ХАРАКТЕРИСТИКА ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ СПОРТИВНИМИ ТАНЦЯМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).123

Ключові слова:

спортивні танці, здоров’я, фізичний розвиток, діти, позаурочні заняття

Анотація

У дослідженні, які присвячено фізичному здоров’ю дітей молодшого шкільного віку, взяли участь 48 учнів віком 8-9 років, з яких 28 дівчаток та 20 хлопчиків. Оцінку фізичного здоров’я проведено за загальноприйнятою методикою Г.Л. Апанасенко. У статті розглянуто значення рухової активності в життєдіяльності дітей молодшого шкільного віку, значення спортивних танців для фізичного, психоемоційного розвитку та вплив на фізичне здоров’я. Також відмічено, що на ефективність залучення, покращення здоров’я дітей молодшого шкільного віку до занять спортивними танцями важливу роль відіграє організація позаурочних занять та особистість тренера. Теоретично підтверджено, що важливим фактором є врахування індивідуальних особливостей респондентів, стан здоров’я, вікова категорія, стать та мотивація до відвідування занять. Обґрунтовано, що для досягнення більшої залученості дітей молодшого шкільного віку до занять спортивними танцями необхідно використовувати сучасні, інноваційні методи навчання, це можуть бути танцювальні тренінги, інтерактивні ігри, які стимулюють інтерес до занять. Аналіз антропометричних даних показав, що середні показники маси тіла хлопчиків 8-ми років складають =28,8 кг. (S=2,1), у 9-ти річних = 32,1 кг. (S=3,4), а середні значення 8-ми річних дівчаток становить = 27,8 кг. (S=2,8), 9-ти річних - = 29,5 кг. (S=1,6), середні дані довжини тіла у хлопчиків 8-ми років складає = 134,6 см. (S=7,4), у 9-ти річних показники дорівнюють = 135,4 см.(S=7,3), результати 8-ми річних дівчаток становлять = 132, 2 см. (S=4,9), а 9-ти річних - = 133,1 см. (S=6,4). Результати окружності грудної клітки у 8-ми річних хлопчиків становить = 59,1 см. (S=2,3), 9-ти річні показали результат = 62,3 см. (S=1,6), дані дівчаток 8-ми років показують результат = 57,9 см. (S=1,2), 9-ти річні дівчатка отримали показники - = 61,8 см. (S=1,2). Встановлено, що розвиток серцево-судинної системи та антропометричні показники відповідають статево-віковим нормам. При аналізі фізичного здоров’я було виявлено, що тільки хлопчики 8 років не мають низький рівень здоров’я.

Посилання

Brychuk, M., Dedukh, M., Yefanova, V. & Dyadyuk, D. (2023). Vplyv zaniat sportyvnymy tantsiamy na riven fizychnoho zdorovia ditei 11-12 rokiv [The impact of dance sports classes on the level of physical health of children aged 11-12]. Scientific Journal of the Ukrainian State University named after Mykhailo Drahomanov. Series 15. Issue 11(171). Pр. 33-36. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2023.11(171).07 [In Ukrainian].

Hakman, A.V. & Vynnychenko, O.D. (2018). Teoretychni ta metodolohichni osnovy rekreatsiino-ozdorovchoi diialnosti z ditmy doshkilnoho viku [Theoretical and methodological foundations of recreational and health activities with preschool children]. Young Scientist. № 3.3(55.3). Pр. 38-41. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_3.3_13 [In Ukrainian].

Hozak, S., Yelizarova, O. & Parats, A. (2016). Dynamika rukhovoi aktyvnosti miskykh uchniv pochatkovoi shkoly [Dynamics of physical activity of urban primary school students]. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies. №3. Pр. 93-104. [In Ukrainian].

Honcharova, N.M. (2023). Peredumovy rozrobky kontseptsii zdoroviaformuiuchykh tekhnolohii u protsesi fizychnoho vykhovannia ditei molodshoho shkilnoho viku [Prerequisites for developing the concept of health-forming technologies in the process of physical education of primary school children]. IMRAS. Issue 6(4). Рр. 60–71. https://journal.imras.org/index.php/sps/article/view/228 [In Ukrainian].

