ПРЕВЕНТИВНІ ЗАХОДИ У ФІЗИЧНІЙ ТЕРАПІЇ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ІЗ СИНДРОМОМ КОМП'ЮТЕРНОЇ ШИЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).51

Ключові слова:

студенти, превентивні заходи, синдром комп’ютерної шиї, фізична терапія

Анотація

Метою даної статті було проаналізувати  вплив використання гаджетів на формування больового синдрому в шиї та плечах,  головного болю в студентів вищих навчальних закладів та запропонувати превентивні  заходи у фізичній терапії для осіб  з синдромом комп’ютерної шиї.

Соціологічні дослідження показують, що близько 82% молодих людей у віці 15-44 років не розлучаються зі своїми гаджетами від 5 до 20 годин на добу і більше. Навіть вночі вони пишуть, читають і переглядають свої аккаунти в соціальних мережах. Одночасно, про свої пози і порушення постави вони в цей час не думають, спина викривляється, голова схиляється до низу, шия постійно зігнута. Звичайно таке навантаження призводить до болю голови,  шиї, спини і  появи дисфункцій шийних хребців.

З урахуванням зазначеного є актуальним та доцільним звернути увагу на дану проблематику та запропонувати превентивні заходи у фізичній терапії для відновлення хворих із синдромом комп’ютерної шиї із застосуванням терапевтичних вправ  для забезпечення підвищення ефективності відновного процесу. 

 В останні роки фіксується великий потік звернень, пов’язаних з болями у шиї, що є результатом тривалого утримання нахилу голови вперед, що виникає при неправильній поставі на роботі з комп’ютером, гортання стрічки у смартфоні, читання книг та паперовою роботою.

Впровадження превентивних заходів у  фізичній терапії особам із синдромом комп’ютерної шиї базується на пацієнто-орієнтованому виборі методів втручань, спрямованих на вирішення насамперед проблем, які викликають обмеження звичної повсякденної життєдіяльності. Чітко визначена комбінація різних заходів допомагає покращити ефективність та досягнути поставлених завдань у швидші терміни, а також зацікавити, вмотивувати пацієнтів, покращує психоемоційний стан на заняттях, що сприятиме більш активному залученню  рухової активності впродовж дня.

Вважаємо за необхідне використовувати комплексний підхід з боку сім'ї, навчальних закладів та охорони здоров'я в запобіганні розвитку даного синдрому, а також включити  в навчальні програми курс для ознайомлення студентів з можливими негативними наслідками надмірного використання гаджетів на їхнє здоров’я.

Посилання

Fundamentals of diagnostics, treatment and rehabilitation of musculoskeletal disorders in children, ed. Levytsky A.F., Benzar I.M., 2019. 152 p.

Physical therapy, health, physical culture and pedagogy, ed. I. Grigus, D. Skalski, B. Kindzer, Rivne, 2021. – P. 88–92.

Chu E.Y., Mok T.K.S., Ng G.S.N., Chu E.C.P. Pediatric Text Neck Syndrome. Cureus, 2023. 15(4).

David D., Giannini C., Chiarelli F., Mohn A. Text neck syndrome in children and adolescents. Int J Environ Res Public Health, 2021. 18(4):1565. https://doi.org/10.3390/ijerph18041565.

Sarraf F., Abbasi S., Varmazyar S. Self-Management Exercises Intervention on Text Neck Syndrome Among University Students Using Smartphones. Pain Manag Nurs. 2023. 24(6):595–602. doi: 10.1016/j.pmn.2023.04.005.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ТЕМЕРІВСЬКА, Т. (2025). ПРЕВЕНТИВНІ ЗАХОДИ У ФІЗИЧНІЙ ТЕРАПІЇ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ІЗ СИНДРОМОМ КОМП’ЮТЕРНОЇ ШИЇ. PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE, 1(1), 379–383. https://doi.org/10.31891/pcs.2025.1(1).51