СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2023.1.16Ключові слова:
здоров’язбереження, здоров’язбережувальні освітні технології, здоров’язбережувальні компетентності, майбутні вчителі початкових класівАнотація
Сутність здоров’язбереження полягає у збереженні здоров’я учнів за допомогою педагогічних засобів, форм, методів та прийомів. Завдання вчителя полягає у набутті учнем знань, вмінь і навичок збереження власного здоров’я та формуванні їх здоров’язбережувальних компетентностей, які є одними з ключових для української системи освіти.Концепція Нової української школи вибудована на пріоритетах виховання компетентної особистості дитини, яка володіє знаннями, уміє їх застосовувати у повсякденному житті, адаптуватись до реалій сьогодення, долати життєві труднощі, піклуватись про своє здоров’я та підтримувати його на належному рівні, вміє протидіяти негативним зовнішнім впливам. Навчити дітей берегти та зміцнювати своє здоров’я і є найважливішим завданням Нової української школи.Основною вимогою проведення освітнього процесу у початковій школі є дотримання принципів здоров’язбереження, використання здоров’язбережувальних освітніх технологій. Завдання здоров’язбережувальної педагогіки – забезпечити учневі знання про здоровий спосіб життя, сформувати культуру здоров’я для майбутнього самостійного життя, вміння піклуватися про своє здоров’я та дбайливо ставитися до здоров’я інших людей.Головним професійним завданням вчителя початкових класів на сьогодні є забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу, що побудований на врахуванні вікових та індивідуальних особливостей учнів молодшого шкільного віку, застосуванні здоров’язбережульних технологій навчання, впровадженні педагогіко-ергономічних вимог у практику початкової школи.
Посилання
Kurtova H. Yu. Pedahohichni umovy formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti fakhivtsiv ahrarnoho sektoru u protsesi fizychnoho vykhovannia. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2018. № 4. S. 100-111.
Orhanizatsiia profilaktychnoi roboty u navchalnykh zakladakh: posibnyk dlia administratoriv systemy osvity / O. V. Bereziuk, T. V. Vorontsova, O. V. Yeresko, V. S. Ponomarenko, I. A. Skorbun. — Kyiv: «Zdorovia cherez osvitu», 2014. — 128 c.
Boichenko T.Ie. Zdoroviazberihaiucha kompetentnist: pidkhody do vyvchennia, osnovni oznaky / T.Ie. Boichenko // Monitorynh zdorovia shkoliariv: mizh sektoralna vzaiemodiia likariv, pedahohiv, psykholohiv: Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu. – Kharkiv: DU «IOZDP AMNU», 2009. – S. 132-136.
Volkova I. Rozvytok rehionalnoi merezhi shkil spryiannia zdoroviu u Kharkivskii oblasti / I. Volkova // Informatsiinyi zbirnyk dlia dyrektora shkoly ta zaviduiuchoho dytiachym sadochkom, 2016. – № 19-20 (55). – S. 95-106.
Zimnytsia, Ye. A. (2009). Pedahohichni umovy formuvannia erhonomichnykh kompetentsii u maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). Poltavskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytetim. V.H.Korolenka, Poltava.