPES), 16(1), Art 10, pp. 57 – 59, 2016.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

ПАВЛЮК O. ., ПАВЛЮК Y. ., & РУДНІЧЕНКО M. (2022). ДИФЕРЕНЦІЙНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, (3-4), 6–14. https://doi.org/10.31891/pcs.2022.3-4.1