Demidova, O., Sydorchuk, T., Boyko, S. & Yaroshevich, L. (2023). Vykorystannia elementiv sportyvnykh tantsiv u fizychnomu vykhovanni ditei starshoho shkilnoho viku v umovakh dystantsiinoho navchannia [The use of elements of sports dances in the physical education of senior school-age children in distance learning conditions]. Theory and practice of physical culture and sports. №2. Рp. 42–52. [In Ukrainian].

Dyomina, Zh.G. & Bobylev, S.V. (2023). Orhanizatsiia fizychnoi aktyvnosti molodshykh shkoliariv z oslablenym zdoroviam v umovakh depryvatsii [Organization of physical activity of younger schoolchildren with impaired health in conditions of deprivation]. Scientific Journal of the Ukrainian State University named after Mykhailo Dragomanov. Series 15. Issue 2(160). Pр. 101-104. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.02(160).21 [In Ukrainian].

Lavrentiev, O., Golovashchenko, R., Krupenya, S., Gulay, V. & Dovzhenko, Yu. (2022). Tanets yak forma psykholohichnoho rozvantazhennia [Dance as a form of psychological relief]. Scientific Journal. National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series 15. Issue 6(151). Pp. 81–86. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2022.6(151).17. [In Ukrainian].

Moskalenko, N. & Demydova, O. (2017). Sportyvni tantsi dlia ditei: innovatsiini pidkhody [Dance sports for children: innovative approaches]. Sports Bulletin of the Dnieper Region. №1. Pр. 203–208. http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2017_1_38 [In Ukrainian].

Moskalenko, N., Demydova, O. & Bodnia, V. (2019). Vplyv zaniat sportyvnymy tantsiamy na fizychnyi stan ditei molodshoho shkilnoho viku [The impact of dance sports classes on the physical condition of primary school children]. Sports Bulletin of the Dnieper Region. № 1. Pр. 105-118. http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2019_1_14. [In Ukrainian].

Pangelova, N.E. (2014). Teoretyko-metodolohichni osnovy formuvannia harmoniino rozvynenoi osobystosti dytyny doshkilnoho viku v protsesi fizychnoho vykhovannia [Theoretical and methodological foundations of the formation of a harmoniously developed personality of a preschool child in the process of physical education]: [author's abstract]. Kyiv: NUFVSU. 2014. 42 p. [In Ukrainian].

Sergienko, V. (2017). Problema sotsializatsii shkoliariv zasobamy fizychnoho vykhovannia ta sportu v pozanavchalnyi chas [The problem of socialization of schoolchildren through physical education and sports during extracurricular hours]. Scientific Journal. National Pedagogical University named after M.P. Dragomanov. Series 15. Issue 12(94). Pp. 102-115. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29752 [In Ukrainian].

Soronovich, I., Khomyachenko, O. & Veselkina, S. (2019). Pidvyshchennia efektyvnosti fizychnoi pidhotovky kvalifikovanykh sportsmeniv u sportyvnykh tantsiakh shliakhom poiednannia klasychnykh pidkhodiv ta innovatsiinykh trenuvalnykh tendentsii [Increasing the effectiveness of physical training of qualified athletes in dance sports by combining classical approaches and innovative training trends]. Theory and methods of physical education and sports. № 2. Pр. 13–19. https://doi.org/10.32652/tmfvs.2019.2.13-19 [In Ukrainian].

Cheverda, A. & Andreeva, O. (2022). Vykorystannia fitnes-prohramy z elementamy sportyvnykh tantsiv dlia rozvytku koordynatsiinykh zdibnostei ditei starshoho doshkilnoho viku [Using a fitness program with elements of dance sports to develop coordination abilities of older preschool children]. Theory and methods of physical education and sports. № 1. Pр. 68–72. https://doi.org/10.32652/tmfvs.2022.1.68–72 [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ПОНОМАРЕНКО, В., ДЄДУХ, М., & БРИЧУК, М. (2025). ХАРАКТЕРИСТИКА ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ СПОРТИВНИМИ ТАНЦЯМИ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 3(1), 73–79. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).123