АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ БАЗОВИХ МЕДИЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).60

Ключові слова:

традиційні та інноваційні методи навчання, «Гігієна з основами екології», «Спортивна фізіологія», фізична культура, спорт

Анотація

Стаття присвячена пошуку ефективних поєднань методів викладання медичних дисциплін для студентів спеціальності «Фізична культура і спорт», які дозволяють надати базові знання щодо умов здорового існування спортсмена та функціональних змін в організмі при фізичних навантаженнях. Знання спортивної фізіології та основ гігієни та екології забезпечує фундаментальну професійну підготовку майбутніх тренерів.

Для покращення ефективності викладання в умовах аудиторної, змішаної чи дистанційної форм навчання під час дослідження застосовувались традиційні методи навчання (розповідь, демонстрація, лекція) так і інноваційні (інтерактивні презентації, метод «рівний-рівному, метод мікрофона, метод «серцевий напад», застосування системи електронного навчання). Інформаційний блок та алгоритми виконання практичних робіт із дисципліни «Гігієна з основами екології» були подані у методичних рекомендаціях, розміщених у системі електронного навчання, як і презентації, відеоматеріали та тестові завдання. Проведення практичних робіт фіксувалось у протоколах їх виконання, оформлених у вигляді робочого зошита. У викладанні «Спортивної фізіології» перевага надавалась відпрацюванню практичних навичок по оцінюванню фізичного розвитку та фізичного стану, проведенню функціональних проб та їх інтерпретації, тестуванню рівня втоми, складанню та корекції харчового раціону спортсменів. Тому оцінювання проводилось переважно за демонстрацією навичок в аудиторному чи відеоформаті. Аналіз ефективності навчання проводився за результатами аналізу опитування та показників успішності студентів.

Автори прийшли до висновку, що поєднання пропонованих методів і засобів навчання дозволяє здобувачам спеціальності «Фізична культура і спорт» краще засвоювати навчальні програми з дисциплін «Гігієна з основами екології» та «Спортивна фізіологія» в умовах аудиторної, змішаної чи дистанційної форм навчання.

Імплементація в освітній процес вищих навчальних закладів комбінованих форм навчання розширює можливості здобувачів досягнути практичних результатів навчання відповідно до стандартів освіти.

Посилання

Lyashevich A. M., Chernukha I. S. Physiological foundations of physical education and sports: teaching aids. Zhytomyr: Publishing house of I. Franko State University, 2019. 145 p.

Golyaka S. K., Voznyi S. S. Physiological foundations of physical education and sports: teaching aids for students. Kherson: PP Vyshemyrskyi V.S., 2015. 230 p

Ryabova O. O., Kashuta V. E. The use of innovative teaching technologies in the training of future specialists. Current problems of higher medical education and science: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation, Kharkiv, April 8, 2021. Kharkiv: KhNMU, 2021. 205 p.

Tsyos A. V., Balakhnichova G. V., Zaremba L. V.. Modern technologies of teaching sports disciplines [Text]: teaching aid. Lutsk: Lesya Ukrainka University, 2010. 132 p.

Yagodnikova V. V. Interactive forms and methods of teaching in higher education: teaching aid. Kyiv: DP "Publishing house "Personnel", 2009. 80 p.

Alekseyenko A.P. Trudnoshchi ta dodatkovi student·sʹkotsentrovanoho navchannya. Studentotsentrovanyy navchalʹnyy protses yak zaporuka zabezpechennya yakosti vyshchoyi medychnoyi osvity : materialy LIII navch.-metod. konf. KHNMU Kharkiv, 29 sichnya 2020 r. Ministerstvo okhorony zdorov'ya Ukrayiny, Khark. nats. med. un-t. Kharkiv : KHNMU, 2020. Vyp. 10. S 6-8.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

КОЗІК, Н., & СТРАТІЙЧУК, Н. (2025). АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ БАЗОВИХ МЕДИЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 440–445. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).60