ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2022.1.4Ключові слова:
фахова підготовки, майбутні фахівці з фізичної культури та спорту, критерії, професійне становлення, професійна компетентністьАнотація
У роботі висвітлено результати дослідження сформованості професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у процесі фахової підготовки за мотиваційно-ціннісним, гностичним, професійно-особистісним, діяльнісно-практичним та аналітичним критеріями в експериментальних та контрольних групах. Виявленно суттєві покращення усіх критеріїв професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у процесі фахової підготовки. Це дозволяє стверджувати, що позитивна динаміка фомування професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у процесі фахової підготовки відбувається успішно за рахунок упроваджених організаційно-педагогічних умов професійного становлення таких фахівців у фаховій підготовці.
Посилання
Barbuto J. (1996). A self-concept-based model of work motivation: a class exercise. Proceedings of the Eastern Academy of Management Annual Meeting, Washington, DC, pp. 44 – 53.
Byelikova N. О. (2014). Scientifically-methodological approaches to vocational training of contemporary specialist in physical education and sports [in Ukrainian]. Kyiv, Naukovo-pedagogichni problem phizychnoyi kultury, 3К(44)14. – pp. 91-96.
Winterstein, P. J. (2002). The Motivation for Physical Activity and Sport. In: De Rose Jr., D.. Sport and Physical Activity in Children and Adolescents: A Multidisciplinary Approach. Porto Alegre: Artmed.
Sushchenko L. P. (2003). Vocational training of future specialists in physical education and sports (theoretical and methodological aspect): monograph [in Ukrainian], 442.
Backman, E., & Larsson, H. (2014). What should a physical education teacher know? An analysis of learning outcomes for future physical education teachers in Sweden. Physical Education and Sport Pedagogy, 1- 16. doi: 10.1080/17408989.2014.946007
Grabowski H., Uwagi krytyczne o wychowaniu fizycznym i ksztalceniu nauczycieli. «Impuls», Krakow 2004, 70 s.
Wuest D.A. Foundations of Physical Education, Exercise Science and Sport (14th ed.). / D.A. Wuest, Ch. A. Bucher. – St. Louis: Mosby: YearBook Inc., 2003. – 451 p.
Quennerstedt M., Larsson H. Learning movement cultures in physical education practice / M. Quennerstedt, H. Larsson // Sport, Education and Society. 2015. Т. 20. № 5. С. 565–572. doi:10.1080/13573322.2014.994490.
Rychen D.C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society. – OECD: Hogrefe and Huber, 2003. – 224 p.
Zeer, E. F. (2003). Psychology of professions [in Russian]. Iekaterinburg, Delovaia kniga, 336.
Buns Matthew T. Systematic analysis of physical education standards, benchmarks and related teacher decisions. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 15(2), Art 42, pp. 277 - 286, 2015 online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN - L = 2247 - 8051 © JPES
Aghyppo Aexandr, Tkachov Sergij, Orlenko Olena. Role of physical education on the formation of a healthy lifestyle outside of school hours. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 16(2), Art 54, pp. 335 - 339, 2016 online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN - L = 2247 - 8051 © JPES
Antoniuk O.V., Vynogradskyi B.A., Pavlyuk O.S., Chopyk T.V., Pavlyuk E.A.,Soltyk O.O. (2017). Peculiarities of barbell motion trajectory during snatch lift of elite female weightlifters. Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), 17(1), Art. 59, pp. 402 - 406, online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN - L = 2247 - 8051 © JPES
Antoniuk O.V., Pavlyuk O.S., Chopyk T.V., Pavlyuk E.A. (2016) Characteristics of barbell trajectory in snatch, fulfilled by elite female weight-lifters. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports,;6:4–8. doi:10.15561/18189172.2016.0601