ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ФУТБОЛУ ДЛЯ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).109

Ключові слова:

футбол, учні середнього шкільного віку, психологічна підготовленість, координаційні здібності

Анотація

Стан сфери фізичної культури та життя населення на сучасному етапі є суттєвим викликом для української держави. Спостерігається погіршення якості життя і стану здоров'я людей, зменшується кількість населення. В таких умовах втрачається мотивація і напрацьовані традиції щодо фізичного виховання, здорового способу життя, гармонійного фізичного і психічного розвитку людей.

Період навчання дітей у середній школі (5-9класи) є дуже важливим, адже у цей час формуються підвалини фізичного і психічного здоров'я, необхідні вміння та навички для повсякденного життя. Основною метою предмету «Фізична культура» є формування у школярів мотивації до збереження свого життя, фізичний розвиток та застосування засобів фізичного виховання в організації свого гармонійного життєвого простору. Розширення рухового досвіду дітей відбувається завдяки опануванню навчальних модулів. Це і плавання, легка атлетика, гімнастика, волейбол, баскетбол, футбол тощо.

Футбол можна віднести до тих видів спорту, в яких до гравців пред'являються підвищені вимоги до розвитку координаційних здібностей тому, що здійснення техніко-тактичних дій відбувається у постійно мінливих ігрових ситуаціях. Успіх команди залежить від того, наскільки впевнено і точно футболіст виконує технічні прийоми в даний момент гри.

Серед багатьох видів спорту футбол посідає одне з провідних місць. Його простота, доступність для людей будь-якого віку, легкість і емоційність ігрових ситуацій, необхідність проявити волю і мужність для подолання дій суперника зробили футбол популярним видом спорту і цінним засобом фізичного виховання.

У всіх технічних і тактичних діях, що проводяться в рамках змагальної діяльності, головними визначальними чинниками кінцевого результату гри - є влучання у ворота. Індивідуальні навички гравця складаються як фізичної так і психічної підготовленості, але основою атлетизму футболістів по праву є технічна підготовленість.

Гра у футбол дозволяє поступово досягти високого рівня фізичної підготовленості, розвиваючи основні фізичні якості дітей. Для розвитку координаційних здібностей школярів ми маємо арсенал різноманітних засобів (вправи статичні, вправи у русі, вправи с партнером, вправи з предметом тощо).

Посилання

Ariefiev V.H. Praktykum uchytelia fizychnoi kultury / V.H. Ariefiev, O.V.Andrieieva. N.D. Mykhailova /2-e vyd., pererobl. ta dop. – K.: – «Milenium», 2021. – 341s.

Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia: pidruch. dlia stud.vyshch. navch. Zakl. fiz. vykhovannia i sportu: 1 t./ Za red. T.Iu. Krutsevych. – K.: Olimpiiska literatura, 2017– 384 s.

Kostiuchenko V.K. Mistse ta rol humanitarnoi osvity v suchasnii systemi pidhotovky sportsmeniv (na prykladi futbolu)., Naukovyi chasopys NPU imeni Mykhaila Drahomanova, Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). 2024. № 12 (185), S. 101-105. DOI: https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).20

Kramarenko V. Formuvannia moralno-volovykh yakostei zdobuvachiv vyshchoi osvity zasobamy futbolu., Naukovyi chasopys NPU imeni Mykhaila Drahomanova, Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). 2024. № 12 (185), S. 105-109. DOI: https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).21

Iaroshovets O., Sushko R. Problematyka tekhniko-taktychnoi pidhotovky shkoliariv u variatyvnomu moduli «futbol». Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). 2021;5(136): 152-155. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.5(135).37

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ГОЛОВАЧ , І. . (2025). ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ФУТБОЛУ ДЛЯ РОЗВИТКУ КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 338–343. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).109