КОНЦЕПТУАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА РІВЕНЬ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).98Ключові слова:
онлайн формат, мобільні додатки, рухова активність, концептуальні, соціальні, організаційні, психологічні механізми, інтерактивні челенджіАнотація
Збереження та зміцнення здоров’я дітей та підлітків, формування в них навичок здорового способу
життя є головним завданням держави та системи освіти. Одним із складових здорового способу життя
для школярів є оптимальний рівень рухової активності. Сучасний навчальний процес у закладах освіти
часто призводить до погіршення здоров’я дітей та підлітків. Перехід дітей різного віку на технології
дистанційного навчання, на думку фахівців, може викликати несприятливі зміни функціонального стану
через низький руховий компонент та значне психічне напруження. Така ситуація вимагає вдосконалення
раціональної організації рухової діяльності дітей та підлітків при дистанційному навчанні.
Мета нашого дослідження розробити концептуальні механізми що впливають на рівень рухової
активності школярів у процесі онлайн навчання. Методи дослідження – аналіз та узагальнення
літературних джерел, анкетування, порівняльний аналіз, узагальнення. У нашому дослідженні
використовували метод анкетування за допомогою якого визначили у контексті онлайн навчання основні
концептуальні механізми що впливають на рівень рухової активності дітей та підлітків, це
організаційний, психологічний, соціальний та технологічний. Результати досліджень: Рівень рухової
активності школярів у процесі онлайн навчання є недостатнім, що створює ризики для їхнього фізичного
та психічного здоров’я. Анкетування виявило ключові проблеми, серед яких відсутність мотивації,
недостатня інтеграція фізичних вправ у навчальному процесі та низька обізнаність про можливості
цифрових платформ для тренувань. Для підвищення рухової активності дітей та молоді рекомендується:
розробити програми активних перерв, які можна інтегрувати у розклад онлайн занять; підвищити
обізнаність учнів і батьків про користь фізичної активності; стимулювати використання мобільних
додатків для фізичних вправ через заохочення та інтерактивні челенджі ;інтегрувати елементи руху в
навчальний процес, наприклад, через ігрові форми занять.
Посилання
Horbatiuk O.V., Polishchuk S.V. Osoblyvosti funktsionuvannia zakladiv vyshchoi osvity pid chas
viiny: ochna ta dystantsiina formy osvity, yikh kliuchovi perevahy ta nedoliky. Modern Information Technologies
and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems,
S. 5–13.
Duditska S.P. Analiz onlain ta oflain formativ u yakosti pidvyshchennia rukhovoi aktyvnosti shkoliariv.
Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Vypusk 11 (184) 2024
Issue 11 (184) 2024. S.66-70
Zemska N.O. (2022). Stavlennia shkoliariv do fizychnoho vykhovannia i sportu. Slobozhanskyi
naukovo sportyvnyi visnyk, Vyp. 32. S. 5–1.
Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini 2000 roku: Postanova vid 20 hrudnia 2000.
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. URL: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html.
Krutsevych T.Iu. Otsinka yak odyn z faktoriv pidvyshchennia motyvatsii uchniv do fizychnoi
aktyvnosti. Fizychne vykhovannia v shkoli. Pedahohichna presa. (2013) № 3. S. 47. Kyiv.
Lymar L. Osnovni perevahy ta nedoliky dystantsiinoho navchannia inozemnykh mov u nemovnomu
zakladi vyshchoi osvity. Ukrainskyi Pedahohichnyi zhurnal. 2022. № 1. S. 24–29.
Mala I. Dystantsiine navchannia yak diievyi instrument upravlinskoi osvity. Vcheni zapysky
Universytetu «KROK». 2022. № 2 (66). S. 132–151.
Odintsova O.O., Khalo Z.P., Baltremus V.Ie. Dystantsiine navchannia yak vyklyk suchasnoi
universytetskoi osvity: problemy i perspektyvy. Zhurnal «Perspektyvy ta innovatsii nauky». Ser. «Pedahohika»,
«Psykholohiia», «Medytsyna». 2022. № 1 (6). S. 294–306.
Jarynowski A., Stochmal M., Maciejewski J. Przegld i charakterystyka prowadzonych w polsce bada na
temat spoecznych uwarunkowa epidemii COVID-19 wjej pocztkowej fazie. [A review of studies of social
background During the rest phase of the COVID-19 epidemic in poland], Bezpiecze stwo Obronno Socjologia.
13 (14), 38–87.
Klisowska I., Seń M., Grabowska B. Advantages and disadvantages of distance learning. E-
Methodology. 2021. 7 (7), 27–32.
Rajab K. D. The effectiveness and potential of E-learning in war zones: An empirical comparison of
face-to-face and online education in Saudi Arabia. Practical Innovations, Open Solutions. 2018. Vol. 6. P.
–6794.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олена МОРОЗ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.