ПОКАЗНИКИ ГОТОВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ДО ОСВОЄННЯ ТЕХНІКИ ПЛАВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).54

Ключові слова:

навчання плавання, діти молодшого шкільного віку, показники рухової готовності, психологічна готовність

Анотація

Мета дослідження: визначити показники готовності молодших школярів до ефективного освоєння техніки плавання. Для цього було проведене опитування 32 тренерів з плавання, які працюють з дитячим контингентом на етапі початкового навчання.

Одним зі шляхів подолання проблеми адаптації та підвищення якості навчання плавання дітей молодшого шкільного віку є формування рухової готовності та оволодіння плавальними навичками що передують вивченню спортивної техніки. До рухової готовності належить належний рівень розвитку фізичних якостей як основа успішного навчання плавання. Основними фізичними якостями, що визначають готовність дітей до навчання плавання, є координація, гнучкість і сила. Витривалість дозволяє ефективніше виконувати навчальні завдання у воді. Важливо включати спеціальні вправи у воді, що допоможуть адаптувати рухові навички до умов плавання.

Тренери з плавання підтвердили важливість імітаційних вправ на суші, які сприяють правильному засвоєнню техніки плавання. Найчастіше використовуються вправи для імітації положення тіла, рухів руками і ногами, а також вправи з гумовими амортизаторами. Загалом формування готовності молодших школярів до оволодіння технікою плавання включає: оволодіння технікою дихання та здатністю до його тривалої затримки, формування водно-опорних навичок, удосконалення навичок переміщення тіла у воді. Психологічна реакція дитини на воду є визначальним фактором готовності до навчання. Учні, які відчувають страх води, потребують індивідуального підходу та спеціальних методик навчання. Навчальний процес має бути адаптованим до індивідуальних психологічних особливостей дітей, що забезпечить ефективніше засвоєння техніки плавання.

Посилання

Bezkopylnyi O. O., Makarenko M. V., Hrechukha S. V. Success in mastering swimming skills by boys aged 8-9 with different states of properties of basic nervous processes // Slobozhanskyi Scientific and Sports Bulletin. – 2010. – No. 1. – P. 155–158.

Buzhyna I. V., Dikalova O. O., Hrychyk D. V. The use of the game method in the initial teaching of swimming // Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical Sciences. Physical Education and Sports. – 2013. – Issue 112 (3). – P. 105–107.

Nazarkevych L. I. Generalization of experience in using swimming in physical culture and health-improving activities for younger preschool children // Scientific Journal of the M. P. Dragomanov National Pedagogical University. Series 15: Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). – 2017. – 3K(84). – P. 60–68.

Obrazhei O., Malyarenko I., Koltsova O., Kedrovskyi B. The structure of the initial swimming teaching process for younger schoolchildren in a summer health camp // Physical Education, Sports, and Health Culture in Modern Society. – 2020. – No. 1. – P. 90–95.

Simak N., Odynets T. Organizational and methodical features of teaching swimming to children at the stage of initial training // PCS [online]. – 2022. – October 26 [cited on March 15, 2025]. – Available at: https://spppc.com.ua/index.php/journal/article/view/954

Simak N. D., Odynets T. Y. Innovative approaches to teaching swimming to children at the stage of initial training // Scientific Journal of the National Pedagogical University named after M. P. Dragomanov. Series 15: Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports). – Kyiv: Publishing House of Mikhailo Dragomanov National University, 2023. – Issue 3K (162). – P. 369–374.

Sheiko L. V. The impact of the game method on the quality of swimming readiness of younger schoolchildren engaged in health-improving swimming // Sports Games. – 2021. – No. 1. – P. 84–94.

Olaisen R. H., Flocke S., Love T. Learning to swim: role of gender, age and practice in Latino children, ages 3-14 // Inj Prev. – 2018. – Vol. 24(2). – P. 129–134.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ГНЕСЬ , Н. ., ГЛУШЕНКО , І. ., & КОВАЛЬЧУК , В. . (2025). ПОКАЗНИКИ ГОТОВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ДО ОСВОЄННЯ ТЕХНІКИ ПЛАВАННЯ . PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 398–408. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).54