КОМУНІКАЦІЯ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПАРТНЕРСТВІ ЗІ ШКОЛЯРАМИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).57Ключові слова:
комунікація, учитель фізичної культури, Нова українська школа (НУШ), педагогічне партнерство, школярі, здоровий спосіб життя, навчальне середовище, емоційний інтелект, методи комунікації, фізичний розвитокАнотація
Стаття присвячена дослідженню особливостей комунікації вчителя фізичної культури в умовах Нової української школи (НУШ). Розглядаються ключові аспекти педагогічного партнерства між учителем та учнями, аналізуються ефективні методи та прийоми комунікації, спрямовані на створення позитивного та мотивуючого навчального середовища. Визначено основні принципи ефективної взаємодії, серед яких діалогічний підхід, мотиваційна підтримка, зворотний зв’язок та врахування індивідуальних особливостей учнів. Особлива увага приділяється ролі комунікації у формуванні в учнів цінностей здорового способу життя, розвитку їхніх фізичних здібностей та емоційного інтелекту. Окреслено сучасні методи комунікації, що сприяють формуванню позитивного мікроклімату на уроках фізичної культури, розвитку соціального навичок та залученню школярів до активного способу життя. Розглянуто основні принципи ефективного спілкування, зокрема діалогічний підхід, емпатію, мотиваційну підтримку та використання зворотного зв’язку. Акцентовано увагу на використанні цифрових технологій для підвищення ефективності навчального процесу та створення умов для комфортної роботи. Важливим аспектом є також використання сучасних технологій у комунікації з учнями, наприклад, соціальних мереж та онлайн-платформ. Визначено вплив якісної комунікації на формування позитивного мікроклімату, залученість учнів до заняття фізичною культурою. Доводимо, що в умовах НУШ учитель фізичної культури має відігравати роль не лише тренера, але й наставника, який сприяє розвитку особистості учня.
Посилання
Kyselytsia O.M., Bohdaniuk A.M., Bohdaniuk V.V. Vplyv protsesu spilkuvannia na rozvytok piznavalnoi aktyvnosti dytiachoi osobystosti u vzaiemodii «batky-dity». Aktualni problemy pedahohiky pochatkovoi shkoly v konteksti osvitnoi reformy: zb. naukovykh prats/ukl. Poiasyk O.I., Slypaniuk O.V., Kovalchuk M.P. Ivano-Frankivsk : NAIR, 2021. 228 s. S. 123-128.
Kovalchuk V.A. Pedahohika partnerstva u profesiinii diialnosti vchytelia: navch. posib. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU, 2023. 100 s.
Kokhanova O. Partnerstvo yak faktor sotsializatsii osobystosti URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/2004/1/O_Kokhanova_PPTP_2_IP SP
Naumchuk V.I. Slovnyk-dovidnyk osnovnykh terminiv i poniat z teorii ta metodyky fizychnoho vykhovannia i sportu. Ternopil: Vydavnytstvo Aston, 2013. 96 s.
Havryliak L.S. Komunikatyvna kompetentnist yak skladova profesiinoi pidhotovky suchasnoho fakhivtsia. Naukovyi zhurnal «ΛΌHOΣ. Mystetstvo naukovoi dumky» №3. Kviten, 2019. S. 70-73.
Hryban H., Mychka I., Harlinska A., Solodovnyk O., Chaika Yu., Pylypchuk P., Denysovets A. Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti v maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury pid chas osvitnoho protsesu. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Vypusk 4 (149) 2022. S. 43-46
Nesterenko L., Kucherova O. Vyznachennia komponentiv komunikatyvnoi kompetentnosti naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Vyp 40, tom 2, 2021. S. 261-266.
Kyselytsia O., Bohdaniuk A., Shtefiuk I. Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha zakladu vyshchoi osvity pry vyvchenni osvitnoi komponenty «Profesiina rytoryka». Physical culture and sport: scientific perspective, 2024. 1(1), S. 247–254.
Liushyn M.O. Modeliuvannia pedahohichnoho seredovyshcha /uporiadnyk M. Liushyn. Kharkiv: Vydavnycha hrupa «Osnova», 2012. 22 s.
Melnyk S.A., Churkina V.H. Formuvannia kulturnoi kompetentnosti shkoliariv NUSh na zasadakh pedahohiky. Partnerstvo v osviti. Praktyka vzaiemodii u konteksti osvitnoi diialnosti na shliakhu rozbudovy Novoi ukrainskoi shkoly. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Kharkiv: Kharkivska akademiia neperervnoi osvity, 2022. S. 51-58.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Оксана КИСЕЛИЦЯ, Антоніна БОГДАНЮК, Василь БОГДАНЮК

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.