МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).92

Ключові слова:

мовна компетенція, комунікативна компетентність, українська мова за професійним спрямуванням, методи навчання, професійна комунікація, інтерактивні технології, ситуативне моделювання, мовна культура

Анотація

Стаття присвячена вивченню методів та прийомів формування мовної компетенції майбутніх фахівців у процесі вивчення української мови за професійним спрямуванням. Зазначено, що ефективна комунікація є ключовим елементом професійної діяльності, а володіння мовною культурою забезпечує успішну взаємодію та конкурентоспроможність спеціалістів на ринку праці. Проведений аналіз літературних джерел, що дозволяє виокремити різні підходи до визначення поняття «комунікативна компетентність» у науковому дискурсі.

Особливу увагу приділено освітнім методам і прийомам, які сприяють розвитку мовної компетенції студентів, зокрема комунікативному методу, методу ситуативного моделювання, проєктному навчанню, інтерактивним технологіям, лінгвостилістичному аналізу текстів, кейс-методу та цифровим технологіям. Окремо розглянуто вправи для різних спеціальностей, що сприяють практичному застосуванню мовних знань у професійній діяльності. Визначено, що використання цих методів дозволяє формувати не лише мовні, а й комунікативні навички студентів, що є запорукою їхньої ефективної професійної реалізації.

Посилання

Kompanets N.M., Koval-Bardash L. V Vkliuchennia ditei z osoblyvymy potrebamy u sotsialne seredovyshche: osoblyvosti formuvannia komunikatsii ta podolannia povedinkovykh rozladiv». Navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv. 137 s.

Orap M. O. Movlennieva kompetentnist i movlennieva diialnist suchasnoi molodi. Osvita rehionu. Politolohiia. Psykholohiia. Komunikatsii. 2010. № 1. S. 84–88.

Skladovi komunikatyvnoi kompetentnosti pedahoha. Vydavnycha hrupa «Osnova». https://osnova.com.ua/skladovi-komunikativnoi-kompetentnosti-pedagoga/?srsltid=AfmBOorGI5NyXLR1Tiu79lWxJGSCcES3neEtNcC3AwRx2HxQHDGso7vg. (data zvernennia: 15.01.2025).

Skrypnyk N. I. Suchasni metody ta pryiomy pidvyshchennia movlennievykh kompetentnostei studentiv-filolohiv. Komunalnyi zaklad vyshchoi osvity «Vinnytskyi humanitarno-pedahohichnyi koledzh». https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2020/1_2020/part_1/22.pdf.

Chebotarova I. Komunikatyvna kompetentnist: teoretychnyi aspekt. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky. Kharkivskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet im. Semena Kuznetsia. Vypusk ХХХVІ. Kharkiv. 2014. S. 205-215.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ЯНЧИШИН, . А. . (2025). МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ). PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 2(1), 213–219. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).92